Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe meg MacBook Air 13" 2015 senere i sommer til å bruke ved studiestart til høsten. Jeg skal gå et ganske skriveintensivt studie også lurer jeg på om jeg trenger å gå til innkjøp av Office Word eller om Pages holder? Kan jeg f.eks. lagre Pages-dokumenter som vanlige word-filer og er kompabiliteten bra slik at jeg slipper å stresse med at sensor ikke kan lese filen når jeg leverer inn?

 

LibreOffice er uaktuelt da jeg hater designet.

Lenke til kommentar

Jeg ville spyttet inn den ekstra summen. Word er så mye bedre enn Pages at det ikke er en jevn konkurranse. På å lese dokumenter er det ikke store forskjellen, men hvis du skal skrive er det definitivt verdt de pengene. MEN det er godt mulig studiestedet ditt gir deg en lisens, det gjør alle de store skolene.

 

Det kommer for øvrig ny versjon til høsten, Office 2016. 

Lenke til kommentar

Jeg ville vurdert om man faktisk trenger alle funksjonene i word før jeg la ut for en lisens på Office. Det er mye bra funksjonalitet i Pages og for eksempel Google Docs, som holder i massevis. Man skal være ganske avansert bruker for å trenge mer enn det Pages og Google Docs/Office Online kan tilby.

 

Det er LENGE siden jeg installerte Office på mine private maskiner. De andre holder i massevis for meg.

 

...man må bare bli vant til de litt. ;)

Endret av johanf
Lenke til kommentar

For å ta notater, så bruker jeg utelukkende Evernote. For å lage presentasjoner InDesign. For regneark hovedsakelig Google Spreadsheets. Men skal jeg skriver oppgaver, så synes jeg fremdeles at Microsoft Word er det beste programmet, pga hvordan det håndterer referanser.

 

Hovedproblemet med Google Docs er at jeg ikke kan fordra å jobbe i nettleseren. Jeg har vanligvis oppe 20+ faner, og når cmd+t er alt som trengs for å prokrastinere, så må det en egen app til. (Ikke at cmd + tab er så veldig mye vanskeligere men...)

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg MacBook Air 13" 2015 senere i sommer til å bruke ved studiestart til høsten. Jeg skal gå et ganske skriveintensivt studie også lurer jeg på om jeg trenger å gå til innkjøp av Office Word eller om Pages holder? Kan jeg f.eks. lagre Pages-dokumenter som vanlige word-filer og er kompabiliteten bra slik at jeg slipper å stresse med at sensor ikke kan lese filen når jeg leverer inn?

 

LibreOffice er uaktuelt da jeg hater designet.

 

Denne du tenker på? http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACAIRMJVE2HA/macbook-air-13-3-mjve2

 

Med mindre du skal ha 256GB versjonen så ville det vel ha vært lurt å kjøpe nå dersom du har penger til det (?).

Lenke til kommentar

 

 

Skal kjøpe meg MacBook Air 13" 2015 senere i sommer til å bruke ved studiestart til høsten. Jeg skal gå et ganske skriveintensivt studie også lurer jeg på om jeg trenger å gå til innkjøp av Office Word eller om Pages holder? Kan jeg f.eks. lagre Pages-dokumenter som vanlige word-filer og er kompabiliteten bra slik at jeg slipper å stresse med at sensor ikke kan lese filen når jeg leverer inn?

 

LibreOffice er uaktuelt da jeg hater designet.

Denne du tenker på? http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACAIRMJVE2HA/macbook-air-13-3-mjve2

 

Med mindre du skal ha 256GB versjonen så ville det vel ha vært lurt å kjøpe nå dersom du har penger til det (?).

Planen er å kjøpe i7 og ha 8GB minne.

Lenke til kommentar

 

 

Skal kjøpe meg MacBook Air 13" 2015 senere i sommer til å bruke ved studiestart til høsten. Jeg skal gå et ganske skriveintensivt studie også lurer jeg på om jeg trenger å gå til innkjøp av Office Word eller om Pages holder? Kan jeg f.eks. lagre Pages-dokumenter som vanlige word-filer og er kompabiliteten bra slik at jeg slipper å stresse med at sensor ikke kan lese filen når jeg leverer inn?

 

LibreOffice er uaktuelt da jeg hater designet.

Denne du tenker på? http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACAIRMJVE2HA/macbook-air-13-3-mjve2

 

Med mindre du skal ha 256GB versjonen så ville det vel ha vært lurt å kjøpe nå dersom du har penger til det (?).

Planen er å kjøpe i7 og ha 8GB minne.

 

 

Ja, greit med 8GB ram, men trenger du i7?

Lenke til kommentar

Apple har registrert følgende merkevarenavn for OSX: Yosemite, Redwood, Mammoth, California, Big Sur, Pacific, Diablo, Miramar, Rincon, El Cap, Redtail, Condor, Grizzly, Farallon, Tiburon, Monterey, Skyline, Shasta, Sierra, Mojave, Sequoia, Ventura, og Sonoma.

 

Så vet ikke helt om El Cap blir det tåpeligste navnet de gir OSX :p Gleder meg til Apple OSX Grizzly...

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...