Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Newsflash for enkelte her: Andre klubber prøver å bli bedre - de også. Dette er ikke 90-tallet. Ingen lag kan, med mindre de har en like god benk som på banen (ref: ett eneste lag i PL atm), vinne mot alle lag hele tiden. Folk må seriøst roe ned to fuckings hakk.

 

Alle lag har penger, alle lag har evner og muligheter til å bli gode. Real Madrid får kjørt seg tidvis i La Liga denne sesongen, av lag som tilsvarer Newcastle og Bournemouth. Det er veldig sammensatt hva som avgjør om et lag spiller bra eller dårlig. Vi må slutte å leve i den illusjonen om at dersom vi bare hadde hatt den og den spilleren, evt. den og den treneren, så hadde vi gått ubeseiret gjennom ligaen og vunnet CL.

 

News-fucking-flash: Ingen klubber i verden har det sånn. Det er bare én klubb jeg kommer på hvor spillere av ekstremt høyt kaliber godtar å sitte på benken. Det er City. De har spillere på benken som kan forbedre laget. Alle andre lag har enten litt dårligere eller andre typer spillere (enn de som starter). Det er normen. Vi har en dårlig stall, og ganske mange dårlige spillere i XI - jeg tror det bare er på tide å innse det. I bakre firer er det vel bare Shaw (og tidvis Lindelöf/Bailly) som kan potensielt holde et bra nok nivå til å gjøre det bra i CL og PL. På midtbanen har vi én virkelig god spiller (Pogba), resten er gode, men langt unna nivået til en PL-vinnende klubb (sånn som ståa er nå). Martial har potensiale til å bli virkelig god. Lukaku kan være brukbar med riktige spillere rundt seg.

 

Vi har en klubb med fire-fem virkelig gode spillere i troppen. Vi må legge lista deretter. For at vi skal vinne PL igjen, så må vi nok bruke kanskje 300-400 millioner pund. Det skjer ikke på kort sikt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

100% enig jeg også. Det er så mange faktorer som spiller inn. Vi kan ikke forvente å være på høyde med City eller de beste i CL om man ser på spillertroppen. Men som en sidenote: vi må kunne forvente mer av spillerne våre enn vi får nå også, det er ikke det jeg mener.

 

Hvilke spillere hadde gått inn i troppen til City om vi lar være å ta høyde for vidt forskjellig spillestil og taktikk? Kanskje to-tre, De Gea og Pogba i hvert fall. Vi er langt unna. Folk henger seg opp i navnene på ryggen.

Mange argumenterer med at vi har brukt masse penger de siste årene, og det er til dels riktig. Men det har virkelig andre klubber gjort også, og for eksempel City og Chelsea hadde et langt bedre fundament enn vi hadde (gammel tropp, middels kjøp, veldig forskjellige spillertyper etc). Også forsterket vi langt fra nok i sommer, kun Fred som umiddelbart var tiltenkt en plass i førsteelleveren, men han sliter med å tilpasse seg tempoet i ligaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gary Neville har tapt seg mye når han får Souness til å virke som en fornuftig person med gode poeng.

 

Zabaleta: "When you look at Martial, when you look at Rashford, they’re just always tracking full-backs rather than just attack and they just couldn’t in one-on-one situations. And I think if I’m in their position it must be hard not to be an attacking team and play in the final third and always tracking back full-backs."

Endret av Irrasjonell
Lenke til kommentar

Det er en så rar diskusjon her inne. Noen roper på manageren. Noen mener det er feil og sikter til at stallen er elendig (med få unntak), og at handel er eneste utvei. Noen mener at hele klubben må byttes (topp til tå). Hvem som har rett? Ingen ide. 

 

Pelle: Du nevner at Real Madrid har fått kjørt seg. Helt rett, la oss ta litt statistikk fra overhøvlingen de fikk servert av Barcelona.

Real Madrid vs Barcelona (1-5):

- 15 skudd (4 på mål)

- 46% Possession

- 87% Pasningspresisjon

 

De møtte i tillegg et Barcelona uten Messi, det har noe å si, men på den andre siden mangler RM Ronaldo. 

 

 

Manchester united vs Man City (1-3):

- 6 Skudd (1 på mål, straffen)

- 35% Possession 

- 83% Pasningspresisjon

 

Her har vi resultatet av at begge møter ligaens beste lag. Real Madrid gjør det bedre, men har også en bedre stall vil jeg påstå. La oss se på mot lag lengre ned på tabellen:

 

 

Real Madrid vs Levante (1-2):

- 33 Skudd (12 på mål)

- 71% Possession

- 89% Pasningspresisjon

 

 

West Ham - Man Utd (3-1) (WHU hadde hjemmefordel):

8 - 9 Skudd

3 - 4 Skudd på mål

- 51% Possession

- 85% Pasningspresisjon

 

Forskjellen jeg prøver å vise er at Manchester United ofte bare er like gode eller et knapt hårstrå bedre enn motstanderne sine. Real tapte mot Levante, men de som har sett kampen vet hvor utrolig ufortjent det var.

