Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Resultatet er vel ikke hovedproblemet. Det er at laget er satt opp til å tape, uten en skikkelig midtbane, med alle mann bak ballen og uten noe skikkelig samspill mellom spillerne. 0 avslutninger på mål forteller ganske mye.

 

Men ja, selvsagt vil hvertfall ikke jeg forlange annet enn at de forsøker å vinne. Mourinho vil ikke kunne senke mine forventninger til laget med syting over hvor dårlig laget er. Laget er ikke så mye dårligere enn city sitt som man får inntrykk av, men treneren og taktikken er definitivt mye dårligere. 

 

 

 

Vet ikke hvorfor Arsenal kommer med her, men åpenbart er de ikke så gode som noen vil ha det til, til tross for at kritikk av dem er "makkverk", eller hva det var.

Lenke til kommentar

Alltid fælt å tape mot City. Spesielt når vi har vunnet der de siste sesongene. Men overrasket er vel ingen.

 

Matic var bedre i dag enn på lenge. Og det sier sitt, for han var bare ok minus. Han har vært en skygge av seg selv siden VM, og jeg lurer på om han noengang kommer til å bli spilleren han var igjen. Har mine tvil.

 

Vil heller se Pereira på midtbanen, noen som kan slå gode pasninger fremover i banen. I dag så vi hvor viktig Pogba er også, det er han som står for mye av fremdriften vår når vi vinner ball enten det er med å dra på seg et par mann, gå forbi ledd eller slå pasningene. Han gjør en del idiotiske feil, men er nå uansett en veldig viktig spiller for oss.

 

Pasningene kommer i hvertfall ikke fra stopperne heller. Vi har ingen kapasitet til å spille oss opp gjennom midten med Smalling og Lindelöf. Den beste pasningsfoten vi har bak der er Rojo sitt venstrebein, men han er bare skadet. Og har mangler ellers.

 

Et lag med en del mangler generelt om vi skal spille på måten vi gjør. Kampplanen og taktikken i dag var grei nok når vi møter City borte, jeg mener at det eneste som fungerer er å variere mellom å ligge lavt og presse høyt, frimerke på Silva som Wolves gjorde.

 

Umulig å holde City unna ved å kjøre full pupp hele kampen, men også umulig å få til noe særlig om vi ikke gjør det i perioder, det er Citys eneste svakhet. Vi «prøvde», men var ikke i nærheten av gode nok. Som forventet.

 

Ikke i det hele tatt. Og «prøvde» i hermetegn fordi det fortsatt ikke løpes nok og fortsatt mangler på innsats og råskap. Det er vi som skal være storebror i byen, og da holder det ikke. Ett gult kort!?! Hva faen? City kan leke med oss, være bedre enn oss, og ydmyke oss, men da vil jeg se en reaksjon fra spillerne enten det er innsats eller en hard takling eller tre.

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Var det faktisk én eneste sjel her inne som hadde troa på noe bedre resultat enn i dag?

Niks.

 

Stemningen i United-leiren var likevel optimistisk før kampen, mange meldte at 8 i odds på MU-seier var en gave, men i går så man nok den reelle forskjellen på City og United i kvalitet. Så kan man mene at United var skrekkelig dårlige, men dette var jo ikke noe dårligere enn de andre kampene? United ble rundspilt på OT av Newcastle (!) i 45 minutter, og såvidt jeg kommer på så er det bare de to bortekampene mot Burnley og Watford i år der United virkelig har vært bedre enn motstanderen over en hel kamp.

 

Ingen vits i å trekke frem svake enkeltmannsprestasjoner her, hele laget er milevis unna for øyeblikket. Denne kampen hadde de tapt med glans, også med Pogba på banen.

 

Eneste jeg vil kommentere er De Gea, som knapt nok har reddet et eneste skudd siden mai. Hvor lenge skal han hylles som verdens beste keeper, når det er så åpenbart at han ikke er det? Han på motsatt side i går er f.eks en langt mer komplett og moderne målvakt.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Eneste jeg vil kommentere er De Gea, som knapt nok har reddet et eneste skudd siden mai. Hvor lenge skal han hylles som verdens beste keeper, når det er så åpenbart at han ikke er det? Han på motsatt side i går er f.eks en langt mer komplett og moderne målvakt.

 

Uh? Ser du egentlig kampene? Den vanvittige reaksjonsredningen på skuddet til Cuadrado for eksempel? Eller Ronaldo? 

 

De Gea hadde noen virkelig gode redninger mot Juventus, en fantastisk en mot Bournemouth og Chelsea. Ville redninger mot England i Nations League. Han har hatt mange gode redninger denne sesongen. Selv om vi slipper inn masse mål har han vært ganske god i det siste, han kan ikke lastes noe særlig for baklengsmålene, der er det nok av andre grunner. Fortsatt helt på toppen som skuddstopper. 

 

De Geas svakhet har alltid vært igangsettinger og utspill, så at Ederson er en mer moderne målvakt er jeg enig i. Citys ene scoring i går kom vel ganske fort etter et svakt utspill av De Gea. Men Ederson har rotet det til flere ganger denne sesongen, og laget to straffer. Som skuddstopper er han ikke på nivået til De Gea.

 

Har ment det siste året at Oblak er verdens beste keeper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gjør det nok, men sånn er terminlisten, og den er sikkert ikke velbalansert for alle, men enkelte sesonger så er den fordelaktig og andre ganger er den ikke det. Det er bare sånn det er.

