Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen her som studerer Energi og Miljø (sivilingeniørstudie) på NTNU? Har lenge hatt lyst til det, men er litt usikker på hva det går ut på og hva slags jobber man kan få? Jeg er veldig opptatt av miljøproblematikk og klimaforandringer, og kunne veldig gjerne tenke meg å jobbe med det i fremtiden. Er energi og miljø rette veien å gå da? Har lest brosjyren og sånn, men synes infoen var litt vag.

 

Hvis du går der:

- Er det gode lærere og forelesninger?

- Er det interessant?

- Hva har du tenkt til å bruke det til?

 

Nå vet jeg at de første årene kanskje er mest grunnleggende kjemi, fysikk og mattematikk og sånn da. Men hører gjerne erfaringer også fra førsteårsstudenter=)

Lenke til kommentar
- Er det gode lærere og forelesninger?

 

Nå går ikke jeg EMIL, men føler jeg kan svare på den allikevel.

 

Svar: Nei. Det finnes knapt lærere på NTNU, det som finnes er forelesere. Og jeg vil si at mesteparten av de er dårlige sådan. Så, ikke forvent deg noe som helst. Pensumet må læres selv, med minimalt med hjelp fra fagstaben.

Lenke til kommentar
- Er det gode lærere og forelesninger?

 

Nå går ikke jeg EMIL, men føler jeg kan svare på den allikevel.

 

Svar: Nei. Det finnes knapt lærere på NTNU, det som finnes er forelesere. Og jeg vil si at mesteparten av de er dårlige sådan. Så, ikke forvent deg noe som helst. Pensumet må læres selv, med minimalt med hjelp fra fagstaben.

Nå er jeg enig i at det er varierende kvalitet på foreleserne fra fag til fag. Jeg har vært innom både ganske dårlige og knallgode forelesere. Men å si at alle er dårlig var en drøy overdrivelse synes jeg.

Lenke til kommentar
Jeg er veldig opptatt av miljøproblematikk og klimaforandringer, og kunne veldig gjerne tenke meg å jobbe med det i fremtiden. Er energi og miljø rette veien å gå da? Har lest brosjyren og sånn, men synes infoen var litt vag.

Emil er sikkert bra for deg hvis du er miljøbevisst, men husk at industriell kjemi og bioteknologi også har en studieretning som heter materialkjemi og energiteknologi, den kan du jo lese litt om :)

 

Nå er jeg enig i at det er varierende kvalitet på foreleserne fra fag til fag. Jeg har vært innom både ganske dårlige og knallgode forelesere. Men å si at alle er dårlig var en drøy overdrivelse synes jeg.

Støtter denne, det finnes da littegrann gull blant all gråsteinen.

Lenke til kommentar
- Er det gode lærere og forelesninger?

 

Nå går ikke jeg EMIL, men føler jeg kan svare på den allikevel.

 

Svar: Nei. Det finnes knapt lærere på NTNU, det som finnes er forelesere. Og jeg vil si at mesteparten av de er dårlige sådan. Så, ikke forvent deg noe som helst. Pensumet må læres selv, med minimalt med hjelp fra fagstaben.

Nå er jeg enig i at det er varierende kvalitet på foreleserne fra fag til fag. Jeg har vært innom både ganske dårlige og knallgode forelesere. Men å si at alle er dårlig var en drøy overdrivelse synes jeg.

 

Alle? Det er forskjell på mesteparten og alle. Med mesteparten mener jeg mer enn halvparten.

 

Når det er sagt vil jeg sitere en av foreleserne jeg har hatt: En god forelesning skal være litt hard å komme gjennom. Det er noe i det.

Lenke til kommentar
Er det noen her som studerer Energi og Miljø (sivilingeniørstudie) på NTNU? Har lenge hatt lyst til det, men er litt usikker på hva det går ut på og hva slags jobber man kan få? Jeg er veldig opptatt av miljøproblematikk og klimaforandringer, og kunne veldig gjerne tenke meg å jobbe med det i fremtiden. Er energi og miljø rette veien å gå da? Har lest brosjyren og sånn, men synes infoen var litt vag.

 

Hvis du går der:

- Er det gode lærere og forelesninger?

- Er det interessant?

- Hva har du tenkt til å bruke det til?

 

Nå vet jeg at de første årene kanskje er mest grunnleggende kjemi, fysikk og mattematikk og sånn da. Men hører gjerne erfaringer også fra førsteårsstudenter=)

 

Jeg går der! :)

 

Forelesere og forelesninger er som tidligere nevnt av varierende kvalitet, men jeg syns de fleste foreleserne ved institutt for elkraftteknikk er dårlige, har vel bare hatt èn god.

 

Selv om studiet heter Energi og Miljø ligger nok fokuset på energi. Jeg mistenker at miljødelen er for å tiltrekke jenter (og det ser ut til å funke :p). Vi har vel mulighet til å velge det faget Zlatzman nevnte om det skulle være ønskelig.

 

Jeg syns selvfølgelig det er interessant, ellers ville jeg ikke gått det. Dette er selvfølgelig subjektivt.

 

Jeg har valgt varme- og energiprosesser til 3. året (alternativene er elkraft og "midtlinja", en slags blanding av de to), og satser på å kunne bruke det i prosessindustrien, kanskje olje.

 

Bare å sende PM om du har spørsmål :)

Lenke til kommentar
Når det er sagt er det mye fokus på vindmøller på ept (mange emil-folk havner vel der?). På maskin hadde vi dessuten faget "energi- og miljøkonsekvensanalyse", tar for seg alt det fæle vi mennesker putter i naturen. Var noe oppgaver på det så vidt jeg husker.

Dette faget har gått ut som obligatorisk fag på maskin nå, og er erstattet av TEP4215 ENERGI OG PROSESS.

Lenke til kommentar

Bare lurte på en liten ting angående matte karakteren for å komme inn på NTNU, har hørt at de tar gjennomsnitt av karakteren du får i faget R2(3MX) og evt. eksamen, men teller dette med muntlig eksamen? Eller mer korrekt, var det sånn før? Siden det er et nytt sytem i år så er det jo litt vansklig å vite...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...