Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

En kan skru av lokal lagring på Macen også.

 

jasså?, det har jeg ikke funnet. har du noen tips?

 

 

 

noen som vet om det finnes en Apple Air dingseboms som kan kobles til en HDMI, slik at man kan streame fra macen?

Lenke til kommentar

Hmm, ser når jeg dobbeltsjekket at en ikke kunne skru av lokal lagring helt, men en kan begrense det slik at de ikke lagres lokalt med mindre det er plass til det. Riktignok typisk Apple at en ikke selv kan definere hva som er "nok" plass men... (Photos -> Preferences -> iCloud)

7q34jaHl.jpg

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

skjønner ikke helt  hvordan det der fungerer. jeg har ca 7 GB med bilder i clouden nå.

har på optimize photos på mobilen (har plass) på iphonen har jeg bare 500MB, men kan fortsatt se alle bildene.

 

så hva definerer plass? og hvorfor har jeg ikke alle 7GB på mobilen (jeg vil ikke ha det så det er jo flott)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

dumt at man ikke kan ha alt i bare clouden. er fan av og ikke ha noe lokalt. alt ligger i clouden nå bortsett fra bilder.

 

 

 

spør igjen om noen vet, finnes det en Apple Air dings man kan koble til HDMI? eller er Apple TV det eneste.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Man har jo på en måte det da:

iPhone/iPhone - alt lagres i iCloud om ønskelig eller nødvendig.

Mac - alt lagres i iCloud om man ikke har nok lagringsplass på egen maskin.

 

Du beskriver ikke akkurat hva du ønsker å oppnå... Men om du tenker på å streame til TVen, så er Apple TV det eneste produktet til Apple som er beregnet for nettopp dette. En kan streame musikk med routerne deres, og en kan koble til en Mac Mini med HDMI. Men da er det ikke lenger snakk om en "dings", men en mediaserver (de starter på ca 4800,-).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg, må nok krype til korset å kjøpe enda en greie å ha i tvbenken. en apple TV. 700kr musikk streamer :p

har airplay på recieveren, men den bytter "kanal" når jeg bruker den. 

 

så vil ha noe jeg kan sette i Xbox One HDMI in, så det ser ut til at apple tv er eneste løsning.

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på hvordan auto brightness fungerer i OS X.

 

Når jeg har på auto brightness, men så endrer jeg lysstyrke manuelt, må jeg da gå inn i innstillinger også skru av også skru på auto brightness på nytt? Eller starter auto brightness automatisk etter en hvis tid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...