Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan dra akkurat hvor du vil så lenge du finner fag som instituttet ditt godkjenner. NTNU trenger ikke å ha noen form for samarbeid med det andre universitetet. Søknadsfristen for det enkelte universitet er individuell. Du er dessuten sjanseløs på noen av NTNUs stipendplasser utenlands, så du kan bare ta det med ro og finne et behagelig reisemål.

Lenke til kommentar

 

Søknadsfristen til de fleste steder i USA er 20. januar, så det er vel pretty much bare å glemme. De fleste andre steder har 1. mars som frist.

 

I min tid (som vil si tre år siden) var det mange som hadde frist senere, så det er bare å sjekke ut. Og noen har ikke frist, men bare førstemann til mølla (i praksis i hvert fall).

Lenke til kommentar

Skjønner takk! :) Hva er det folk foretrekker mest, å bo med folk/venner/ingen, dele kun kjøkken/alt, bo privat/SIT. Hva er det folk anbefaler? Er litt nytt å flytte alene så greit å få noen pekepinner :huh:

 

De fleste bor i en eller annen form for kollektiv og klarer det ganske bra. Både privat og SIT er helt ok og begge har fordeler/ulemper.

 

Forresten, sjekk ut førsteposten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner takk! :) Hva er det folk foretrekker mest, å bo med folk/venner/ingen, dele kun kjøkken/alt, bo privat/SIT. Hva er det folk anbefaler? Er litt nytt å flytte alene så greit å få noen pekepinner :huh:

 

Jeg vil anbefale et kollektiv, i hvert fall i starten. Selv flyttet jeg med to venner til et kollektiv på seks. Synes det har vært perfekt. Jeg kunne ikke forestilt meg å bo mutters alene, det må være en trist tilværelse - og det sier jeg selv om jeg ikke er den mest sosiale eller utadvendte mannen i gata. Når du har behov for alenetid så lukker du døra til rommet, og når du ønsker selskap så lager dere taco sammen en fredag og ser gullrekka på NRK. Bedre blir det ikke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Skjønner takk! :) Hva er det folk foretrekker mest, å bo med folk/venner/ingen, dele kun kjøkken/alt, bo privat/SIT. Hva er det folk anbefaler? Er litt nytt å flytte alene så greit å få noen pekepinner :huh:

 

De fleste bor i en eller annen form for kollektiv og klarer det ganske bra. Både privat og SIT er helt ok og begge har fordeler/ulemper.

 

Forresten, sjekk ut førsteposten.

 

Jepp, det har jeg allerede! Men er mest på utkikk etter selve opplevelsen å bo alene, hva folk foretrekker av deling av ulike deler av huset og det å bo med ukjente vs kjente osv. :p

Endret av OVOXO
Lenke til kommentar

Selv om det er utrolig sosialt i fadderukene kan det å starte på universitetet være en ensom opplevelse. Plutselig kommer de kveldene der du sitter helt alene hjemme. Da er det utrolig greit å bo i et kollektiv, for da er du ikke helt alene likevel. Jeg er utrolig glad for at jeg bodde i kollektiv de første årene her oppe, og savner den opplevelsen stadig vekk. Møtte en av mine beste venner i kollektivet. Det er nok av tid å bo alene på, så det er bedre å starte i et kollektiv for å heller flytte for deg selv om det ikke er noe for deg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...