Gå til innhold

Hva er det værste din PC har overlevd?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skulle bytte kjøler på mitt Gforce 4.. løsnet den ene klipset tok i det andre... hørte en lyd.. satt skjermkortet i stående posisjon.. så datt det en liten SMD sak ut, vet ikke hvor og hva den gjorde men tror den var viktig siden den var så nær kjernen... korte virker den dag i dag, bruker det enda. kjøler bytte skjedde litt over 2 år siden :D

Endret av Dwagon
Lenke til kommentar

Nr. 1: Jeg og en kamerat testet forskjellen mellom GeForce 4200 Ti og GeForce 6800 GT (gjett hvem som vant :roll:), GTen lå på en stol, som han greide å velte! Heldigvis overlevde kortet, men det var magesmerter i lange evigheter etterpå! Fint det ikke landet på en mer følsom plass av kortet!

 

Nr. 2: PC-en slo seg plutselig av og ville ikke på. Plutselig slo den seg på, men hoppet ut. Etter mye prøving og PC-en-opp-på-bordet kom den seg inn i Windows, og CPU-tempen var 98 grader! :o Vifta hadde mistet kontakten med CPU, så den ble overopphetet! CPU-en lever fortsatt, noe som er bra med tanke på at det er en 3.6 Ghz!

Lenke til kommentar
Da kameraten min sølte COLA inn i sin NYE Acer Ferarri 3400LMI elns :O

skjedde for noen dager siden.. ;)

NEI ikke i en acer ferrari! gikk det bra me den?

Først var den helt klikk...

Så han skrudde den av, og på igjen.. Da peip den som et helvete.. (dette var på en tentamen..)

Den er nå på repp, så vi får se etterhvert...

Lenke til kommentar

Offtopic: Jeg kan bare konkludere med at jeg håper diverse nettbutikker her leser dette og bestemmer seg for å aldri mer gi dere garantisaker:) De fleste av dere her burde jo aldri tatt i en pc... skammelig og fælt. Utrolig uforsiktige dere er:)

 

Ontopic:

For min egen del.. been there done that. Fra å sette i en 486 cpu feil vei (før det kom sånn hjørne på pinsa) noe som førte til at ALT på hovedkortet døde momentant... til å miste en p4 cpu i bordet så halvparten av pinsa ble bøyd og måtte bøyes ut (den virket heldigvis). En annengang tok jeg ut et pci nettverkskort før pcen var skrudd av. Det kom ikke engang feilmelding i windows:)

Endret av talisar
Lenke til kommentar
Jeg kan bare konkludere med at jeg håper diverse nettbutikker her leser dette og bestemmer seg for å aldri mer gi dere garantisaker:) De fleste av dere her burde jo aldri tatt i en pc. Skammelig og fælt. Utrolig uforsiktige dere er:)

Og de fleste av oss hadde aldri i verden prøvd å få noe på garantien som vi har ødelagt selv, prøver man på det så er det jo så og si et svindel forsøk.

 

Hadde en liten og gøy episode til : Første gangen jeg bygget pc selv : xp 2000+ så greide jeg selvfølgelig å koble kontaktene til kabinettet feil : Resultatet ble at jeg fikk ikke startet pcen og var livredd for at jeg hadde knust kjernen. Fant fort ut at slik var det ikke heldigvis.

Lenke til kommentar

Jeg kom også på en liten ting til:

  • Jeg hadde montert ut en gammel 10GB harddisk og skulle legge den på opp på skrivebordet, kom borti bordhjørnet og slo av en komponent. Etter det oppdaget ikke PC'n harddisken i bios, men så fant jeg den lille komponenten på gulvet og fant ut at det var en liten SMD spole. Den var ubrukelig, så jeg lagde like gjerne en ny spole av kobbertråd surret rundt en fyrstikk med vanlig tape som isolasjon mellom viklingene. (Skikkelig McGyver-løsning) Så loddet jeg på hele saken. PC'n fant disken i bios og alt fungerte perfekt etterpå.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg kan bare konkludere med at jeg håper diverse nettbutikker her leser dette og bestemmer seg for å aldri mer gi dere garantisaker:) De fleste av dere her burde jo aldri tatt i en pc. Skammelig og fælt. Utrolig uforsiktige dere er:)

Og de fleste av oss hadde aldri i verden prøvd å få noe på garantien som vi har ødelagt selv, prøver man på det så er det jo så og si et svindel forsøk.

Jeg har ikke tall på hvor mange innlegg jeg har lest hvor noen har vært uforsiktige og har ødelagt en komponent, og lurer på hva han skal gjøre. 80% av svarene går på at han skal returnere på garanti o.l.

