Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Hvordan er det å få innpass på SiT's studentbyer etter å ha gjennomført ett år som student her? Har en kontrakt som utløper i sommerferien, og har svært lyst å flytte... Jeg fikk ikke noe sted å bo sist boligrunde hos SiT da jeg flyttet her, og har rett og slett ikke økonomi til stedet jeg bor nå.

Noen tips? Jeg vet de prioriterer årets kull, men hvor vanskelig er det for meg som allerede bor her? (Burde jeg betale en ekstra månedsleie i forkant eller noe slikt, hvordan går jeg fram?)

 

Bare søk om Bolig på SIT sine sider på vanlig måte. Søker du akkurat så bør du få plass i hvert fall i store studentbyer som Berg eller Moholt.

Det eneste man kan gjøre for å hjelpe søknaden sin er egentlig å bare søke så tidlig som mulig. SIT går etter førstemann til mølla prinsippet.

Endret av Shushi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Sitter og vurderer om jeg bør søke om bytte til en anne linje. Går andre året Fysikk og matematikk, men synes det er fryktelig vanskelig (ligger rundt C-D med ganske hard innsats (dvs rundt 45 timer i uka)), og ser ikke helt hva jeg kommer til å bruke det til i etterkant. Statistikker som denne hjelper heller ikke.

 

Har egentlig alltid hatt lyst til marin eller data, og ser ikke helt hvorfor jeg ikke valgte en av de når jeg begynte. Men mitt spørsmål: er det noe lettere på noen av de linjene? Har jo hørt rykter om, i hvert fall innad på linja, at fysmat er kanskje sett på som den hardeste linja å komme igjennom. Stemmer det?

Endret av DexterMorgan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg går data og kan bekrefte at det er mange enkle emner her i gården. Datamaskiner GK, Menneske-maskin-interaksjon og Programvareutvikling, for å nevne noen. Jeg tror man kan skli ganske lett gjennom studiet med minimal innsats om man tar til takke med mange C-er og D-er og velger valgemner med omhu.

Lenke til kommentar

Klarer du å få deg relevante sommerjobber i løpet av studiet er sjansen svært stor for at du får deg fast jobb før du er ferdig uansett hva slags karakterer du har. Jeg kjenner datastudenter med hovedsakelig D-er og E-er som har fått gode fastjobber et år før de blir ferdige.

 

En viktig forskjell på for eksempel data og fysmat er nok at det er mye mer begrenset hva slags sommerjobber sistnevnte kan få. Jeg vet om flere fysmattere som rett og slett ikke har klart å få seg sommerjobb, og når de antakelig heller ikke har så veldig gode karakterer fører kombinasjonen av lite praktisk erfaring/jobberfaring og middelmådige karakterer til at de lett blir en del av statistikken som ikke får seg jobb før de er ferdige og kanskje er arbeidsledige en liten stund etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig jeg misforstår/krisemaksimerer her, men kan en konsekvens av sammenslåing være at utdanning ved NTNU blir mindre attraktivt? Da tenker jeg på prestisjen som for eksempel er knyttet til siv.ing-utdanningen (i den grad det finnes), som jeg ser for meg potensielt kan synke hvis "halvparten" av Norges utdanningsinstitusjoner hører under NTNU i siste instans (satt på spissen).

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sammenslåing vil gjøre NTNU navnet mindre verdt i mine øyne. Da kan jeg tenke meg at enkelte vil begynne å si at de kommer fra "NTNU avdeling Gløshaugen".

 

Nå er jeg ingen elitist, men jeg vil si at det høres bedre ut å ha gått på NTNU enn for eksempel HiG.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jippi.

 

Er ganske sikker på at NTNU kan opprette et slik studie på egenhånd om det skulle bli aktuelt.

Jeg sier ikke at HiG er totalt elendig, men NTNU som universitet kan klare seg fint på egenhånd. La oss iallefall holde oss innenfor Trondheim.

 

Hvem vet, kanskje AtB er bak dette forslaget. Blir sikkert penger å tjene når linje 5 skal gå fra sentrum til Gjøvik, selvfølgelig via Gløs og Dragvoll.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sikkerhetsmiljøet ved HiG er kjempespennende. Sammen med sikkerhetsmiljøet som finnes ved NTNU, hovedsakelig ved IDI, ITEM, IMF og IØT, er det ingen tvil om at NTNU blir best i Norge på informasjonssikkerhet. Så spørs det hvor mye av denne kompetansen som vil finnes i Trondheim, for det er store krefter som har kjempet for å få etablert Norges ledende sikkerhetsmiljø i (eller var det på?) Gjøvik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...