Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er tilbake i WoW igjen, utrolig nok, og har spilt et par uker i forberedelse til Legion. Mainen blir nok fortsatt paladin, men kommer til å teste DH neste uke. Har også begynt å farme gull til noen tokens, men fy søren så de har gått opp i pris da. Begynner å bevege seg litt under 80k igjen, så håper det fortsetter de neste ukene før jeg plukker opp et par stk.

Lenke til kommentar

Grafikken har utvilsomt blitt bedre med årene. For å være helt ærlig så syntes jeg spillet alltid har sett ganske så bra ut, spesielt med tanke på hvor latterlig store distanser som renderes osv. Teksturkvaliteten har dog fått seg noen drastiske forbedringer med årene, det merkes godt når jeg nå har kjørt igjennom alt av level 60 til og med level 80 RAID's.

 

Men ja, jeg klarer å holde en stabil 100 FPS på 3440x1440 oppløsning med alt på maks, med super sampling til 100% også kjører jeg heller 4x MSAA + CMAA. Ser jo knapt nok forskjell, og det gir langt bedre ytelse. Så fort jeg setter noe over 4x MSAA så dypper ytelsen noe voldsomt.

 

Unntakene er jo i byer med hundrevis av spillere og spell-effekter flaggende veggimellom, da er man fort nede på 30-40 FPS uansett hvilke innstillinger jeg kjører :p

Lenke til kommentar

Shadows har alltid vært noe som krever sinnsykt mye, så for de som skulle slite med performance så gir dette ekstremt med fps boost, ved å sette dette til "low".

 

Prøvde selv på Orgrimmar nu nettopp, 90-95 fps med 1440p alt maxed, 100% render.

 

Prøvde 1080p for morro skyld, var bare 10 fps mer enn 1440p.

 

Men det godt være at enkelte settings krever restart av spillet uten at spillet sier noe.

Lenke til kommentar

Nå er vel WoW mer glad i en flott CPU enn GPU. Men ja, har jo blitt finere med årene. Ser jo det også med nye DH klassen og. Ser virkelig flott ut. Hjelper også at andre klasser har fått oppdatert animasjonene sine.

 

Det som er greit med wow, og som sikkert gjør det så populært, er at en kompis kan spille wow på en 4 år gammel macbook pro med intel hd 4000, med preset "3". Så funker jo på gammel hardware også, til og med 60 fps.

 

Sitter med 1080 SLI selv, og har som regel 100-150 fps@3440x1440. Dog merker du jo at når mye skjer så blir det en helsikes lagfest, heldigvis hjelper gsync til dette.

 

Irriterer meg nesten forøvrig at spillet alltid klarer å hooke meg på nytt og på nytt. Draenor gikk jo år uten content, for håpe det ikke skjer igjen. Av det jeg har spilt av Legion syntes virkelig de har gjort mye bra. Det eneste jeg ikke liker 100% er alt legendary gearet du får etterhvert, og at det er helt random drop chance, ala diablo. Heldigvis øker sjansene dine for å få over en periode du ikke har fått legendary. Poenget jeg likte før dog var å bruke litt tid på å oppgradere gearet mitt, når jeg nå får slengt legendary etter meg mister det kanskje litt av sjarmen? Dunno. De har jo gjort det sånn at du kan bare ha 1 legendary item, men gjør du ferdig class hall får du ha på 2 legendary items, og det skal bare øke med tida.

Lenke til kommentar

Draenor var en merkelig utvidelse. Bra kvalitet på det som ble levert, men vi har vel aldri fått så lite nytt innhold i løpet av en utvidelse som med WoD så da hjelper det ikke så mye at det som ble levert var av god kvalitet.

 

Har vært alt, alt for mye tørke. Og et par idiotiske valg som Garrison som ikke fungerte i praksis og flying som kom alt for seint og krevde alt for mye grinding for å unlocke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...