Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg radreduserte feil på eksamen når eg skulle finne eigenvektor til ei stokastisk matrise. Eg skulle finne steady-state vektoren. Resten av prosessen min var korrekt. Kor stort trekk blir det vanlegvis av slikt? Er det skjerpande at eg kunne ha testa om Av = v?

Hvis det er i Matematikk 3, så gikk jeg ned en karakter på det. Fra A til B, men det kan hende at de er snillere med deg. For meg var det den eneste feilen jeg gjorde i eksamensettet. 

Lenke til kommentar

 

Eg radreduserte feil på eksamen når eg skulle finne eigenvektor til ei stokastisk matrise. Eg skulle finne steady-state vektoren. Resten av prosessen min var korrekt. Kor stort trekk blir det vanlegvis av slikt? Er det skjerpande at eg kunne ha testa om Av = v?

Hvis det er i Matematikk 3, så gikk jeg ned en karakter på det. Fra A til B, men det kan hende at de er snillere med deg. For meg var det den eneste feilen jeg gjorde i eksamensettet.

 

Klagde du på den?

Lenke til kommentar

 

 

Eg radreduserte feil på eksamen når eg skulle finne eigenvektor til ei stokastisk matrise. Eg skulle finne steady-state vektoren. Resten av prosessen min var korrekt. Kor stort trekk blir det vanlegvis av slikt? Er det skjerpande at eg kunne ha testa om Av = v?

Hvis det er i Matematikk 3, så gikk jeg ned en karakter på det. Fra A til B, men det kan hende at de er snillere med deg. For meg var det den eneste feilen jeg gjorde i eksamensettet.

 

Klagde du på den?

 

Nei.

Lenke til kommentar

 

 

 

Eg radreduserte feil på eksamen når eg skulle finne eigenvektor til ei stokastisk matrise. Eg skulle finne steady-state vektoren. Resten av prosessen min var korrekt. Kor stort trekk blir det vanlegvis av slikt? Er det skjerpande at eg kunne ha testa om Av = v?

Hvis det er i Matematikk 3, så gikk jeg ned en karakter på det. Fra A til B, men det kan hende at de er snillere med deg. For meg var det den eneste feilen jeg gjorde i eksamensettet.

 

Klagde du på den?

 

Nei.

 

Eg hoppa opp fra C til B i Matematikk 1 ved klaging. Eg trur klagenemnda var snillare med den type feil.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Eg radreduserte feil på eksamen når eg skulle finne eigenvektor til ei stokastisk matrise. Eg skulle finne steady-state vektoren. Resten av prosessen min var korrekt. Kor stort trekk blir det vanlegvis av slikt? Er det skjerpande at eg kunne ha testa om Av = v?

Hvis det er i Matematikk 3, så gikk jeg ned en karakter på det. Fra A til B, men det kan hende at de er snillere med deg. For meg var det den eneste feilen jeg gjorde i eksamensettet.

 

Klagde du på den?

 

Nei.

 

Eg hoppa opp fra C til B i Matematikk 1 ved klaging. Eg trur klagenemnda var snillare med den type feil.

 

Klagenemnda? Det velges nye sensorer, og gjennomføres en ny sensur på tilsvarende måte som den første.

Lenke til kommentar

Jeg har noen erfaringer med klager:

 

fra E til C i Bioteknologi

 

fra C til D i Matematikk 2 (svært overraskende)

 

Jeg lå på vippen til B i Matte 2 etter begrunnelsen, falt komisk nok ned til en D.

 

Foreleseren i Bioteknologi tror jeg har noen mentale problemer ut i fra samtalen jeg hadde med henne om begrunnelse (LOL :D).

Endret av Bjørn-Ove
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Klagenemnda? Det velges nye sensorer, og gjennomføres en ny sensur på tilsvarende måte som den første.

Då er dei per definisjon ei klagenemnd.

 

Nå er det vel pr. definisjon ikke snakk om en klage, men om et krav om ny sensur.

 

 

 

 klage m1f1
1 det å klage
høre jammer og k-
2 (skriftlig eller muntlig) uttalelse om noe som en finner mangelfullt, urettferdig eller rettsstridig
Fra Bokmålsordboka
Lenke til kommentar

 

Eg radreduserte feil på eksamen når eg skulle finne eigenvektor til ei stokastisk matrise. Eg skulle finne steady-state vektoren. Resten av prosessen min var korrekt. Kor stort trekk blir det vanlegvis av slikt? Er det skjerpande at eg kunne ha testa om Av = v?

