Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det flere som har problemer med å få installert nyeste oppdatering til iTunes? Jeg prøver å laste ned, installere etc. Det står at den er ferdig lastet ned, men det skjer ingenting når jeg trykker oppdater. Jeg startet maskinen på nytt, og nå må den visst laste ned igjen. 

Lenke til kommentar

 

Jeg opplever også lydkvaliteten som bedre med Apple Music enn Spotify på 320kbps. Rart. Skal jo ikke være sånn når Apple Music kun leverer 256kbps..

 

det er ikke rart i det heletatt, AAC er bedre enn OGG.

 

Aha, var ikke klar over at AM kjører AAC. 

 

 

Er det flere som har problemer med å få installert nyeste oppdatering til iTunes? Jeg prøver å laste ned, installere etc. Det står at den er ferdig lastet ned, men det skjer ingenting når jeg trykker oppdater. Jeg startet maskinen på nytt, og nå må den visst laste ned igjen. 

 
Jeg hadde lignende problemer. Reboota Macen i Safe Mode (hold shift ved oppstart) så gikk det. 
Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Sliter du med oppdatering, om det så er OS X 10.10.4, iTunes eller whatever hvor Mac App Store sin "Update" fane ser ut til å leve sitt eget liv så kan du kjøre oppdateringen(e) via Terminal ved å skrive "sudo softwareupdate -i -a" og skrive inn administratorpassord.

 

Mac OS X 10.10.4 hang seg helt hos meg så måtte faktisk laste ned combo update manuelt fra Apple.com; https://support.apple.com/kb/DL1820?viewlocale=en_US&locale=en_US

 

 

iTunes har strevd noe voldsomt, men fikk tilslutt inn via Terminal på begge MacBook 12-tommer som er her i huset. På Windows har det også vært store problemer, så er tydelig at serverne tuller noe voldsomt også virker det som Mac App Store i OS X av en eller annen idiotisk grunn ikke helt klarer å forstå om ting faktisk har blitt ferdig lastet ned og installert eller ikke, i historikken hos meg så står det at jeg har installert 10.10.4 og iTunes sånn 4-5 ganger nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Knotete? Hvis det er noe som er knotete så er det spotify

Fullstendig uenig. I Spotify har man alltid de samme menyene om man høyreklikker, og man har til enhver tid tilgang til spillelistene sine til venstre. Det har man ikke i Apple Music. Jeg kunne kommet med slike sammenligninger hele kvelden, men nøyer meg med ett konktret eksempel;

 

Hvis jeg vil legge en sang i en spilleliste, så kan jeg i Spotify høyreklikke og velge "Add to playlist" og videre til spillelisten jeg ønsker. I Apple Music, not so much:

qxaiLgV.png

 

Om jeg derimot går til albumet og klikker, så får jeg følgende muligheter:

X5TV310.png

 

Hvorfor kan jeg ikke få den muligheten overalt? Dette er bare èn av de mange tingene som er vanvittig frustrerende, så langt...

Endret av MartinF
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ikke vet jeg hvorfor, men jeg får da til det, den add to så velger jeg en playlist kommer opp over alt hos meg...

 

random artist:

 

post-33929-0-75926300-1435765442_thumb.pngpost-33929-0-75926300-1435765442_thumb.png

 

 

når det gjelder bruk av spillelister er vel spotify den eneste som bruker dem på den måten, har altid irritert meg over det, men nå i det siste har de gått over til Artist/album.

 

AM er bygd opp mer rundt artist/album, noe som passer meg bra, men man har også lett tilgang til playlist fanen ellr swipetil høyere på my music på ios.

post-33929-0-33720100-1435765459_thumb.png

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Kan faktisk benyttes med iOS 9 BETA om du går til Settings - Music og aktiverer "iCloud Music Library" da vil alt som du måtte legge til i eget bibliotek og spillelister via iTunes 12.2 på OS X eller Windows, eller øvrige enheter med iOS 8.4 dukke opp i Music.app i iOS 9.

Lenke til kommentar

Kan faktisk benyttes med iOS 9 BETA om du går til Settings - Music og aktiverer "iCloud Music Library" da vil alt som du måtte legge til i eget bibliotek og spillelister via iTunes 12.2 på OS X eller Windows, eller øvrige enheter med iOS 8.4 dukke opp i Music.app i iOS 9.

Leste det samme og har prøvd det ut, man får opp sanger og spillelister, men kan ikke spille av i Offline mode blandt annet.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få remote appen til å klistre seg på lock-screenen så man kan bytte sang etc.?

Prøver ut Apple Music, og hadde vært fint å kunne bytte sang med iPhonen mens det spilles av på pcen. 

 

Eller er det kanskje integrert noe i apple music som lar deg bruke appen som en fjernkontroll?

Lenke til kommentar

Jeg har endelig fått lastet ned nyeste iTunes etter forklaring via terminalen, litt lenger opp i tråden. Men spillelistene jeg har laget på de andre enhetene mine er ikke her. Er det en eller annen instilling som må gjøres først for at de skal dukke opp?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Noobspørsmål: er det ikke mulig å leie/kjøpe tv-serier på den norske itunes store? Blir bare sendt til en side hvor det står at jeg kan legge til mine egne serier når jeg trykker på det i itunes.

Du får heller gjøre som meg, opprette en konto i ønsket land, forandre lokalisasjon på itunes, logg inn og bruk forhåndsbetalte kort for å handle på Itunes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...