Vi tapte ikke for City fordi vi spilte mot Juventus noen dager tidligere, men fordi de har bedre spillere enn oss og er et mye bedre sammensatt lag enn de individualistene vi stiller med.

Vi ligger heller ikke på 8. plass med 20 poeng etter 12 kamper og 20-21 i målforskjell, 12 og 7 poeng bak 1. og 4. plassen først og fremst fordi vi bare tok totalt 1/9 poeng mot Spurs, Chelsea og City, men fordi vi mot Brighton, Wolverhampton og WH også bare tok 1/9 poeng. 

 

På de 6 kampene har vi tatt totalt 2 av 18 mulige poeng. Og så kan man snakke om at vi kanskje fortjente å slå Spurs og at vi har elendige avsluttere (Lukaku) samt. at det er personlige feil som fører til baklengs, men når dette skjer om og om igjen så er det ikke bare uflaks. Og så skaper vi utrolig lite offensivt at det er tragisk og det kan ikke være noe annen grunn enn at Mourinho ikke har noen ordentlig plan og struktur for hvordan vi skal angripe annet enn å legge ansvaret over på hver og enkelt spiller, da er vi avhengig av at alle spillere har dagen og ikke gjør feil. Når vi da mangler Pogba så er vi så svake over hele fjøla fordi vi ikke har noen mer kreative spiller som er gode med ball både å spille den fremover og holde på den.

Det er latterlig enkelt å forsvare seg mot oss, og det illustreres i at vi bare har scoret 20 mål, likt som Tottenham, men de har til gjengeld +10 i målforskjell og er et mye bedre balansert lag, til tross for å ha brukt milliarder mindre enn resten.

 

Det mest skremmende er hvordan enkelte tar det som en selvfølge at City skal være så mye bedre enn oss. De har riktignok brukt mer penger og har mye bedre spillere enn oss, men Mourinho har ikke brukt lite penger selv, men likevel spiller vi som et lag fra nedre halvdel, og vi kunne like gjerne ha vært der uten at det hadde vært ufortjent. Når vant vi en kamp overlegent sist? Når vant vi fullt fortjent mot et topplag sist?

Det er ikke bare City som er bedre enn oss, det er ofte uansett hvem vi møter i minst 1 omgang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*sigh*

Poenget er bare at jeg sitter med litt av den samme følelsen som mot Barca, ikke nøyaktig - men jeg ser mange likhetstrekk. Vi får ikke ballen i farlige posisjoner, de er så ekstremt aggressive i ballgjenvinningen og lar oss ikke komme til. De spiller en slags "totalfotball" andre lag ikke greier helt å knekke, om ikke City selv har en dårlig dag. Forsvaret deres starter hos Aguero

Påtide å svelge det faktum at vi ikke er et skikkelig topplag lenger - fordi vi nå har fått et slikt lag i vår liga, og det er for mye daukjøtt i denne klubben til å hamle opp med dette, og det må røskes litt skikkelig opp i - fra stallen og helt opp til ledelsen

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget er bare at jeg sitter med litt av den samme følelsen som mot Barca, ikke nøyaktig - men jeg ser mange likhetstrekk. Vi får ikke ballen i farlige posisjoner, de er så ekstremt aggressive i ballgjenvinningen og lar oss ikke komme til.

Hvis du sikter til den første så var vi helt på høyde. Den andre var derimot litt lik, men selv da spilte vi bedre enn i går. 

 

Enig i at det er litt daukjøtt her og der, men generelt har vi ett av ligaens beste lag totalt sett. Det jeg ikke er enige i er at mangelen på relasjoner og samhandlinger ikke skyldes Mourinho. Laget er totalt dødt, de bare står å ser på 90 minmutter gjennom. Har noen få høydepunkt denne sesongen, og det er at vi stjal poeng fra Juventus totalt ufortjent og at vi hadde en knakende god omgang mot Spurs. Snakk om høydepunkt etter 20 kamper :)

 

Poenget her er at noe må gjøres: Om det er å sparke hele ledelsen fra topp til tå, så go for it. Noen må gjøres før spillerne faktisk går inn i en tilstand hvor de ikke er mulig å hente opp igjen. Selv om spillerne ikke er top notch i alle posisjoner, så burde de kunne bevege bena og spille fotball. Leicester kunne vinne ligaen på samspill for noen år siden, her har Man Utd noe å lære. 

Endret av Espp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan ikke skylde på noen andre enn manageren når det gjelder samhandling og relasjoner i laget utpå banen. Og det er blant våre største problemer. Det største er det taktiske, inngangen til kampene. Fokuserer altfor mye på hva motstanderen gjør, uavhengig av om det er City eller Newcastle vi møter. Laget er ikke disiplinert nok, rollene sitter ikke. Men når vi slipper oss løs derimot, er det noe helt annet. Da ser vi ofte ganske bra ut. Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke kan gjøre det oftere, og når kampen blåses i gang, ikke i andreomgangene.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Jeg syntes hvertfall at det kan satses på unge spillere denne sesongen fordi den har allerede gått til helvete. Pereira, lindelof, martial, rashford burde starte hver kamp. Lukaku kan for min del fjernes, det gjelder matic, sanchez og fellaini også.

 

Lukaku har jeg faktisk mistet all tro på, det kan godt være han snur det men hittil ser jeg på han som en fiasko.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...