Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Noen velger å møte i t-skjorte og shorts, uten at de nødvendigvis skiller seg veldig ut, selv om man bør ha såpass respekt at man velger noe litt penere.

Dummeste jeg har lest. Hva faen er det å vise respekt for? La nå folk gå med det de vil. De som bryr seg om hva andre går med på immatrikuleringen har tapt livets spill. Bare å henge seg selv, tvert.

 

Respekt for at den norske stat betaler for at mennesker som kan uendelig mye mer enn deg bruker av deres verdifulle tid til å gi deg kunnskap de neste fem årene, for eksempel?

 

Hvis du virkelig mener man bør vise respekt til den norske stat for at den betaler så er det nok bedre å oppfordre nye studenter til å dra i forelesninger slik at de som kan uendelig mye mer enn deg ikke kaster bort tiden sin ved å forelese for ca. tomme saler. I samme slengen kan du oppfordre studentene til å arbeide godt under studiene og fullføre studiene på normert tid. 

 

 

Som kanskje hadde skjedd hvis studentene hadde hatt litt mer respekt for den muligheten de får dumpet rett i fanget. Hvis studentene hadde innsett at det å studere er et privilegium som ikke alle i verden har.

Lenke til kommentar

Som kanskje hadde skjedd hvis studentene hadde hatt litt mer respekt for den muligheten de får dumpet rett i fanget. Hvis studentene hadde innsett at det å studere er et privilegium som ikke alle i verden har.

Og du mener at studentene viser mer respekt for denne muligheten hvis de går pent kledd på immatrikuleringen? Høres logisk ut....

Lenke til kommentar

 

Som kanskje hadde skjedd hvis studentene hadde hatt litt mer respekt for den muligheten de får dumpet rett i fanget. Hvis studentene hadde innsett at det å studere er et privilegium som ikke alle i verden har.

Og du mener at studentene viser mer respekt for denne muligheten hvis de går pent kledd på immatrikuleringen? Høres logisk ut....

 

 

Å kle seg pent er en  veldig tradisjonell måte å vise respekt på.

Går du for eksempel i din venns bryllup med hullete dongeribukse og singlet? Tror ikke det.

Lenke til kommentar

 

 

Som kanskje hadde skjedd hvis studentene hadde hatt litt mer respekt for den muligheten de får dumpet rett i fanget. Hvis studentene hadde innsett at det å studere er et privilegium som ikke alle i verden har.

Og du mener at studentene viser mer respekt for denne muligheten hvis de går pent kledd på immatrikuleringen? Høres logisk ut....

 

 

Å kle seg pent er en  veldig tradisjonell måte å vise respekt på.

Går du for eksempel i din venns bryllup med hullete dongeribukse og singlet? Tror ikke det.

 

Ja, kleskode er en tradisjonell måte å vise respekt på, men det varierer fra anledning til anledning. Noen ønsker å pynte seg til immatrikuleringen, og det er helt greit. Noen ønsker ikke det, og det er også helt greit. Faktum er at majoriteten ikke gjør det, og sånn har det vært i ganske lang tid ved NTNU, i alle fall (minst de ti siste årene). Og da er det helt på trynet at enkelte brukere her inne, som til en viss grad har valgt å ta på seg en rolle med å veilede/hjelpe nye studenter når de lurer på forskjellige ting, antyder at man vil bli pekt på og ledd av hvis man ikke pynter seg. Men det får nå være. Folk får gjøre som de vil. 

 

Endret av đȫϚ
Lenke til kommentar

Jeg gikk selv ikke i dress, men jeg pyntet meg. At noen fremmer dress og smoking som det eneste akseptable er noe unødvendig, men man skal ta innover seg at det skal være en høytidelig anledning og kle seg deretter.

 

Rektor og prorektorer kommer forsåvidt heller ikke i hverdagsklær, for å si det slik :)

 

 

edit: Men om samtlige hadde vært på immatrikuleringen iført mørk dress/drakt, så hadde det sett litt bedre imho

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt, er det tradisjon i denne tråden å oppfordre til å bruke dress eller smoking. Så vidt meg bekjent, er NTNUs offisielle oppfordring å kle av seg pent – det innebærer normalt ikke dress, men heller ikke shorts. Jeg tror NTNU-studenter er såpass smarte at de klarer å finne frem til tidligere bilder og se at nesten ingen studenter bruker dress denne dagen – om ikke annet lærer man seg at man bør være skeptisk til hva man leser på Internett, som er en viktig lærdom for studenter. Så må du gjerne fordømme denne tradisjonen, men den har eksistert i ganske mange år og er godt kjent blant de av oss som «henger» i denne tråden.

