Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Problemet til Mourinho, som er blitt mer synlig i hans senere karriere. Er hvor elendig han er offensivt, virker som han ikke vet noe annet enn å håpe på at noen spillere drar noe magisk spontant opp av hatten. Null plan.

Underholdende for meg, men ville vært jævla frustrert om han var arsenalmanager :)

 

Han kommer aldri til å innrømme egne svakheter, og kommer aldri til å trekke seg frivillig.

Endret av ChopperReid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke akkurat et tett forsvar vi har fått med JM heller, så tror kanskje problemet er litt mer enn hvor elendig han er offensivt. Han er enkelt og greit en utdatert manager som ikke evner å fornye seg for å holde følge med utviklingen i dagens fotball.

Klart. Men han går jo inn i hver kamp livredd for å angripe, som om han var manager for Sunderland. Ganske latterlig hvor mye han har tapt seg.

Lenke til kommentar

Det som er mest uforståelig for meg er at det under Mourinho har fungert ganske bra i perioder, også har alle sagt at nå har han funnet frem til noe som funker. Og så klapper det sammen igjen, og igjen ser ut som laget aldri har spilt fotball sammen. 

 

Ta for eksempel rekka på 25 kamper uten tap i hans første sesong. Det var en del uavgjorte der, men vi slapp nesten ikke inn mål og det var noe veldig solid over laget. En trygghet som er heeeelt fraværende nå, det er ingenting igjen av det. Helt borte.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Det er sikkert bare meg, men jeg syns forsvaret har vært rufsete hele tiden jeg, at det har vært DDG som har vært redningen (pun not intended)

 

Skal jeg være ærlig, så begynner (til og meg jeg) å se litt mot ny ledelse i klubben nå. Det er noe alvorlig galt en plass. Jeg mener dog det ikke kun er JM, men at det må også være flere steder det svikter. Jeg syns heller ikke stallen er sterk nok på papiret, det mye stallfyll og spillere som er "over the hill". Syns det burde ryddes litt og at det burde brukes litt penger

 

Og kanskje Zidane? Som sagt, har forsvart JM lenge, men kanskje det er påtide med litt nye idéer likevel? 

Lenke til kommentar

Knis!

 

Jeg mener Mourinho har gjort en ganske god jobb med United frem til nå, hvor det totalt sett ser ut til å være to skritt frem og et tilbake igjen. Han fikk tilbake en ramme på laget som fungerte greit, men nå virker det å gå opp i limingen.

 

Så, hva er alternativene om Mourinho skal ut?

 

Zidane? Rart å si det etter tre CL-seire på rad, men jeg er litt skeptisk til Zidane i Manchester United. Jeg elsker fyren og han er blant mine favorittspillere gjennom tidene, sånn sett hadde det vært en drøm å få han til United.

 

Men da han tok over Real Madrid hadde han allerede vært i klubben lenge, naturligvis med god oversikt over talentene som han selv hadde trent og hvor mange av de var supertalenter. Han trengte heller ikke å gjøre noe særlig endringer i spillestil, og spillergrunnlaget var jo fantastisk fra før. Men vi vet jo ikke så mye om hva Zidanes tanker og ideer er når han må bygge litt lag.

 

Det kanskje mest positive er at Zidane har en naturlig autoritet allerede, bare fordi han var verdens beste fotballspiller da spillerne våre var kids - ikke minst merittene han nå sitter med. 

 

 

Ser at noen rundt om kring på Twitter og Reddit nevner Conte. Nei takk.

 

Giggs er opptatt med Wales, hvor han gjør det bra. Men i fremtiden kan han bli et alternativ.

 

Nicky Butt blir nevnt som en sannsynlig midlertidig løsning.

 

Hvilke andre?

Lenke til kommentar

Kjøpe ut Didier Deschamps fra Frankrike. Kanskje mitt favorittalternativ av det jeg anser som realistiske erstattere.

 

Ellers er Laurent Blanc arbeidsledig, ihvertfall hva gjelder managerjobb.

 

Er selv skeptisk til Zidane til tross for det han oppnådde med tidenes beste fotballag.

