Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Er ikke spillelistene i skyen? Må jeg lage ny spilleliste for hver enhet jeg har? Jeg oppdaterte iPaden etter at jeg hadde lekt meg litt på AM på iPhonen, men spillelistene jeg lagde på iPhonen er ikke på iPaden. Det er litt dealbreaker for min del når det gjelder valg av spilletjeneste.

 

EDIT: Var ikke klar over at jeg måtte skru på iCloud-synkronisering i Musikk-appen :) FIkset nå

Endret av Mads7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

trekker tilbake det jeg sa om Apple Music, love it, og så og si alt jeg hører på er der. hvis ikke så er det bare å sende litt grunker på itunes store så kommer albumene opp i Music appen, flotte greier.

 

nå er det bare å høre på noe om det er bra nok lydkvalitet, så er spotify historie

 

 

 

men noe av trekkplasteret til spotify er at man kan logge seg på hvor som helst, alle har jo en spotify app et sted.

hvordan skal apple slå den, litt kjipt kanskje å logge inn over alt med apple ID

Lenke til kommentar

For et makkverk av et produkt Apple har levert her. Det er så jævlig ligger knotete å holde på med, kontra Spotify og Wimp. Blir neppe at jeg bytter med det første.

 

Lurer også på hvorfor jeg ikke får lage Apple Music-spillelister. Trykker man på "Ny" så dukker den ikke opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

På hvilken annen måte skal man bygge et bibliotek på?

Du må ikke legge til musikk i my music først.

Hvorfor legge det i en spilleliste?

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke fått testet iOS-programvaren, men har satt opp min primære spilleliste via iTunes og så langt så virker det da veldig logisk? Eneste som er litt irriterende er at jeg må klikke inn på hvert album fremfor det å kunne høyreklikke på albumet i søkelisten og kunne legge det rett i spilleliste derfra.

 

Føler ikke det er noe mer tungvindt sammenlignet med Spotify eller Wimp/Tidal, heller tvertimot. Syntes Spotify (og da Wimp/Tidal da de bare blåkopier alt Spotify foretar seg hva gjelder UX) for hver nye oppdatering blir mer og mer inngrodd og jeg må igjennom X-antall ekstra menyer og klikk før jeg faktisk kommer frem til det jeg ønsker. Med Apple Music via iTunes så er spillelister, mitt eget bibliotek osv tilgjengelig på en, to, tre og søkemenyen er jo tilgjengelig hele tiden så det er null problemer å søke frem noe og jeg får jo alltid opp det jeg søker etter.

 

Rent visuelt så syntes jeg det ser bra ut, med bra bruk av albumart osv.. Og ikke minst så har jeg funnet en hel del singler og faktiske albumer av de artistene jeg hører mest på som ikke eksisterer på Spotify og det er jo et vanvittig stort pluss som trumfer det meste spør du meg.

 

 

"For You" siden virker jo å være langt bedre enn tilsvarende hos Spotify og Wimp/Tidal. Her har jeg faktisk fått opp en hel del musikk, "radiostasjoner" osv som er relevante og interessante for meg å høre på. Spesielt Spotify var jo all-over-the-place så jeg endte med å kun forholde meg til mine egne spillelister da alt annet var helt på styr så jeg bare endte opp med å ignorere det fullstendig. Men mulig den vil begynne å rote litt mer etterhvert som jeg har hørt på endel musikk og den skal være "smart".

 

 

 

Det jeg liker aller best så langt er hvordan det fungerer iforhold til iTunes osv.. Det at jeg nå kan ta hvilken som helst album og musikk (med noen få unntak) fra iTunes Store og legge det til mitt bibliotek som om jeg skulle eid albumet er veldig greit. Det får hele tjenesten til å kombinere funksjonen som en streamingtjeneste og som et lokalt bibliotek veldig bra.

Lenke til kommentar

På hvilken annen måte skal man bygge et bibliotek på?

Du må ikke legge til musikk i my music først.

Hvorfor legge det i en spilleliste?

 

1. Jeg syntes at når jeg vil legge til en sang i en spilleliste, så burde jeg kunne gjøre dette med engang og ikke gå via My Music.

2. Jeg fikk til å legge til rett i en spilleliste en liten stund, men nå går det ikke lenger.

3. Hvorfor legge det i en spilleliste? Jo fordi jeg vil skille ut musikken i flere kategorier, Feks en spilleliste med bare Norsk, en spilleliste for nyeste sanger osv osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Du kan jo det

 

wow, lydkvaliteten er ganske mye bedre på AM enn Spotify.

ha det bra spotify.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

Du kan jo det

 

wow, lydkvaliteten er ganske mye bedre på AM enn Spotify.

ha det bra spotify.

Kjører du Spotify på PC med full kvalitet, eller på mobil der kvaliteten står på "normal" da? Ganske relevant. Stor forskjell på kvaliteten på hvilke innstillinger man har på mobil.

 

 

testet fram og tilbake på mobil, med spotify på høyeste 320

Lenke til kommentar

Noen som har noen erfaringer med utvalget? Har de Norske artister?

 

Min primære spilleliste består kun av norsk, og hvor Spotify gav meg ca 460 sanger fordelt på de samme artistene så har Apple Music gitt meg 670 sanger. Er faktisk noen album her jeg faktisk ikke visste at eksisterte engang så her kan det være noe nytt og spennende for meg å oppdage.

Lenke til kommentar

Jeg opplever også lydkvaliteten som bedre med Apple Music enn Spotify på 320kbps. Rart. Skal jo ikke være sånn når Apple Music kun leverer 256kbps..

 

 

Kan være forskjellig kvalitet på kildemateriell/master, det har ganske så mye å si for sluttresultatet. Er flere sanger på Wimp/Tidal HiFi som jeg opplevde som dårligere enn hva som ble levert via Spotify osv.. Samtidig så er det jo snakk om AAC 256kbps mot OGG/MP3 320kbps hos Spotify så det er jo helt forskjellige algoritmer for lossy komprimering så resultatene vil være forskjellig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Jeg opplever også lydkvaliteten som bedre med Apple Music enn Spotify på 320kbps. Rart. Skal jo ikke være sånn når Apple Music kun leverer 256kbps..

 

det er ikke rart i det heletatt, AAC er bedre enn OGG.

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt begge bena og hele kroppen dypt knyttet opp til Apple, så hadde jeg kanskje byttet til Apple Music. MEN, siden jeg bruker både PC og Mac og bytter mellom iOS og Android innimellom, så tviler jeg på at jeg kommer til å kvitte med med Spotify med det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...