Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fatter ikke bare hvorfor spillere ikke skyter skrått opp i hjørnene kontra nede. Selvfølgelig går det jo an å skyte for hardt og slikt, men keeper vil veldig sjelden redde om det går innenfor stengene. Tror jeg har sett en plass mellom 3 og 4 sifret antall straffer, og kommer bare på Buffon som har reddet et skudd som er sånn middels hardt+ på en straffe med retning skrått oppover. Grei redning av Boruc, men ikke den store straffen. MAn vet jo at 90% av gangene slenger keeper seg til en side og kan dekke litt av mellomhøyden. DDG sin aksjon på straffen er jo således klasse, og at han er etter den, selv om den er utagbar. 

Endret av Neonex
Lenke til kommentar

Jeg kan svare på mitt eget spørsmål jeg spurte her på tråden for noen uker siden.

 

Ser man på tabellen er det klart at United har score klart færrest mål av topp7 lagene, noe som da bør ansees som roten til problemet. Dette nevnte jeg også delvis tidligere i at Zlatan er toppscorer med 15 mål, noe som er greit, mens de neste to på listen har 6 mål (Mata) og 4 mål (Pogba).

 

Egentlig burde vingene på United vært en plass mellom Zlatan og Mata. F.eks har Mkhitaryan score for få, Martial har scoret for få osv.

Lenke til kommentar

Jeg kan svare på mitt eget spørsmål jeg spurte her på tråden for noen uker siden.

 

Ser man på tabellen er det klart at United har score klart færrest mål av topp7 lagene, noe som da bør ansees som roten til problemet. Dette nevnte jeg også delvis tidligere i at Zlatan er toppscorer med 15 mål, noe som er greit, mens de neste to på listen har 6 mål (Mata) og 4 mål (Pogba).

 

Egentlig burde vingene på United vært en plass mellom Zlatan og Mata. F.eks har Mkhitaryan score for få, Martial har scoret for få osv.

Breaking news. Man må score mål i fotball. 

Lenke til kommentar

Så problemet vårt er faktisk at vi ikke scorer mål?? Er du rakettforsker eller noe?

 

Ja, men det er en hobby. Jeg er egentlig atomfysiker.

 

Disclaimer til CIA, NSA, Gestapo og alle andre. It is a joke.

 

Ps. Jeg skal sende 2 menn til månen i 2018 og bygge en base på Mars innen 2019.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Hvis man ser på målene f.eks City (29), Arsenal (31) og Liverpool (34) har sluppet inn, så tror jeg de ville vært mye bedre plassert på tabellen om de hadde hatt en keeper som hadde reddet flere mål. 

 

Arsenal bør vel egentlig gi Szczesny en mulighet til å overbevise snart. Skjønner ikke helt greien med Petr Cech. Arsenal har i tillegg en god reservekeeper i David Ospina.

 

City er helt uforståelig angående Hart. Claudia Bravo har vel ikke overbevist heller akkurat. Selv skjønner jeg ikke hvorfor Barcelona spilte så mye med Claudia Bravo de siste sesongene når de hadde Marc Andre Ter Stegen som trengte spilletid og risikerte å miste hvis han ikke fikk spilletid. For en så ung og lovende keeper er spilletid alpha omega, og Claudia Bravo var ikke så bra at de kunne rettferdiggjøre å satse fremtiden til Ter Stegen. City sitt valg er rimelig uforståelig.

 

Liverpool har for dårlige keepere. Karius er lovende og en bra reserve, men klubben trenger en skikkelig førstekeeper.

 

United har Premier Leagues beste keepersituasjon vil jeg påstå. En av de beste eller den beste keeperen i De Gea og solid reservekeeper i Romero. Eneste keeperkonkurrenten er Chelsea som har solide Courtois. Asmir Begovic som reservekeeper er også solid.

Hvor mange mål klubbene har sluppet inn viser jo at det er en riktig vurdering, selv om Chelsea har sluppet inn færre enn United. Men det vil jeg si er fordi Chelsea har et bedre forsvar, ikke fordi de har en bedre keeper. Men det er egentlig hips om haps. Sikkert fordi jeg ikke liker Smalling og ikke synes han er god nok for et lag som kjemper om tittel i Premier League. Eller fordi jeg overvurderer Phil Jones, som jeg mener bør ha fast plass på laget.

 

Vel vel. Det blir spennende neste år igjen. Jeg står fast på at United trenger en stopper i verdensklasse, en bedre midtbanespiller enn Herrera/Fellaini og en spiller som kan spille AML/AMR og dermed frigjøre alle de nåværende spillerne på på topp hos United til å rotere posisjoner og skape større fleksibilitet i lagoppstillingen.

 

Zlatan på topp et år eller to til i hovedrotasjon sammen med Rashford som spiss (ikke som ving) og noen rotasjoner med Martial på topp, mens ny spiller X spiller på venstre ving i rotasjon med Martial, og Martial kan prøves på høyre side også. Mkhi hadde vært spennende å se mer i rotasjon med Juan Mata, selv om Mata nesten bør være selvskreven på AMC. Mkhi kan også prøve seg på vestre ving til tider, mens ny spiller X da kan spille på høyre ving.

 

I hovedsak betyr vel det at United trenger en høyre ving som også kan spille bra på venstre ving.

 

Et stort spørsmålstegn er vel om Jesse Lingaard er god nok til å ikke bli solgt?

 

Så til slutt en liste over spillere United bør kvitte seg med/erstatte til sommeren:

- Smalling??

- Darmian

- Valencia

- Carrick

- Fellaini

- Schweinsteiger

- Young

- Lingaard??

- Rooney

 

United trenger en ny kaptein. Har laget en som kan ta over kapteinsbindet eller trenger de en ny spiller til den rollen? F.eks nevnte sentrale forsvarsspiller eller en bedre midtbanespiller til å spille sammen med Pogba?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...