Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan det bli bedre når det har vært færre og færre Raids for hver expansion?

Vanilla hadde flest og TBC var ganske nærme, men etter det så gikk det fort nedover

og istede for å lage flere raids, med forskjellige vanskelighetsgrad (som vanilla og TB) så ga de oss heroic og mythic..

Samme dritten flere ganger

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan det bli bedre når det har vært færre og færre Raids for hver expansion?

Vanilla hadde flest og TBC var ganske nærme, men etter det så gikk det fort nedover

og istede for å lage flere raids, med forskjellige vanskelighetsgrad (som vanilla og TB) så ga de oss heroic og mythic..

Samme dritten flere ganger

jepp, enig  heroic/mytic er en dårlig trend imo...  burde heller vært fler bosser som er vanskeligere, synes lich king raidet var rimlig bra med tanke på mange forskjellige wings man kunne velge progress i

Lenke til kommentar

Nå roter du noe voldsomt. Vanilla hadde flest RAID's? Og Burning Crusade ganske nærme? Vanilla hadde vel åtte RAID's når vi teller med Zul'Gurub, Onyxia og Naxxramas. The Burning Crusade hadde det samme. Wrath of the Lich King hadde vel hele ni RAID's.

 

Det positive med Wrath og som vel gjør det til kanskje den beste utvidelsen av alle var det faktum at det var god phasing mellom RAID's, og mange føltes veldig innovative og unike. Både Trial of the Crusader og Ulduar var ganske så unike, sistnevnte blir jo fremdeles sett på som en av de beste, om ikke det beste RAID'et i spillet. Og Icecrown Citadel var gigantisk.

 

 

Etter det så har det jo blitt noe mindre med seks RAID's i Cataclysm, og bare fem i Mists of Pandaria. Men er det noe som kjennertegner nye RAID's så er det jo at de føles langt mer gjennomtenkte og det er litt mer unike boss mekanikker i løpet av RAID enn hva som var tilfellet før. Jeg gjør stadig vekk legacy RAID's som Blackwing Lair og Molten Core, men gud bedre så ræva design de har når det kommer til bosser og det hele. De vi fikk i Burning Crusade var ikke allverdens de heller. Det tok seg veldig opp med Wrath og har blitt enda bedre med årene.

 

 

Og selv om Mists of Pandaria hadde relativt få RAID's så var de vi fikk servert temmelig store med mange bosser. Og man hadde jo også første expansion med fokus på "world bosses" fremfor RAID's som Onyxia's Lair som inneholdt bare en boss.

 

 

Warlords of Draenor på sin side har hatt gode RAID's, men igjen så er jo Warlords sitt store problem at vi fikk alt for lite innhold. Det har vært alt for få RAID's og content updates generelt så da hjelper det lite at det lille som er der er av god kvalitet.

Lenke til kommentar

Synes å huske at i starten så var det bare to raid? Onyxia og Molten Core. Og slik var det ganske lenge før dem rullet ut litt og litt.

 

Husker godt når guilden for første gang kom på mounts in i Iron Forge og stilte oss opp. Få andre hadde klart å spare opp og vi var di "tøffe gutta"...  :rofl:

 

Og ikke minst første gang vi beveget oss mot Xroads og kom in i en Horde landsby for å angripe. Ingen tilleggspakke kan få tilbake Vanila WoW og slik det var for alle den gang. Men Legion ser veldig bra ut synes jeg. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vanilla raids var alt i alt forferdelig i forhold til raidene vi har fått siden WOTLK, 40 mann (med alle problemene som det medførte), lite loot, max. 2-3 mechanics på hver boss, resistance gear, ikke mulig med debuffstacking på boss (+ et max antall debuffs) OSV. 

Er forøvrig enig at siste det siste raidtieret har vart altfor lenge de 2 siste utvidelsepakkene. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dungeons var utfordrende av helt feil grunner syns jeg, hvem brukte vel ikke 5-6 timer på en gjennomgang av BRD for et jævla item som kanskje ikke droppet? 

 

Er det noe jeg savner fra gamle dager, så er det faktisk attunements, selv om det ikke akkurat trengte å være sånn som dette: 

attunement.jpg

Lenke til kommentar

Kvalitet over kvantitet.

 

Vanilla raids var latterlig dårlig. Hver enkelt boss hadde én mekanikk som var den bossens særpreg, og ellers var det tank-and-spank.

 

Muligens Naxxramas 40 var anderledes, da jeg aldri kom så langt før TBC ble gitt ut.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg likte best med vanilla var at i dungeons så var det ikke dette aoe kjøret som idag. Ingen hadde gear som var så bra at en kunne gi faen å bare kjøre på og helt vanlig trash mobs måtte gruppa jobbe samens på en helt annen måte for å ta. 

 

Hunter trappa, mages polymorphet,rouges sappet osv osv. Hunter kita mobs runt osv.. LOS pulls osv osv..

 

Idag er det løpe in i gruppe 1. Alle spammer det dem har. Ferdig. Løpe til gruppe 2. Gjenta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
 

Fra perspektivet til en raider så må jeg si at spillet blir bedre og bedre for hver ekspansjon. Skjønner ikke de som mener Vanilla var WoWs gullalder. Det er bare feil.

Nostalgi og personlig preferanse antar jeg?

 

F.eks, objektivt sett så er jo spillet uendelig mye bedre i dag både innholdsmessig, estetisk og ikke minst teknisk. 

Men fortsatt så hadde jeg det aller mest moro da alt var nytt og spennende og anser classic-eraen som den absolutt beste tida.

Lenke til kommentar

For meg personlig var BWL, AQ40,Black Temple, Ulduar og ICC de raid instansene jeg har kost meg mest i. Spill-nytelsen var for meg høyest, dette har da også veldig mye å gjøre med folka jeg spillte med så klart.

Men rent bortsett fra det så har spillet teknisk sett blitt bedre for hver expansion, det er dog ikke synonymt med at det blir mer morro å spille spillet ;)

 

Men jeg ser frem til legion, mye pga mythic+ dungeons. Som nok vil bli svært gøy og utfordrende for en kompisgjeng - på skype samtidig med an man tar et par øl for god stemning - og lols når man dør pga av dumme feil.

 

Raids syns jeg har blitt overfylt av noobchecks, og tilhørende uthenging av personer som feiler. Gi meg heller noen gode gamle dps sjekk fights innimellom (nå har så å si alle bosser en form for dps sjekk i tillegg til noobcheck dog), husker selv jeg stod på dummies for å forbedre rotasjon, maksimerte enchants, farma consumables osv.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...