Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og du ble sjokkert?

Nei burde egentlig ikke være det :p spill til film går sjeldent bra. Det eneste unntaket må være Tomb Raider filmen som var ok. 

 

Men ja har ingen problem med å forstå at noen kan like filmen, men for meg ble det noe trassige greier som jeg måtte tvinge meg selv til å se ferdig. 

Lenke til kommentar

Jeg ble veldig positivt overrasket over Warcraft. Forventningene var kjempelave.

 

Koste meg godt i kinosalen. Kjente igjen alle karakterene, alle stedene, og kjente historien fra før. Høy gjenkjennelsesfaktor, med andre ord.

 

Kommer sikkert til å se den igjen ved en senere anledning.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Likte filmen veldig godt med unntak av påtvungne kjærlighetshistorien, som i tillegg var latterlig tynn. 

Tar jeg av meg Warcraft-brillene ser jeg absolutt hvorfor den ikke falt i smak for alle.

Som en enkeltstående film er historien et clusterfuck uten like.

Selve historien så filmen baserer seg på er relativt defuse, og skjer over flere år, mens i filmen så alt klemt inn over en veldig kort epoke.

I tillegg blir karakterer med vanskelige navn blir introdusert i et rekordtempo, som oftest med veldig lite forhistorie.

 

Alt i alt har jeg tro på at potensielle oppfølgere kan bli veldig bra, spesielt om vi får se en filmatisering av historien til Arthas.

Det har potensielle til å bli en skikkelig blockbuster. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Brått ikke så fryktelig lenge igjen til legion, merker motivasjonen til å spille er lik 0!

 

Noen som har en fin og lett oversikt over hva som egentlig er nytt i nye exp?

http://us.battle.net/wow/en/blog/19941175/legion-class-preview-series-overview-11-8-2015

http://us.battle.net/wow/en/blog/20151961/legion-pre-expansion-patch-notes-7-18-2016

http://www.wowhead.com/legion 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

 

Brått ikke så fryktelig lenge igjen til legion, merker motivasjonen til å spille er lik 0!

 

Noen som har en fin og lett oversikt over hva som egentlig er nytt i nye exp?

http://us.battle.net/wow/en/blog/19941175/legion-class-preview-series-overview-11-8-2015

http://us.battle.net/wow/en/blog/20151961/legion-pre-expansion-patch-notes-7-18-2016

http://www.wowhead.com/legion 

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Oisann.. Her var det mange forandringer i pre-expansion patchen.

Kan ikke si jeg likte alle. Hvorfor har plutselig shamanen min blitt rogue/warrior like?

Liker heller ikke at jeg nå må velge mellom en spell og en passive, når jeg før patchen strengt talt hadde begge deler.

 

Men, men.. Er vel en vane sak. Så får en se. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Oisann.. Her var det mange forandringer i pre-expansion patchen.

Kan ikke si jeg likte alle. Hvorfor har plutselig shamanen min blitt rogue/warrior like?

Liker heller ikke at jeg nå må velge mellom en spell og en passive, når jeg før patchen strengt talt hadde begge deler.

 

Men, men.. Er vel en vane sak. Så får en se. :)

Enhancement Shaman sies å aldri ha vært bedre enn nå, vurderer selv å ha det som main.

Ja, det har vært en del pruning av spells aka "mindre knapper på action baren", men det meste er det forsatt, bare kamuflert inn i en annen passive, i et annet spell. Dette er forsåvidt tilfelle for samtlige specs. 

Lenke til kommentar

Brått ikke så fryktelig lenge igjen til legion, merker motivasjonen til å spille er lik 0!

 

 

Samme her. Har ikke engang prøvd pre-patchen og jeg har også Legion forhåndsbestilt. På en måte kanskje like greit, under hver release av en ny expansion så har det vært helt OK å spille på dagtid (har pleid å ta meg fri et par dager), men så har kaoset dukka opp på kvelden når alle andre kommer hjem fra jobb/skole. 

 

Kanskje jeg nå skal for en gangs skyld vente ei uke eller to etter release med å prøve. :)

Lenke til kommentar

Mange er i harnisk for at diverse ting og tang er fjernet fra diverse klasser. Jeg sier bare; "Good riddance!". De har jo forsøkt å fjerne litt og litt siden Mists of Pandaria men personlig så syntes jeg det fremdeles er litt vel mange knapper selv nå etter Pre-Patch.

 

Sånn som det var i Warlords så måtte jeg jo ha flere bars fulle av ikoner for å ha alle bells and whistles tilgjengelige. Det er rett og slett alt for mye spør du meg. Og det er jo ikke rart at nye spillere, deriblant min samboer følte at hun druknet når hun forsøkte å spille spillet. I solo-innhold så spiller det jo egentlig ingen rolle om du er spesielt god eller mestrerer klassen i noen særlig grad, men på max level og med det communitiet som er per nå så må du jo levere relativt oppegånde uten at folk går til personangrep og da er det jo helt håpløst å sette seg inn i en ny klasse når du har nesten tre fulle bars fulle av abilities du ikke har noe forhold til.

