Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med så mye fokus på transmogs, noe jeg er positiv til så burde de ha fjernet RAID lock på gamle RAIDs. Farmet Blackwing Lair og Molten Core og fikk ingen av de delene jeg ville ha og må da vente i over fem dager før man kan ta de på nytt.. Føles latterlig unødvendig med slike begrensninger.

Lenke til kommentar

Glemmer aldri når jeg begynte med transmog så hadde jeg en kompis som hadde farmet nye rag for den flamme mounten samt dragon soul mounten.

 

På mitt først solo raid så fikk jeg begge xD. Tror han hadd 200 runs. Så han var jo veldig glad på mine vegne.

 

Har to problemer med legion dog. Guildet ble oppløst under Draenor og kompisene mine har slutta. Så har ingen guild. Har 6 level 100. Men aner ikke hvem jeg spille. Må vel fokusere på en karakter noen måneder før jeg i det hele tatt kan røre en annen.

 

Bare å skrike ut om noen spiller på silvermoon (alliance) eller draenor (horde). Har ikke aktivert wow igjen. Men blir å gjøre det om ei uke eller to.

 

Har tenkt mye på enchanment og DH. Men følger DH vil være så i overtall. Enchancement ser jo veldig morro ut å spille nå

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Det er vel farlig klisjeaktig å klage på en MMO-expansion-prepatch som har vært ute i noen dager, men etter å ha utforska litt sliter jeg veldig med å godta en del av endringene. Mye som føles veldig dummet ned og fucket opp, under unnskyldningen at det skal renskes opp i action bars. Fjerning av glyphs synes jeg også lite om, da det i mellom ting som ble gjort om til spells/skills og kun kosmetiske glyphs var ting som nå bare er borte, og som faktisk er veldig merkbart. At misdirect ikke kan resettes når brukt på pet, f.eks er en massiv quality of life-funksjon som rett og slett ikke finnes lenger. Loot-a-rangen min er nå en toy, og kan ikke brukes utenfor Draenor. Battle Horn lv-nerfet og region-låst. Og mange tilsvarende småting. 

 

Debatten om rotasjoner og skills og alt det der er én ting, men jeg synes de er på veldig tynn is når de gjør endringer som ødelegger quality of life uten at det en balanseringsgrunner for det. Wow er et spill som ser ut som en dass etter alle disse årene, og som mangler såpass mye som er standard i nyere MMO, at å introdusere irritasjonsmomenter neppe er det smarteste de gjør. 

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Til dere som spiller nå. Nye transmog kan du der sortere etter fks tier. Så tier 1 tier 2 tier 10 osv. Eller er det bare chest, shoulders osv.

 

Får ikke sjekket selv pga ferie.

 

Elsker transmog farming. Men sykt greit å endelig fjerne alt som ligger i banken og void storage

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Det er vel farlig klisjeaktig å klage på en MMO-expansion-prepatch som har vært ute i noen dager, men etter å ha utforska litt sliter jeg veldig med å godta en del av endringene. Mye som føles veldig dummet ned og fucket opp, under unnskyldningen at det skal renskes opp i action bars. Fjerning av glyphs synes jeg også lite om, da det i mellom ting som ble gjort om til spells/skills og kun kosmetiske glyphs var ting som nå bare er borte, og som faktisk er veldig merkbart. At misdirect ikke kan resettes når brukt på pet, f.eks er en massiv quality of life-funksjon som rett og slett ikke finnes lenger. Loot-a-rangen min er nå en toy, og kan ikke brukes utenfor Draenor. Battle Horn lv-nerfet og region-låst. Og mange tilsvarende småting. 

 

Debatten om rotasjoner og skills og alt det der er én ting, men jeg synes de er på veldig tynn is når de gjør endringer som ødelegger quality of life uten at det en balanseringsgrunner for det. Wow er et spill som ser ut som en dass etter alle disse årene, og som mangler såpass mye som er standard i nyere MMO, at å introdusere irritasjonsmomenter neppe er det smarteste de gjør. 

Du har vel ikke pvp talents og artifact talents nå? Sikkert derfor det føles "dummet ned"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Du har vel ikke pvp talents og artifact talents nå? Sikkert derfor det føles "dummet ned"

Godt poeng, tenkte ikke så langt! Hjelper allikevel ikke på ting som loot-a-rang og battle horn, ved mindre det kommer nye utgaver som er universale

Lenke til kommentar

Sykt nice transmog addon. Viser det du mangler fra raids og dungeons. Her skal det farmes :p

 

https://m.reddit.com/r/wow/comments/4uddoy/addon_link_display_transmogs_youre_missing_from/

 

Og en her som selgee alle gamle epics som du allerede har lært. Sparer deg for en del tid å slette manuelt

 

http://mods.curse.com/addons/wow/transmogcleanup

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva som forutsaker det, men med 2x GTX 980 i SLI og med alt på maks etter Pre-Patch (har jo kommet noen bedre muligheter for høyere innstillinger) så har jeg en ytelse som dorpper helt ned til 15 FPS til tider når jeg flyr rundt..

