Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi er en toppklubb.

 

United skal aldri være fornøyde med noe annet enn seier hjemme, uavhengig av om det er Real Madrid eller Rotherham som står på motsatt banehalvdel. Wolves har vært gode, faktisk bedre enn poengene tilsier også denne sesongen, men likevel skal vi ikke være fornøyde med uavgjort - det skal vi aldri være. Spesielt ikke i dag, hvor vi hadde en god del sjanser. 

 

Fred synes jeg generelt var et lyspunkt i dag, men må vel få en del av skylda for målet mot også. Igjen er vi lite effektive foran mål, og mange angrep renner litt ut i ingenting. Vi sender laget i angrep med mange mann (såpass mye av Wolves får en del skumle kontringer), men det blir liksom ikke noe. Dessverre ble det igjen en gigantisk miss foran mål da Lukaku ble stående og vente på ballen. Han og Sanchez var virkelig dårlige i dag.

 

Alt i alt veldig skuffende at det bare blir et poeng, men jeg liker at vi har sett et mer fremoverrettet lag nå i det siste. Fint å se de tre midtbanespillerne bytte på å ta de lange løpene inn i boksen. 

 

Og Pogba? Fantastisk kamp av han.

Lenke til kommentar

Hvor lenge mener dere at JM skal få holde på? Begynner å bli lei av uttalelsene om hvor mye han har vunnet i fortiden. Hjelper jo ikke mye det den dag i dag at han en gang var en dyktig manager når han nå henger etter på alle områder.

 

Ikke bare sliter han med å motivere spillerne, men han dreper jo all glede og interesse rundt United også. Savner virkelig tiden der jeg gledet meg i flere dager til kamp og uansett motstander så hadde jeg en god følelse. Nå er det helt motsatt for min del dessverre, og med tanke på underholdningsverdi er det nå langt flere lag som er verdt å få med seg enn United under kamp. Merker det også på diverse forum, samt her inne. Kamptråder som uteblir og knapt har aktivitet i seg, så det er helt tydelig at flere andre har samme mening som meg rundt United`s kamper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mourinho er bare et symptom. Det er noe råttent i fotballtoppen, og nærmest som vanlig skyldes det penger. Lederstolene er inntatt av forretningsmenn, og deres eneste måte å løse problemer på er å kaste penger på dem. Men siden de ikke aner hva de driver med, går de for feige og trygge løsninger. Kjøp de dyreste spillerne! Managerjobbene bør gå på rundgang blant en liten gutteklubb, for aldri i verden om noen unge lovende er i stand til å gjøre det. Utfordringene til verdens rikeste klubb løses som om pengemangel var problemet. Det er absurd. United har råd til å gå litt i kjelleren og gjenoppbygge en vinnerkultur. La CL være CL i noen år om det må til.

Lenke til kommentar

Savner virkelig tiden der jeg gledet meg i flere dager til kamp og uansett motstander så hadde jeg en god følelse. Nå er det helt motsatt for min del dessverre, og med tanke på underholdningsverdi er det nå langt flere lag som er verdt å få med seg enn United under kamp. Merker det også på diverse forum, samt her inne. Kamptråder som uteblir og knapt har aktivitet i seg, så det er helt tydelig at flere andre har samme mening som meg rundt United`s kamper.

Jeg har slått meg til ro med at tre strake seire mot ok lag VIL følges opp av et uavgjort på OT, dette har skjedd helt siden SAF dro. Hadde ingen forventninger til kampen i helga, og det er jo ganske trist. For bare et par år siden ville jeg ha lett desperat etter en arabisk stream for å få med meg matchene som ikke ble vist på Sumo, i helga prioriterte jeg golf og lørdagsgrøt. Er nok et element, det at vi er særdeles bortskjemte, men jeg hadde kanskje taklet det bedre om vi gikk på en Portsmouth og bare ble sendt nedover med pengeproblemer. 

 

Nå er istedenfor United den klubben i verden med høyest omsetning, og har en CEO som går ut og sier at det United gjør på banen i bunn og grunn ikke betyr noe for det som virkelig er viktig, nemlig pengene som kommer inn. Det var dråpen for min del, for da har man indirekte bekreftet at United har beveget seg bort fra å være en fotballklubb, for fansen. Nå ligner United mer på et investeringsselskap enn på en fotballklubb.

 

... og det er nok nettopp derfor sånne som Mourinho er i klubben. Det var ganske åpenbart allerede i mai 2016 at denne ansettelsen var planløs på lang sikt, men det var neppe intensjonen til Woodward og Glazer heller. Av de tre managerne vi har hatt etter SAF så er Van Gaal definitivt min favoritt, fordi jeg hele tiden følte at det som ble gjort i 2014-2016 ble gjort for å bygge en fremtid, i motsetning til de to andre, som har klort seg fast i fortiden, med gammeldags fotball og en aldrende stall.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Jeg kunne godt ha lagt til et parentes inni der: (Ja, jeg er klar over at fotballen var gørr kjedelig altfor ofte)

... men jeg droppet det, fordi det har vært et litt utpult argument mot LvG de siste tre årene. 

 

Forskjellen på meg og (de fleste?) andre var at jeg aldri forventet ligagull under Van Gaal. Jeg vet også at LvG tenkte såpass langt at det ble latterliggjort (it's a process). Mourinho gikk på sin side rett ut og sa at han ikke brydde seg så mye om prosesser, at han ville vinne umiddelbart. Den holdningen førte til at sånne som Rashford og Martial, som trengte tid og modning, har blitt tilsidesatt. Uniteds grunnspill, som etter mitt syn var veldig bra, ble erstattet med defensive tilnærminger til alt - selv i Eurofinalen mot Ajax, som ble banket av RBK tre måneder seinere, valgte Mourinho først og fremst å nøytralisere motstanderen. 

 

Den som overtar etter Mourinho vil få en eldre stall, der de største talentene stort sett har blitt marginalisert til fordel for store egoer som ikke har levert. Man vil også arve et lag uten en utpreget stil, der basisferdigheter åpenbart har blitt nedprioritert. Det vil se veldig ut som det Moyes overtok etter Ferguson.

Endret av Amoralsk
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...