 

Jeg vet ikke hva som må til, jeg vet bare at det ikke funker slik det er nå. Så har vi den daglige vridningen mot at stallen er for dårlig. Kjøp gjort av Mourinho siden han kom til klubben:

- Fred

- Dalot

- Matic

- Sanchez (byttet)

- Lindelof

- Lukaku

- Zlatan

- Mkhitarian (byttet)

- Paul Pogba

- Bailly 

- Lee Grant

 

Av disse så startet 2 stykker mot Manchester City. Er det feilkjøp de andre? (noen var skadet!) Hvem skal i så fall ha skylden for at vi har brukt mange hundretalls millioner på feil spillere? Hvor mange milliarder til skal Mourinho få bruke på spillerne han mener at han trenger?

 

Jeg er enige i deler av det de fleste sier:

- Ja, vi har litt dårlig dekning i enkelte posisjoner.

- Ja, vi trenger forsterkninger her og der

- Ja, jeg tror heller ikke Mourinho får det beste ut av stallen

- Ja, jeg mener at vi trenger en DoF

- Ja, jeg tror at det trengs mye arbeid for å få klubben til å fungere igjen. 

- Selvfølgelig er det ikke Mourinhos feil at spillerne bommer alene mot keeper, eller ikke kan slå en 5-meterspasning

 

Det jeg derimot mener og som mange virker å være uenige om er:

- Mourinho har skylden for de taktiske valgene og tilnærmingen spillerne møter opp til kamp med. Det mener jeg bestemt at han har!

- Mourinho har et alt for stort defensivt fokus inn i kamper, og hans ønske om å utnytte motstandernes feil og hull er ikke en bra måte å spille fotball på. 

- Spillerne yter ikke maks per dags dato, om det er Mourinhos feil eller ikke vet jeg ikke. 

- Måten klubben drives på nå er råtten og jeg savner et langsiktig fokus.

- Spillerne vi har per dags dato er helt på nivå med andre lag, kanskje ikke de på topp 3 nå, men ellers alle i ligaen. De er fult kapable til å overlappe, skape overtall eller trekanter, slå enkle pasninger til hverandre, bevege seg for å skape rom eller pasningalternativer eller generelt å spille fotball.  

 

Fotballen som spilles er dørgende kjedelig til tider og jeg skjønner ikke hvor passive spillerne får lov til å være. Hvem er det sin feil? Jeg vet ikke, men jeg vet derimot at Manchester United har en bedre stall og bedre spillere enn lag som Brighton og West Ham - til tider så virker det ikke slikt. Forslag til hva som må gjøres?

 

 

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

https://www.youtube.com/watch?v=oXTGxllOcjY

 

Gary Neville har tapt seg mye når han får Souness til å virke som en fornuftig person med gode poeng.

 

Zabaleta: "When you look at Martial, when you look at Rashford, they’re just always tracking full-backs rather than just attack and they just couldn’t in one-on-one situations. And I think if I’m in their position it must be hard not to be an attacking team and play in the final third and always tracking back full-backs."

Hva fra Neville er det du reagerer på?
Lenke til kommentar

Hva fra Neville er det du reagerer på?

At han ikke tør å svare på spørsmålene til Souness.

 

https://www.skysports.com/football/news/29328/11552013/gary-neville-and-graeme-souness-in-heated-manchester-united-debate

 

Dette er kanskje det verste fra Neville: "Who would he have put in midfield today out of the players that he's got that would have improved it?" Hvem vil stile et slikt spørsmål med Fellaini og Matic på midtbanen? Svaret på spørsmålet er jo enkelt: Pereira(klart beste spiller i sommer) og Fred. Spillere som klarer å slå pasninger til medspillere lengre borte enn 2 meter, og ikke bare til siden eller bakover. Merkelig nok er de på tribunen eller benken.

Endret av Irrasjonell
Lenke til kommentar

Ja, og det er vanskelig å forstå hvorfor. Om det muligens har med hans tid som Valencia manager å gjøre. Men jeg er selvsagt enig med han i hans kritikk av driften av klubben(eiere/styre), men de har ikke noe med treningene eller det taktiske i kamper å gjøre. Tror det er svært få, om noen, som ikke er enig i at eiere og styre er et stort problem.