 

 

Selv er jeg mer for kvalitet fremfor kvantitet. Selv mener jeg egentlig at hver klasse burde kunne klare seg med 12-abilities. Det er det antallet du får inn på en standard action bar og det burde egentlig holde. Fokuserer nå heller på å gjøre disse 12-abilitiene spennende og dynamsike, med gode visuelle effekter i spillet og I det hele tatt. Prøv å gjøre det hele litt mer proaktivt og gjør det sånn at det handler mer om å ta de riktige valgene til riktig tid fremfor å ha et fokus på riktig rotation på xx-antall abilities.

 

Hva er egentlig poenget med å ha et par abilities du bruker utelukkende på et enkelt tidspunkt, og det kun på bosser? Det blir så spesifikt, og det er noe du gjør hver gang I de samme situasjonene at det blir utrolig generisk og det er jo da kun skit du har på action bar bare fordi du skal trykke de maks 1-2 ganger per boss kamp og stortsett aldri på noe annet tidspunkt.

 

 

 

Problemet til World of Warcraft er vel måten motoren er bygget opp, kamper er basert på cooldowns så er er vel vanskelig å gjøre det noe særlig mer dynamisk på grunn av dette. Og eneste måten å forsøke å "spice opp" kampene er vel å ha et par ekstra abilities som kun skal brukes på visse tidspunkter i et forsøk på skille de bedre og de mindre bedre spillerne fra hverandre da de mindre bedre spillerne gjerne ikke henger helt med å vet når de skal bruke disse ekstra abilitisene som de stortsett aldri bruker ellers og er bortgjemt helt bortest på action bar nr2.

 

 

 

 

Men de tar jo stadig steg i riktig retning. Fjerner overflødige abilities, og har gjort primærabilities mer visuelle og morsomme å se på. Jeg er dog ikke noen fan av hva de har gjort med talents, nå kan disse byttes mellom hver boss fight. Langt mer dynamisk, men føler jeg egentlig bare blir slitsomt i lengden å måtte drive å gå inn og endre talents "on-the-fly" hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Guild wars 2 viser at det er fullt mulig å gjør ting variert selv med få knapper (i utgangspunktet).

Der har alle rundt 11-12 spells som standard, 5 av dem er knyttet til hvilke våpen du har, du kan bytte mellom 2 våpensett når som helst. 

Ingen knapper går ubrukt, og alle har en funksjon / nisje.

 

Ellers er jeg helt enig at talent treet burde vi fått endret på når som helst (slik som i alpha), spesielt mtp. hvordan talent treet er utformet (man må veldig ofte velge mellom single, cleave, aoe på flere rader).

Alternativet vi fikk med itemet som må craftes (og det krever sitt), er rett og slett ikke bra nok.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som er blind, eller har valget for å skjule hjelmen forduftet?

 

 

Enten har de fikset litt på de nye modellene, eller så har jeg blitt svaksynt/blasert/vant til dem.

Nå ser de ikke så verst ut, men måtte velge et annet ansikt på hovedfiguren min for at hun skulle se noenlunde ut :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Brukt noen timer i dag på å logge hver char, lese meg opp på endringer, og prøve litt. Egentlig lite som frister av endringer. DK er den jeg synes har overlevd patchen best - både blood og frost virker festligere enn før. Frost føles mye som før, men mer "lore-adapted". Frost Scythe er en av de mer tilfredsstillende knappene jeg har vært borti i en MMO. Blood har godt av færre defensive knapper, samt at å dedikere runic power til death strike er en fin endring. Mekanikken med heart strike/Death and Decay virker som en fin erstatning til blood boil spam. 

 

Ellers er det noen chars jeg kommer til å parkere enn så lenge. DK blir det første jeg levler, så hunter - obligatorisk, selv om endringene på BM ikke inviterer til feiring. Ubestemt om shaman overlever - alt er jo nytt der, og ikke sikker på om jeg liker endringene.

 

 

Er det bare jeg som er blind, eller har valget for å skjule hjelmen forduftet?

 
Skjule hjelm, kappe og skulderarmor er nå del av transmogmenyen hos transmog duden.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva som forutsaker det, men med 2x GTX 980 i SLI og med alt på maks etter Pre-Patch (har jo kommet noen bedre muligheter for høyere innstillinger) så har jeg en ytelse som dorpper helt ned til 15 FPS til tider når jeg flyr rundt..

 

Eneste jeg ikke har på maks er render scale som jeg kjører på 100%, og jeg kjører CMAA istedenfor MSAA på anti-aliasing. Ytelsen er skuffende dårlig, kjører på 2560x1440 oppløsning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vet ikke helt hva som forutsaker det, men med 2x GTX 980 i SLI og med alt på maks etter Pre-Patch (har jo kommet noen bedre muligheter for høyere innstillinger) så har jeg en ytelse som dorpper helt ned til 15 FPS til tider når jeg flyr rundt..

 

Eneste jeg ikke har på maks er render scale som jeg kjører på 100%, og jeg kjører CMAA istedenfor MSAA på anti-aliasing. Ytelsen er skuffende dårlig, kjører på 2560x1440 oppløsning.

Kan være addons, et par som jeg har sett har vært et problem etter patchen er NPCScan og TomTom. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...