Hvis det er i Matematikk 3, så gikk jeg ned en karakter på det. Fra A til B, men det kan hende at de er snillere med deg. For meg var det den eneste feilen jeg gjorde i eksamensettet. 

 

Ba du om begrunnelse der det sto? Det var vel 12 deloppgaver så hvis du har 11/12 riktig så er jo tilstrekkelig til en A. Jeg feilet selv på "variation of parameters"-oppgaven, dvs. endte opp med noe som var ganske likt, og jeg fikk bruk for hintet i oppgaven. Vurderer å klage, men da må jeg gjøre det imorgen.

 

Men så er det jo mye kjipere å gå fra B til C enn det er digg å gå fra B til A..  :hmm:

Lenke til kommentar

 

 

Eg radreduserte feil på eksamen når eg skulle finne eigenvektor til ei stokastisk matrise. Eg skulle finne steady-state vektoren. Resten av prosessen min var korrekt. Kor stort trekk blir det vanlegvis av slikt? Er det skjerpande at eg kunne ha testa om Av = v?

Hvis det er i Matematikk 3, så gikk jeg ned en karakter på det. Fra A til B, men det kan hende at de er snillere med deg. For meg var det den eneste feilen jeg gjorde i eksamensettet. 

 

Ba du om begrunnelse der det sto? Det var vel 12 deloppgaver så hvis du har 11/12 riktig så er jo tilstrekkelig til en A. Jeg feilet selv på "variation of parameters"-oppgaven, dvs. endte opp med noe som var ganske likt, og jeg fikk bruk for hintet i oppgaven. Vurderer å klage, men da må jeg gjøre det imorgen.

 

Men så er det jo mye kjipere å gå fra B til C enn det er digg å gå fra B til A..  :hmm:

 

Nei,

 

Jeg tok ikke eksamen i år, men tidligere. Som i en tilsvarende oppgave i fjor. Jeg trodde det var det han mente.

 

I det året var det 7 oppgaver og jeg bommet på å finne en eigenvektor fordi jeg klarte å ta feil i andregradsligningen (+ istedenfor -, hvis jeg husker korrekt). På grunn av dette fikk jeg hele oppgaven feil. De tok ikke hensyn til følgefeil eller noe sånt på resten av deloppgavene. Jeg manglet bare noen få poeng fra å få A. De andre var rette og ga meg omtrent 85 poeng. 

Magnus sin oppgave var tilsvarende i og med han hadde en rad-reduksjonsfeil som ga han feil eigenvektor, så hvis rettingen er noenlunde lik bør han få omtrent samme trekk. Derimot kan jeg si at de pleier å gi poeng for oppsett, men ikke alltid. Jeg fikk blant annet ikke poeng for oppsett på klagen min ved Matematikk 2-klagen, selv om det skulle være sedvanen.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei,

 

Jeg tok ikke eksamen i år, men tidligere. Som i en tilsvarende oppgave i fjor. Jeg trodde det var det han mente.

 

I det året var det 7 oppgaver og jeg bommet på å finne en eigenvektor fordi jeg klarte å ta feil i andregradsligningen (+ istedenfor -, hvis jeg husker korrekt). På grunn av dette fikk jeg hele oppgaven feil. De tok ikke hensyn til følgefeil eller noe sånt på resten av deloppgavene. Jeg manglet bare noen få poeng fra å få A. De andre var rette og ga meg omtrent 85 poeng. 

Magnus sin oppgave var tilsvarende i og med han hadde en rad-reduksjonsfeil som ga han feil eigenvektor, så hvis rettingen er noenlunde lik bør han få omtrent samme trekk. Derimot kan jeg si at de pleier å gi poeng for oppsett, men ikke alltid. Jeg fikk blant annet ikke poeng for oppsett på klagen min ved Matematikk 2-klagen, selv om det skulle være sedvanen.

Eg snakka med han godeste Antoine Julien i dag og spurte om kva retningslinjer dei har for "trykkfeil" og aritmetiske feil. Han sa at viss det er ein type feil som ikkje er så lett å kontrollere etterpå, som f. eks. løysinga på ei differensiallikning, så vil du behalde "most of the points". Han sa det ville være verre viss du f. eks. skulle finne ein vektor som var ortogonal på ein anna, eller ein eigenvektor til ei matrise, fordi då går det relativt kjapt å kontrollere svaret etterpå. Han ville ikkje vere meir presis, men eg må seie det lyt veldig lite bra for A-en min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...