Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går bygg, i likhet med mannen bak Grevens kokebok (så vidt jeg vet). Det lå i det minste veldig mange byggfag ute der som man ikke finner på youkok, og sikkert heller ikke på EMIL-sider  :p

 

Har imidlertid en følelse av at kjærligheten til LF er så sterk på Gløs generelt (og bygg spesielt?) at det nok popper opp et nytt alternativ før UKA er omme hvis det skulle vise seg at nedetiden er permanent...

Lenke til kommentar

Går bygg, i likhet med mannen bak Grevens kokebok (så vidt jeg vet). Det lå i det minste veldig mange byggfag ute der som man ikke finner på youkok, og sikkert heller ikke på EMIL-sider  :p

 

Har imidlertid en følelse av at kjærligheten til LF er så sterk på Gløs generelt (og bygg spesielt?) at det nok popper opp et nytt alternativ før UKA er omme hvis det skulle vise seg at nedetiden er permanent...

 

Jeg kjenner få som sliter seg gjennom øvingsopplegget uten å noen gang titte i LF ja. Alltid noen som kjenner noen, enten studasser eller studenter fra høyere årstrinn, som kan diske opp LF :)

Lenke til kommentar

Går bygg, i likhet med mannen bak Grevens kokebok (så vidt jeg vet). Det lå i det minste veldig mange byggfag ute der som man ikke finner på youkok, og sikkert heller ikke på EMIL-sider  :p

 

Har imidlertid en følelse av at kjærligheten til LF er så sterk på Gløs generelt (og bygg spesielt?) at det nok popper opp et nytt alternativ før UKA er omme hvis det skulle vise seg at nedetiden er permanent...

 

Nå er jeg litt gammel og kjedelig, men prøv å gjør øvingsopplegget helt uten LF. Gå i øvingstimer istedenfor. Tro meg du lærer noe utrolig mye mer av å gjøre det.

Lenke til kommentar

 

Går bygg, i likhet med mannen bak Grevens kokebok (så vidt jeg vet). Det lå i det minste veldig mange byggfag ute der som man ikke finner på youkok, og sikkert heller ikke på EMIL-sider  :p

 

Har imidlertid en følelse av at kjærligheten til LF er så sterk på Gløs generelt (og bygg spesielt?) at det nok popper opp et nytt alternativ før UKA er omme hvis det skulle vise seg at nedetiden er permanent...

Nå er jeg litt gammel og kjedelig, men prøv å gjør øvingsopplegget helt uten LF. Gå i øvingstimer istedenfor. Tro meg du lærer noe utrolig mye mer av å gjøre det.

 

 

Må si meg uenig der. Altfor ofte så vet ikke stud.assene hva de prater om og gulper bare opp det som står på LF'er. Men hvis man ikke prøver ordentlig på oppgaver (gjerne i to separate forsøk) så gjør du deg selv en bjørnetjeneste.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Går bygg, i likhet med mannen bak Grevens kokebok (så vidt jeg vet). Det lå i det minste veldig mange byggfag ute der som man ikke finner på youkok, og sikkert heller ikke på EMIL-sider :p

 

Har imidlertid en følelse av at kjærligheten til LF er så sterk på Gløs generelt (og bygg spesielt?) at det nok popper opp et nytt alternativ før UKA er omme hvis det skulle vise seg at nedetiden er permanent...

Nå er jeg litt gammel og kjedelig, men prøv å gjør øvingsopplegget helt uten LF. Gå i øvingstimer istedenfor. Tro meg du lærer noe utrolig mye mer av å gjøre det.

Prøver selvfølgelig å gjøre øvinger uten lf først, men når jeg står fast finner jeg stor nytte i et utførlig løsningsforslag. Erfaringen min med øvingstimer er mildt sagt variert. Noen studasser kunne blitt erstattet av en mp3-fil med høytlesning fra lf, mens jeg har en helt annen erfaring med studassene i f.eks.Matte 1 og Mekanikk 2.

 

Dessuten er det over en uke til øvinger legges ut og øvingstimene starter. Jeg håpet å finne noen gamle Mekanikk 3-øvinger å kose meg med i mellomtiden, men det gikk altså ikke. Får nøye meg med matte :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Går bygg, i likhet med mannen bak Grevens kokebok (så vidt jeg vet). Det lå i det minste veldig mange byggfag ute der som man ikke finner på youkok, og sikkert heller ikke på EMIL-sider  :p

 

Har imidlertid en følelse av at kjærligheten til LF er så sterk på Gløs generelt (og bygg spesielt?) at det nok popper opp et nytt alternativ før UKA er omme hvis det skulle vise seg at nedetiden er permanent...

Nå er jeg litt gammel og kjedelig, men prøv å gjør øvingsopplegget helt uten LF. Gå i øvingstimer istedenfor. Tro meg du lærer noe utrolig mye mer av å gjøre det.

 

 

Må si meg uenig der. Altfor ofte så vet ikke stud.assene hva de prater om og gulper bare opp det som står på LF'er. Men hvis man ikke prøver ordentlig på oppgaver (gjerne i to separate forsøk) så gjør du deg selv en bjørnetjeneste.. 

 

 

Tror vi er ganske enige over all. Har lært mest når jeg ikke har hatt LF, men har måtte gjort seriøse forsøk på å løse oppgaver. Ihvertfall for meg hindrer det at jeg har LF meg å gjøre et virkelig seriøst forsøk på en oppgave. Alt for lett å prøve, ikke få til, så se på LF. Skikkelig oppgaveløsning er når man går og grunner, og grunner på oppgaven, gjerne ut dagen, før man knekker koden dagen etterpå. Da lærer man mye da.

Lenke til kommentar

Noen som veit hvor lang tid det tar sånn ca før man får semesterkortet i posten? For etter hva jeg har skjønt så må man ha fått dette før man kan få studiebeviset? Semesteravgift blei registrert betalt sist torsdag. 

Det sendes ut så snart betalingen er registrert, så sant man har godkjent utdanningsplanen.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket Dine Sider i går, og det viste seg at jeg ikke har fått gjort om til stipend for de tre siste semesterne. Det er litt rart, siden jeg etter kontene vil ligge 45 studiepoeng foran i studiepoeng. Skal jeg bare gå å snakke med studentservice eller er det noen her som vet hva som kan være greia?

 

EDIT: Kan nevnes at det ikke er alle studiepoengene som er knyttet opp til selve graden, uten at jeg tror det har noe å si.

Endret av Haakon1
Lenke til kommentar

Noen som har påeiling på hvordan ståa er med "MFEL1010 - Innføring i medisin for ikke-medisinere" vs "MFEL3010 - Medisin for realfag- og teknologistudenter"?

 

Er de begge grei skuring? Har hørt MFEL1010 har forandret opplegget noe, og MFEL3010 har jeg aldri hørt om. Tenker å ta én eller begge av de nå i høst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...