Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Vil gjerne se sanchez i en annen rolle. Han har vært dårlig på venstresiden for oss, og martial har vært god, så der bør martial starte fremover.

 

Sanchez som spiss kan jeg støtte opp under, iallefall et par kamper for å se om det funker. Lukaku kan tåle noen kamper til som innbytter, og Rashford tar ikke akkurat vare på muligheten når han får spille spiss.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rashford har 51 mål og assist på 133 kamper for United. De færreste er hele 90-minuttere* og de færreste er fra spissplass. Har ca det samme snittet for England også. Alt dette fra han var 18 til 20 år gammel. Har tatt vare på mulighetene han har fått og vel så det imo.

 

*tror jeg. Lov å tro litt i helga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mourinho etter kampen i helga:
 

– Tidligere angrep vi kampene mye mer defensivt, og med et mer defensivt utgangspunkt så kan man enklere skjule svakhetene sine.

 

– Men når du har et defensivt utgangspunkt så får laget en del resultater på grunn av det, men samtidig utvikler ikke laget seg nok på andre områder.

 

– Nå prøver jeg å utvikle angrepsspillet og de talentfulle angrepsspillerne vi har samtidig som vi ikke mister balansen, sa han.

Portugiseren innrømmet imidlertid det alle kan se – at det langt i fra er perfekt.

 

– Når vi har ballen så er det ikke problemer, men når motstanderen har ball så ser jeg at vi har problemer. Det er imidlertid fantastisk å sitte med følelsen av at uansett resultat så er ikke kampen over.

 

– Det gode er at laget har fantastisk innstilling og spiller med stort hjerte. Uansett resultat så er kampen aldri over. Vi står på til slutten. Jeg kunne skjønne frustrasjonen i 2. omgang da vi ikke scoret på enorme sjanser, men til slutt fikk vi poengene som vi tapte mot Chelsea på overtid.
 

Manageren la til at de første 30 minuttene var vonde, kanskje spesielt for ham som sportslig ansvarlig.
 

– Jeg tror at når vi gjør en defensiv feil, i stedet for at vi bare glemmer det og kjører på, så skaper det ustabilitet. Etter at (Ryan) Fraser kom alene med David (de Gea), da vi kunne kommet under 1-0 etter bare et par minutter, så førte det derfor til usikkerhet.
 

– Det så da ut som om vi faktisk ikke trener taktisk i løpet av uka, noe som selvsagt er den verste følelsen jeg kan sitte med siden vi jobber så mye med det. Vi jobber så mye med det at jeg forventer at mine lag er gode på det. Det er veldig frustrerende for meg.


– Jeg liker egentlig å spille med et lag hvor det er tre angrepsspillere hvor ingen har en veldig klar rolle. Jeg liker at kantspilleren har ferdighetene til en spiss. Det har jeg alltid hatt i lagene mine. Kantspillerne har ofte scoret mye mål, av og til også mer enn spissen, sier han – og tenker tilbake til Chelsea, Real Madrid og Inter de siste ti årene.

 

 

Dette synes jeg er godt å høre, og Mourinho har selvfølgelig helt rett i det han sier her. Det er fortsatt veldig langt fra godt nok det vi ser av laget og spesielt de grusomme førsteomgangene, så der er det ingen unnskyldning.

Men jeg liker det vi har sett oftere siden kampen mot Newcastle, vi har vært langt langt mer aggressive og offensive. Vi har ikke alltid fått det til, men det er milevis bedre enn å ligge bakpå selv om det koster oss defensivt. Så får vi bare håpe at det blir bedre balanse etterhvert, og at vi kan luke ut de verste forsvarsfeilene. 

Her er noen litt mer hyggelige stats enn vi har blitt vant med den siste tiden:

 

Avslutninger på mål siste 4 kamper:

  1. Manchester United 8,0
  2. Manchester City 6,5
  3. Chelsea 6,5
  4. Arsenal 4,8
  5. Tottenham 4,5
  6. Liverpool 3,8

Touch i motstanders 16-meter siste 4 kamper, per kamp:

  1. Manchester City 43
  2. Manchester United 31,8
  3. Chelsea 31,5
  4. Liverpool 28
  5. Arsenal 26,3
  6. Tottenham 23,5

xG siste fire kamper, snitt:

  1. Manchester City 2,29
  2. Chelsea 2,28
  3. Manchester United 1,99
  4. Arsenal 1,53
  5. Tottenham 1,21
  6. Liverpool 1,18

Scorede mål og forventede scoringer (xG), siste 4 kamper:

  1. Manchester City 12 mål (xG 9,17)
  2. Chelsea 12 mål (xG 9,11)
  3. Arsenal 11 mål (xG 6,11)
  4. Manchester United 9 mål (xG 7,97)
  5. Liverpool 6 mål (xG 4,73)
  6. Tottenham 5 mål (xG 4,84)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...