 

Jeg (og du) ville aldri funnet på å gjøre noe slikt. Men det er dessverre alt for mange som gjør dette. Er derfor imponert over hvor bra service man faktisk får i forskjellige web-shops når de vet at mange av feilene skyldes bruker-feil...

Lenke til kommentar

tja, prøvd og sette fsb til 500 noen ganger, pcen boota faktisk opp. min P4 3.0 lever i beste vellgående den (men har hatt problemer med at jeg måtte slå av strømforsyninga, vente fem sekunder og så slå på strømmen og så pcen)

 

en venn av meg sølte forøverig en skål med forkostbalnding på tataturet sitt, det funker fortsatt det.

Lenke til kommentar

tja, verste må vel ha vært da jeg skulle teste cpu'n til en kamerat, og da jeg skulle sette inn min igjen greide jeg først å få kjølepasta under prosessoren, men heldigvis ikke på tennene(?)..

Da var det fortsatt kjølepasta på kantene av prosessoren, og jeg greide å miste den med tennene(?) ned på kabinettet mitt - så helt fin ut, men mistenker at en av tennene var litt bøyd, for jeg måtte presse cpu'n litt ned i socketen sin :blush:

Lenke til kommentar

Det værste min pc (Dell inspiron 8600) har vert utefor er service/reperasjon hos InfoCare.. De skulle bytte lcd skjermen på pcen, og det har de gjort. Men for å åpne lokket har de brukt skrujern rundt hele kanten.. så lokket ser helt jæ*** ut!! :thumbdown:

Endret av WildCard
Lenke til kommentar

Jeg skulle sjekke ut noe inne i en 486-100MHz for endel år siden, mens den stod på.. Kom borti vifta til prosessoren og trakk til meg handa kjapt, så kjapt at prosessor med vifte fulgte med..

 

Skjembildet frøs.. (rart det var bilde i det hele tatt)

 

Slo av PCen (min fars) og rettet ut endel skjeve pinner på prosessoren

satte den inn, ba en liten bønn og PCen startet helt fint.

 

lqpl

Endret av lqpl
Lenke til kommentar

Kobla til DVD-ROM med spenning på, noe som resultere i en liten lysbue, restart av maskina og defekt DVD-ROM.

 

Kjørt maskina uten inntakt CPU vifte (ubevist) og det LENGE! Funker den dag i dag :D

 

Kjørt mitt X800 PRO uten inntakt vifte (ubevist), slo av da det begynte å poffe i motstander o.l :p

 

Rista en defekt HDD for å se om det ble liv i den igjen (og for å være sikker på at den var deffekt da jeg sente den tilbake på garranti)

 

Sikkert mye mer, men det er det jeg kommer på i farta...

Lenke til kommentar

Brodern skulle oppgradere pc'n med mer minne,han klarte å presse to stk Twinmos 512 brikker i feil vei i sitt Asus P4B266 hovedkort.

Da han starta maskinen kom den uhyggelige kvinnestemmen og rapportert den ene feilen etter den andre.

Trodde nesten ikke mine egne øyne da jeg kom bort til han få å finne ut hva som var feil, hk sto i bue.

Fikk ut brikkene og snudde dem ,alt i orden.

Og jeg som trodde datakomponenter var så skjøre

Lenke til kommentar

Hvor skal man begynne ...

 

1. Hadde et gammelt og trofast logitech natural-tastatur som etterhvert begynte å svikte fordi det hadde jobbet som askebeger på si. Bestemte meg for å gi det en runde i dusjen. Etter å ha fått dusjet vekk store mengder sort gugge, hår og gud vet hva, slo jeg på en føner og lot den blåse over tastaturet ubevoktet i en fem minutters tid. Da jeg kom tilbake og skulle sjekke om tastaturet var tørt, oppdaget jeg til min store skrekk at samtlige taster hadde smeltet. :dontgetit:

 

2. Tok PCen med meg til barndomshjemmet forrige sommer, og sendte den i posten på vei tilbake til studiestedet når høsten nærmet seg. Det gjorde jeg uten å ta ut CPU-kjøleren (en Thermaltake Volcano 7 eller noe, som veier en halv kilo). Da jeg skulle hente pc'en på det lokale postkontoret, syntes jeg det klirret litt mistenkelig i kabinettet, og skrudde det derfor opp da jeg kom hjem. Viste seg at kjøleren hadde løsnet og hatt fritt spillerom i kabinettet under transporten. Men PCen fungerte helt fint så fort jeg fikk montert kjøleren igjen :thumbup:

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...