Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når kontrakten sier at du har overtatt leiligheten.

Støttes. Eg får hybel frå SiT den 23. juni og har allereie mottatt rekning på dei dagane 7 dagane opp mot juli. :) Likevel fyttar eg ikkje inn før i byrjinga av august.

Vanligvis trenger du ikke betale leie til SiT før du faktisk har vært hos dem og hentet nøklene. Så du kan nok få utsatt første betaling til august.

Lenke til kommentar
Ikke direkte NTNU-relatert, men siden jeg sikter mot NTNU:

 

Jeg fikk 6 i standpunkt matte R1, men bare 5 på eksamen. Er da mattekarakteren min 5,5, eller er eksamen et eget fag? (mtp poengutregning).

 

Dette gir akkurat samme resultat.

 

(5+6)/2 = 5,5

 

5,5/1 = 5,5

 

Så du kan se på det på den måten du vil, men eksamenskarakteren teller like mye som standpunkt.

Lenke til kommentar
Doh, gikk nok litt for fort der. Synes å huske at jeg tenkte sånn da jeg var ferdig med VGS. Det var tydeligvis feil. Men allikevel kom jeg inn på det jeg ville!

 

Du går på Dragvoll?

 

Når (og hvor) finner man ut av hva årets poengsummer er?

 

Poengsummen får du vite når opptaket er gjennomført.

Lenke til kommentar

Faen, fikk eksamensresultatene igår og fikk meg en overraskelse. Jeg fikk 3 i matte R2. Jeg fikk 4 i R2 på vitnemålet (som jeg får snart). Betyr dette at jeg ikke kommer inn på studiene der det er krav om 4 i R2?

 

Jeg har et snitt på 4,3, og får 3 ekstrapoeng, noe som gir meg 46 poeng.  Jeg har søkt linjer som i fjord hadde poenggrenser på 50-54 poeng. Kommer jeg inn på NTNU med dette tror dere?

 

Jeg kan skilte med ganske bra karakterer innenfor realfag: T - 5, R1 - 5, R2 - 4, Fys1 - 6, Fys2 - 5, Fys2eksamen - 5, Teknologi og forskningslære - 5. Kan dette på noen måte påvirke inntak til NTNU?

Lenke til kommentar

Dersom snittet av dine mattekarakterer er under 4, så kommer du ikke inn på siving, og siden du fikk 5 i R1, så dekker dette opp din 3er. Det er med andre ord ikke mattekarakteren som er det avgjørende.

 

Jeg tror du har best sjanse på datateknikk eller elektro(dersom jeg husker poenggrensene riktig)

Endret av kolvereid
Lenke til kommentar
Dersom snittet av dine mattekarakterer er under 4, så kommer du ikke inn på siving, og siden du fikk 5 i R1, så dekker dette opp din 3er. Det er med andre ord ikke mattekarakteren som er det avgjørende.

 

Jeg tror du har best sjanse på datateknikk eller elektro(dersom jeg husker poenggrensene riktig)

Det er vel kun R2-karakterene som teller på denne 4-grensa?

Lenke til kommentar
Dersom snittet av dine mattekarakterer er under 4, så kommer du ikke inn på siving, og siden du fikk 5 i R1, så dekker dette opp din 3er. Det er med andre ord ikke mattekarakteren som er det avgjørende.

 

Jeg tror du har best sjanse på datateknikk eller elektro(dersom jeg husker poenggrensene riktig)

Er ikke dette slik det var før? Jeg tenker på kunnskapsløftet og det faktum at det står: "3) 5-årig Master i teknologi/sivilingeniør. Karakterkrav 4 i matematikk R2." på samordna opptak. Er dette en ny ordning? 

 

 

Hvor mye blir poenggrensene satt ned i år? mtp at du bare kan få 4 tilleggspoeng iår og at du kunne få 10 (?) ekstrapoen i fjord? Jeg har 3 tilleggspoeng og havner totalt ca på 46 poeng.

 

Håper på å komme inn på elektronikk ja ;) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...