Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spar oss for den "forsøker ikke å spille fotball" dritet a. Vi spiller borte på Stamford Bridge, mot et godt Chelsea lag. Historisk sett, i morderne fotball, så er vi ræva borte OG hjemme mot Chelsea. Og om du totalt har glemt all fotball fra før, så har da selveste far selv - Sir Alex Ferguson, måtte reise slukøret fra brua etter forferdelige forestillinger. Så ikke kom med den der, det veldig naturlig å prøve og sikre 1-2 her samt at Chelsea vil naturligvis begynne å kjøre på etter målet - 100% logisk

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Her er jeg enig med dere bshagen og pelle. Det er naturlig å forsvare inn en ledelse borte på brua med et kvarter igjen. Dessuten sendte vi faktisk også i perioder opp en del spillere og prøvde å holde i ballen høyt på slutten der. Vi scoret nesten igjen også, da Chelsea ble stressa. De skapte nesten ingenting og målet de får er jo veldig flipperspill.

 

Er det noe som fortjener kritikk er det innsatsen i førsteomgangen og frem til vi scoret vårt første.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal vi ta fram stoppeklokken og se hvor lenge Man Utd hadde ballen i laget når de vant den fra Chelsea de siste 10 (4+6)? Tror ikke det er lenge. Selvfølgelig vil det kunne komme overgangsmuligheter når Chelsea ikke har noe som helst å tape og sender 8 mann fram for å skape noe.

 

Det jeg reagerer på at hvordan ballen konstant bare dundres fram (fins noen unntak, som da vi nesten fikk noen sjanser på slutten). Det er "bort med ballen, la oss vinne"-taktikken som kommer fram. Generelt en meget bra defensiv kamp fra Man Utd, men syns hele greia blir litt kjedelig med uthalingen og samtidig hvordan ballen lempes opp. Chelsea står som sagt høyt, ønsker å vinne ballen og samtidig få det ekstra målet. Med litt is i magen og 5 pasninger ekstra i laget hadde vi hatt mange sjanser. Har en følelse av at Liverpool og City ville forsøkt å spille av trykket og åpnet opp for en kontring. Chelsea står høyt og er sårbare, det burde forsøkes å utnyttes. 11-mann bak ballen er brukt for ofte. 

 

Jada, det var jo tross alt mot Chelsea nå da - så da er det jo en av 5 ganger i året hvor det er ok :)

Lenke til kommentar

Det virker ut som det stortsett er blitt en slags regel her inne. Jeg er bestandig mer enig med dere to enn de andre folka her inne som ikke makter å analysere en kamp lengre enn "forsøker ikke å spille fotball" :)

 

Ja, det er nok sant. Mye følelser i sving og ting som skal ut, noen er litt mer impulsive enn andre og alle er like interessert i årsaker eller taktikk. Heldigvis er det plass til alle meningene og så klart er det lov å mene hva man vil :)

 

Skal vi ta fram stoppeklokken og se hvor lenge Man Utd hadde ballen i laget når de vant den fra Chelsea de siste 10 (4+6)? Tror ikke det er lenge. Selvfølgelig vil det kunne komme overgangsmuligheter når Chelsea ikke har noe som helst å tape og sender 8 mann fram for å skape noe.

 

Det jeg reagerer på at hvordan ballen konstant bare dundres fram (fins noen unntak, som da vi nesten fikk noen sjanser på slutten). Det er "bort med ballen, la oss vinne"-taktikken som kommer fram. Generelt en meget bra defensiv kamp fra Man Utd, men syns hele greia blir litt kjedelig med uthalingen og samtidig hvordan ballen lempes opp. Chelsea står som sagt høyt, ønsker å vinne ballen og samtidig få det ekstra målet. Med litt is i magen og 5 pasninger ekstra i laget hadde vi hatt mange sjanser. Har en følelse av at Liverpool og City ville forsøkt å spille av trykket og åpnet opp for en kontring. Chelsea står høyt og er sårbare, det burde forsøkes å utnyttes. 11-mann bak ballen er brukt for ofte. 

 

Ser poenget ditt her på generelt grunnlag, men ikke i denne kampen. At vi for ofte mot langt svakere motstand legger oss for mye bakpå er jeg enig i.

 

Vi har evnen til å presse og holde på ballen selv når motstanderen sender opp alle, men at vi borte mot topplagene på brua, Anfield eller Etihad forsvarer inn en ledelse synes jeg er helt naturlig. Vi har også sett lag som Liverpool og City vært mer pragmatiske på dette denne sesongen.

 

Som jeg skrev i forrige innlegg synes jeg også vi prøver å komme opp i banen og holde litt i ballen i dag, men at vi ikke helt evnet det. Skulle gjerne sett stoppere med litt bedre teknikk og pasningsføtter i laget også.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel rent formelt ikke et norsk ord, men er ganske godt indoktrinert i språket. Kommer fra dansk. Betyr vel noe som "helt igjennom" eller noe i den duren.

Diametralsk - tenk sirkel. Plasser meningen i en tenkt sirkel. Dimetralsk uenige meninger står 180 grader fra hverandre langs sirkelkurven. Jeg er fan av ordet! :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...