 

Eneste jeg ikke har på maks er render scale som jeg kjører på 100%, og jeg kjører CMAA istedenfor MSAA på anti-aliasing. Ytelsen er skuffende dårlig, kjører på 2560x1440 oppløsning.

Jeg kjører samme oppløsning med ett 980ti for øyeblikket. Har ikke vært under 60 fps med samme innstillinger som deg. Ligger på 115 fps i Org. Har ett 1080 kort liggende her som jeg ikke har bruk for nå som jeg bare spiller wow.

 

Så sjekk addons osv, det er nok noe der.

Lenke til kommentar

Har ikke spilt legion beta. Så beklager hvis dette er blitt besvart.

 

Lurte på om folk tror alts blir vanskligere å ha i legion? Leste at det kan ta et halvt år å få full artifact.

 

Samtidig må man levle flere speccs mest sannsynlig til main. Begynner man å holde på med alts i starten havner man jo kanskje bak på mainen. Bare hørte noe si det på twitch

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

De har tatt litt forbehold for at det ikke skal være så veldig vanskelig å holde alts + andre specs relativt opp mot max.

Tror det er noe sånn som at første 80% av artifactet tar like lang tid å fylle ut som de siste 20%.

Et halvt år er nok også en overdrivelse, siste jeg har hørt er at det er estimert til 2-3 måneder (alt etter hvor intenst man spiller).

 

Edit: I tillegg er den visstnok multiplier som endrer hvor mye artifact power du får som du får av å gjør follower missions. 

Alt blir forklart her:

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

De har tatt litt forbehold for at det ikke skal være så veldig vanskelig å holde alts + andre specs relativt opp mot max.

Tror det er noe sånn som at første 80% av artifactet tar like lang tid å fylle ut som de siste 20%.

Et halvt år er nok også en overdrivelse, siste jeg har hørt er at det er estimert til 2-3 måneder (alt etter hvor intenst man spiller).

 

Edit: I tillegg er den visstnok multiplier som endrer hvor mye artifact power du får som du får av å gjør follower missions.

Alt blir forklart her:

https://www.youtube.com/watch?v=3atrG3QDg0k

Takk for et flott svar. Da ble jeg litt klokere :)
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg å forstå litt lore/historie.

 

Jeg elsket historien i wc3 + expansion. Har lite forhold til spillene før det. Når jeg var yngret syntes jeg storyen i wow under burning crusade og lich var elsk.

 

Så har jeg dettet av litt.

 

Når jeg satt for mange år siden å spilte så tenkte jeg at lore messig må noe med emerald dream eller sargeras være siste expansion. Men med Draenor så forstår jeg det sånn at dette er er en annen timeline? Så i teorien eksisterer jeg nå på to timeline.

 

Altså en som ble avsluttet etter mist of pandaria . Og en annen der orkene ikke drakk fra guldan? Og det er den siste vi fortsetter fra. Altså det som skjedde etter guldan stikker fra HFC.

 

Det er også derfor illidan er i livet i denne timelinen. Vi møter han jo også i wc3 i fengselet.

 

Tenker jeg rett nå eller er jeg på bærtur?

 

Edit; var visst på bærtur. Ser ut som legion er vanlig time azeroth men med alt Guldan som ble sent av archimonde. Se forøvrig bilde.

 

post-209627-0-05257100-1469745127_thumb.png

 

Anbefaler forøvrig nobbel87 på youtube. Tror jeg aldri har lært så mye om loren på så kort tid.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Og et siste spørsmål. Ja jeg maser.

 

I legion er det er en cap på 1 lengendary før du har gjoet siste delen av class hall for å bruke 2 legendary items. Da tells ikke våpen som en legendary ikke sant? Siden det er en artifact.

 

Er så sykt op det legendary gearet. De sa visst at det kan brukes hele expansion også.

 

Etter å ha spilt legion beta er jeg sykt usikker hvilken klasse jeg skal ha som main. Demon hunter er morsom men alle kommer til å være dh. Death knight, enchancement shaman har vært mye morsommere enn de fleste andre. Ret paladin er katastrofe. Skal ikke være lett.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...