Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Veldig usikker på hvor i laget vi må eller bør forsterke til sommeren. Vi har spillere som kan bekle flere roller, og vi spiller både 4-3-3 og 4-2-3-1, alt etter hvem som er tilgjengelig, og hvilke formasjon og taktikk som vil passe best mot motstanderen.

 

Slik jeg ser det trenger vi tre nye spillere til sommeren.

 

En back.

  • Valencia har på høyreback vært en av kanskje fire spillere som har spilt så jevnt og bra at han har fortjent å starte hver eneste kamp denne sesongen. Men han fyller 32 i år, så han klarer vel maks å holde det fantastiske nivået 1-2 sesonger til. Shaw har ikke klart å vise at han er god nok. Men han hadde en fryktelig skade, og jeg har fremdeles håp om at han vil klare å overbevise mot slutten av denne sesongen. Utover det så er det svakt. Både Blind og Rojo er for treige, Darmian er heller ikke god nok. Det beste hadde vært om vi fikk inn en back som kan spille på begge sider, slik at han kan erstatte Shaw om han ikke klarer å finne tilbake til nivået han viste høsten 2015, eller Valencia når han blir for gammel.

En (eller to) midtbanespillere

  • Herrera og Pogba har vist at de sammen kan utgjøre motoren i laget. Men bak de så må vi forsøke å finne en erstatter for Carrick, uten at jeg ser hvordan det skal være mulig... Og jeg vil gjerne ha en skikkelig DM, slik at vi kan klare å parkere bussen uten at albuene til Fellaini trenger å være involvert.

En offensiv spiller

  • Mata og Mkhi skal være med videre. Målet må være å legge til rette for at både Rashford og Martial fortsetter å vokse. Zlatan tror jeg klarer å holde nivået en sesong til, jeg regner med at han er sugen på å forsøke å vinne et PL-trofe før han legger opp. Men Rooney tror jeg er ferdig til sommeren, og Lingard er ikke god nok, dessverre. Så vi trenger uten tvil inn en toppspiller her. (Griezmann?)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig er jo Griezmann en rimelig perfekt match, foruten at hovedposisjonen hans er samme posisjon som Mata. Mata er en av Uniteds beste spillere.

 

Martial kan rotere mellom høyre og venstre og spiss. Er ikke sikker på Miki (står han er best i midten). Mata er vel klart best i midten. Å ha en til som er best i midten er vel strengt tatt overkill. Hadde nok vært bedre med 2 spillere, en som er sterk på høyre (Berardi) og en som er sterk på venstre (Ronaldo?).

 

Hadde jeg vært United fan ville jeg heller hatt Ronaldo +1 eller kun Ronaldo enn Griezmann. Hadde dog blitt vanskelig for Martial, men Martial kan som sagt også spille høyre og spiss. I rotasjon med Mkhi og eventuelt Mkhi/Mata rotasjon.

 

Eventuelt Arda Turan + Berardi? Bedre verdi enn Griezmann vil jeg si for United.

 

Men det spørs jo. Skal United absolutt beholde Rooney kan de like godt heller hente Franck Ribery enn noen av de andre nevnte.

Lenke til kommentar

.

Helt enig i alt du skriver, du treffer spot on i forhold til hva jeg også mener at vi trenger. Jeg mener at det må komme i følgende prioritet:

1) Sentral midtbanespiller

2) Allsidig back

3) Offensiv spiller

 

Dessverre ble ikke Schweinsteiger eller Schneiderlin det vi håpet på, så nå er håpet at vi treffer på neste kjøp sentralt på midten. Det å erstatte Carrick er ikke bare blåbær. 

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Er det noen som skal bli halshugd i dag så er det Zlatan. Hadde han gjort jobben sin så hadde vi vunnet.

Jeg er uenig. Ja, å bomme på straffe er alt for dårlig. Men alle spillere har dårlige kamper, selv Messi og Ronaldo. Og da skal resten av laget stå frem. Det gjorde de ikke. Resten av de offensive spillerne våre må begynne å score snart. Manchester United skal ikke være noe "one man team". 

Lenke til kommentar

For en ellevill kamp.

 

Den første halvtimen er vi ekstremt gode synes jeg, attack attack attack. Skaper flere 100% sjanser på den førsteomgangen enn vi gjorde totalt under Van Gaal. Igjen blir det bom på åpent mål og alene med keeper. Dessverre var Zlatan dårlig i dag. Etter andreomgangen er vi ikke gode nok, og i tillegg har Boruc noen utrolige redninger. Så får vi muligheten på straffe, og da klarer Zlatan å bomme. 

 

Spiller Arsenal og Liverpool uavgjort i kveld blir det som om "ingenting har skjedd" tabellmessig på de to lagene, som er en jæææævlig mager trøst. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Ja, det er det eneste positive. Maks 1 av de 2 drar igjen. Uansett så er jeg nesten overbevist over at vi rett og slett må vinne EL for å spille i CL neste sesong. Problemene i andre omgang er de samme som vi har sett før. Legger noen seg litt bak så klarer vi ikke å skape sjanser og score. I det minste bra at vi klarer å unngå kontringer i mot da.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Er det noen som skal bli halshugd i dag så er det Zlatan. Hadde han gjort jobben sin så hadde vi vunnet.

Zlatan leverte et godt straffespark. Ikke perfekt, men her gjorde keeperen en fantastisk redning.

 

Hva med bommen til Pogba? Eller Rooney sin heading? Zlatan var ikke på topp i dag, men er det noen som har bært United til seier tidligere så er det han. Skyld heller på laget som sløser sjansene kollektivt.

 

I tillegg til sjansesløsing så har man jo et feilaktig dømt straffespark i mot som ga det viktige målet, samt en dommer som har vært totalt forvirret hele kampen.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...