 

Jeg kan for øvrig legge til at det er vanlig å bruke dress under avslutningsmiddagen for avgangsstudenter.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Det overhodet ingenting i veien med å oppfordre til bruk av dress og smoking, problemet oppstår når enkelte hinter til at man til viss grad vil bli mobbet (ut av studiet/klassen), osv, fordi man ikke pynter seg. Ja, det er selvsagt en overdrivelse og satt på kanten, men det er fortsatt feil.

Du har rett i at NTNU oppfordrer til pent antrekk på hjemmesidene, men det kan selvsagt være så mangt. Smaken er som baken; ræva. F.eks., du sier shorts ikke går inn under pent antrekk; mon tro hva bruden og resten av gjestene tenkte da Simen Staalnacke (Moods of Norway) dukket opp i sitt eget bryllup i med dress-shorts (eller hva faen det heter). Du skal selvsagt få mene hva du vil, men jeg vil påstå at fyren gikk pent kledd, selv om shorts neppe hadde vært mitt valg for samme anledning. Jepp, shorts kan også være så mangt og det var neppe det du mente da du skrev shorts, men bare for å sette det på spissen.

tIA6K6S.jpg

@TwinFlower: Jeg gikk selv pyntet den gang da, dog ingen dress. Men jeg gikk heller ikke å brydde meg om antrekket til andre. Noen gikk i joggebukse og tskjorte, andre gikk i smoking. Tipper de fleste hadde en fin studietid likevel.   

At det er en høytidelig anledning for noen behøver ikke bety at det er det for alle, og det er ingenting som er rett og galt. En liten digresjon siden du nevnte dette med bryllup i stad; for noen år siden da jeg var på ferie i det fjerne utland ble jeg noe uventet og overraskende invitert i et bryllup der jeg ikke kjente brudeparet, og det ble insistert på at jeg måtte komme. Da jeg dukket opp i dress var det jeg og noen andre, sikkert i delvis samme situasjon, som skilte oss ut. Majoriteten gikk som de gjør til hverdags; jeans, tskjorter, skjorter, osv.. Der var det viktige at man dukket opp og deltok på festen; antrekket hadde særdeles lite å si. 

Endret av đȫϚ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Å kle seg pent er en  veldig tradisjonell måte å vise respekt på.

Går du for eksempel i din venns bryllup med hullete dongeribukse og singlet? Tror ikke det.

 

Jeg ville ikke gått i slike klær fordi det tar oppmerksomheten fra brudeparet, ingen annen grunn. Liker bedre å la folk kle seg i klær dem kan være komfortable i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det overhodet ingenting i veien med å oppfordre til bruk av dress og smoking, problemet oppstår når enkelte hinter til at man til viss grad vil bli mobbet (ut av studiet/klassen), osv, fordi man ikke pynter seg. Ja, det er selvsagt en overdrivelse og satt på kanten, men det er fortsatt feil.

Jeg kan ikke se for meg at man blir mobbet ut av NTNU Gløshaugen på grunn av klesstilen. Det måtte i så fall være indøk.  :p

Lenke til kommentar

 

Det overhodet ingenting i veien med å oppfordre til bruk av dress og smoking, problemet oppstår når enkelte hinter til at man til viss grad vil bli mobbet (ut av studiet/klassen), osv, fordi man ikke pynter seg. Ja, det er selvsagt en overdrivelse og satt på kanten, men det er fortsatt feil.

Jeg kan ikke se for meg at man blir mobbet ut av NTNU Gløshaugen på grunn av klesstilen. Det måtte i så fall være indøk.  :p

 

Hahah indøk er homo. Den hadde jeg ikke hørt før.

Lenke til kommentar

 

 

Det overhodet ingenting i veien med å oppfordre til bruk av dress og smoking, problemet oppstår når enkelte hinter til at man til viss grad vil bli mobbet (ut av studiet/klassen), osv, fordi man ikke pynter seg. Ja, det er selvsagt en overdrivelse og satt på kanten, men det er fortsatt feil.

Jeg kan ikke se for meg at man blir mobbet ut av NTNU Gløshaugen på grunn av klesstilen. Det måtte i så fall være indøk.  :p

 

Hahah indøk er homo. Den hadde jeg ikke hørt før.

 

Må man være homo for å kle seg pent?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...