 

Kan jo også gi Carrick sjansen... Heller han enn Mou akkurat nå, selv om jeg ikke ville hatt tro på stor suksess med han i nærmeste fremtid. Kunne kanskje fått laget mer entusiastiske frem til neste manager tok over til sommeren?

 

Og så vil jeg faktisk ha Sanchez på topp fremover. Han passer ikke som defensiv kantspiller, han må være fremme foran mål. Og Lukaku er ikke stabil nok. Trengs å benkes. For komfortabel. Må skjerpe seg.

Lenke til kommentar

Og så vil jeg faktisk ha Sanchez på topp fremover. Han passer ikke som defensiv kantspiller, han må være fremme foran mål. Og Lukaku er ikke stabil nok. Trengs å benkes. For komfortabel. Må skjerpe seg.

 

Helt enig. Lukaku er en stor kløne med ballen med ballen til tider, og det er så jævlig irriterende å se på. Sanchez har vært elendig for oss, men vet jo hvor god han kan være. Kanskje verdt å prøve iallefall.

Lukaku ser jeg for meg er fin å ha som innbytter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Kan han bli sparket snart, han har knekt gleden min for united i flere år nå. Brukt vanvittige summer og har spilt en drittfotball over lenger tid, lvg var MILEVIS bedre enn dette. Da fikk jeg hvertfall se unge spillere istedenfor millardkjøp som feiler gang på gang. 

Lenke til kommentar

Vel, det var flere som har påpekt det fra dag ÉN. Men dere ville ikke høre etter, Mourinho har aldri stått for en god, underholdning fotball. Mourinho er mer Inter, Chelsea eller for sakens skyld Stoke type enn ManU. Det er egentlig uforståelig at dere ansatte ham fra første dag, man vet hva man får av ham. Ingen framtid/utvikling for lag, bygger ned flere spillere fra gull til gråstein og ikke minst driver med kjedelig fotball. «Parkere bussen med verdensklasse spillerne», saklig...

Endret av #Benbjo_Fox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gary Neville kan ha delvis rett, men samtidig er han livredd for å kritisere managere fordi han hadde en dårlig erfaring som manager, selv. Så derfor kan det aldri være manageren som er det største problemet.

 

Og uansett hvor dårlig ledelsen i klubben er, så rettferdiggjør ikke det at manageren starter med en uerfaren midtbanespiller i forsvar, to defensive midtbanespillere, og parkerer bussen fra første sekund mot West Ham. Ikke bare det, når han skal gjøre et offensivt bytte så tar han av en midtstopper for en angrepsspiller, og fortsetter å la den uerfarne midtbanespilleren være midtstopper. Hele laget var satt opp til å mislykkes. Det eneste som kan forsvare noe slik er om Mourinho har fått en hjernesvulst eller en annen sykdom som påvirker hans kognitive funksjoner.

 

Mourinho bør sparkes i dag, og McKenna og Carrick bør midlertidig ta over, selv om jeg tviler på at det kommer til å skje. Jeg har lenge prøvd å være optimistisk, se på det positive, men jeg kan ikke lengre rettferdiggjøre hans taktikk og behandling av enkeltspillere. Jeg kan ikke huske sist vi spilte bra i to omganger og vant, samtidig som de dårlige kampene blir bare flere og flere, og dårligere og dårligere.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske enig med de to første avsnittene dine Irrasjonell, West Ham-kampen var dråpen som fikk begeret til å renne over for meg.

 

Uforståelig med en sånn kamp (både taktisk tilnærming og valg underveis) når vi nylig har spilt to gode bortekamper mot Burnley og Watford med en helt annen kampplan og lagoppstilling, kamper vi vant fordi vi gikk i angrep fra start. Dette har vi sett for ofte nå.

 

Det meste av skyld må legges på Mourinho, men jeg mener også klubben og noen spillere har skyld i dårlige resultater. Det verste er klubbens manglende backing av manageren i sommer - enten så står man bak manageren hundre prosent eller så satser man på noen andre til å gjøre jobben. Mourinho fikk én spiller som skulle gå inn og forsterke elleveren. Det er mye mer sammensatt enn at bare Mourinho har all skyld.

 

Har stor sans for McKenna som du nevner, men jeg tror det fortsatt er for tidlig for han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...