Lenke til kommentar

TKK skrev  dette på twitter for noen uker siden, ang. Neville og Mourinho-kritikk. 

 

 

 

Det har tydeligvis gått under radaren at Jorge Mendes (altså Mourinhos agent/«bror») fikset Gary Neville Valencia-jobben og at portugiserens forretningspartner (Peter Lim) også eier 50% av Salford United. Kanskje ikke så merkelig at GN backer Mourinho og hamrer løs på Man Utd?

 

 

 

 
Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Det jeg derimot mener og som mange virker å være uenige om er:

 

- Spillerne yter ikke maks per dags dato, om det er Mourinhos feil eller ikke vet jeg ikke. 

- Måten klubben drives på nå er råtten og jeg savner et langsiktig fokus.

- Spillerne vi har per dags dato er helt på nivå med andre lag, kanskje ikke de på topp 3 nå, men ellers alle i ligaen. De er fult kapable til å overlappe, skape overtall eller trekanter, slå enkle pasninger til hverandre, bevege seg for å skape rom eller pasningalternativer eller generelt å spille fotball.  

Godt innlegg, men disse punktene jeg siterer over; er det egentlig noen som er uenige i dette? Tror de aller fleste er enige i dette, men hva som er årsaken er (som du sier) veldig sammensatt.

 

Jeg er mye enig og uenig med Gary Neville, særlig i hans "stahet" til å beholde (etter mitt syn) dårlige managere. Han ville gi både Moyes og LvG mye mer tid, og det er jeg blant annet helt uenig i. Én ting er å gi managere sjansen, en annen ting er å gi noen ytterligere sjanser, kun på bakgrunn av at "man fortjener mer tid i United". Det må ligge noe i bunn for å kunne forsvare et slikt synspunkt, imo. Hvis jeg ble ansatt som hovedtrener for United så kan man ikke bare si at jeg må få mer tid - uavhengig av hvor dårlig det går. Er man ikke kompetent nok så er man ikke kompetent nok. Det var helt åpenbart at både Moyes og LvG ikke var rustet til jobben. Mourinho, derimot, tikker alle boksene rent formelt. Dette er for så vidt et svar til Mchansern også, det er ikke første gang Neville er ukritisk til å gi trenere mye mer tid. Han ønsket jo at Arsené Wenger også skulle fortsette omtrent i det uendelige. Hva gjelder informasjonen TKK kommer med (jeg fant det ikke på Twitter? Antar du mener Tor-Kristian Karlsen) så er det selvsagt meeeeeget shady, men hans tilnærming til å la trenere få sjansen er nok ikke bare basert på det. At det likevel er uprofesjonelt er det ingen tvil om.

 

Tilbake til Neville, og hans synspunkter på spillergruppa. Jeg synes ikke spillerne var noe bedre under hverken Moyes eller LvG. Det er nesten ingen som har blitt dårligere (?), men svært få har blitt bedre. Det virker rett og slett som en gruppe hvor det helt åpenbart ikke harmoniserer. Det er ikke første gangen mange gode spillere ikke "klikker" - Real Madrid det første tiåret av 2000-tallet kjøpte jo en galactico hver sesong og spilte tidvis "elendig" fotball. Til å ha et budsjett langt utenpå de andre jojo-et de gjennom sesonger. Å skifte trenere hjalp ikke nevneverdig. Problemet er nok ekstremt sammensatt. Det er sannsynligvis en blanding av alle komponentene alle her er misfornøyde med:

1. Manager

2. Spillere (fysisk og psykisk aspekt)

3. Ledelsen i United

 

La oss bare si det enkelt; vi har nå prøvd å justere på punkt 1 siden SAF. Det har gått så som så, men vi har alle fall gjort det mye bedre under Mourinho enn de andre. De foregående managerne var aldri i nærheten av hans resultater. Jeg tror vi trygt kan si at punkt 1 ikke er noen quick-fix som fikser alle problemene. Punkt 2 justeres hele tiden, men det er helt åpenbart mangler hva gjelder kvalitet i mange viktige ledd. Samhandlingen, det strukturelle innad, er også et problem. Her er det bare å stikke fingern i lufta og finne tusen årsaker, dette er kanskje det vanskeligste å identifisere en god løsning på. Punkt 3 ville vært å ansette dyktigere folk i ledelsen. Her har vi selvsagt mye å gå på hva gjelder de største klubbene i verden.

 

Mitt poeng er: Det finnes ingen quick-fix. Jeg er redd dette kan ta alt fra 3-10 år.

Endret av Bandidos-Pelle
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...