Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Lukaku er absolutt ikke dårlig, jeg har ekstremt troa på han og det har ikke endret seg siden han kom til klubben. Ingen kan vel mene at han er et problem?

 

Selv om han har levert bra er det sånn at han faktisk burde stått med flere mål. Èn ting er xG-stats, noe annet er å faktisk se på hvilke type sjanser han har hatt i kampene denne sesongen. Åpent mål, alene med keeper mange ganger osv. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei Lukaku er helt klart ikke dårlig, han er bare til tider så frustrerende, spesielt når han er uvenn med ballen. Det legges ikke akkurat opp til pent spill med en spiss som Lukaku.

 

Men får ta den bekymringen om han noen gang skulle bli det svake leddet i angrepsfotballen vår, men det ser ikke ut som det skjer i nærmeste fremtid så kjedelig fotball vi spiller.

Lenke til kommentar

Er virkelig Lukaku så dårlig? Han har scoret 4 mål med en xG på 3,68. Nå er det ikke alle sjanser han kommer til avslutning på, bl.a. pga. et litt dårlig første touch, men av alle problemer i klubben, så er vel Lukaku blant de mindre?

 

https://understat.com/team/Manchester_United/2018

 

Det sier jo litt om det xG-opplegget. Han missa jo én 100%er i hver av de 4 første kampene. Lukaku er himmel eller helvete. I det ene øyeblikket ser han ut som en som egentlig aldri har spilt fotball før, i det andre øyeblikket er han en viktig del av oppbyggingen med en herlig flikk el. samt sistemann på ballen etter et fantastisk løp eller etter god posisjonering. Hadde han levert noe midt i mellom disse to er han jo PLs beste spiss.

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Når du har Lukaku som spiss, så må du fôre han med innlegg og stikkere. Det nytter ikke å bruke han som feilvendt, som Mourinho har gjort i 50+% av kampene våre.

 

3/4 Lukaku-scoringer i årets sesong har kommet etter innlegg, det siste var en retur fra keeper. Tipper fjorårets tall viser noe av det samme.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Når du har Lukaku som spiss, så må du fôre han med innlegg og stikkere. Det nytter ikke å bruke han som feilvendt, som Mourinho har gjort i 50+% av kampene våre.

 

3/4 Lukaku-scoringer i årets sesong har kommet etter innlegg, det siste var en retur fra keeper. Tipper fjorårets tall viser noe av det samme.

 

Mange av de voldsomme sjansene han har bommet på denne sesongen har vært stikkere, så det har ikke stått på servicen denne sesongen etter min mening. Ellers enig, han har ikke fungert veldig bra som oppspillspunkt på en god stund nå. Blir ofte ganske alene, jeg savner veldig ofte Lingard, Sanchez eller Pogba nærmere Lukaku for han er en god link up-spiller.

Lenke til kommentar

Lukaku har heller ikke førstetouchen til å være et godt oppspillspunkt. 

 

Så lenge han kommer til sjanser, så er mye av jobben gjort. For medspillerne er det om å gjøre å sette han opp i bakrom eller via innlegg. Det som skjer når vi spiller opp på Lukaku som møtende spiss, er at det går for tregt - og motstanderne rekker å etablere seg, og fange opp bevegelsene rundt Lukaku.

Lenke til kommentar

Bare for morsomhetens skyld siden City hadde nok en målfest i dag.

 

Jeg kikka raskt over det, og jeg kan ikke se at vi har scora 5 mål i en PL kamp siden 5-5 mot WBA i 2012-2013 sesongen.

I samme periode har City scora 5 eller mer mål i 20 PL-kamper.

 

Ikke at det har så mye å si for oss, men gir en liten pekepinn på hvor akterutseilt vi begynner å bli.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...