Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har pratet litt med rektor i ulike sammenhenger angående fusjon, og han var klar påat NTNU skal ikke trappe ned verken på siving utdanningen eller det faglige nivået. Han så for seg å kunne øke det faglige nivået på høyskolene. Ordrett sa han vel at et vitnemål fra NTNU skal ha kvalitetsstempel (hvorvidt det stemmer i dag blir en annen sak)

 

Så jeg ser for meg til at det ikke kommer til å bli like "lett" å kruse inn gode karakterer i fremtiden, hverken på HIG eller HIÅ. Om det er en god ting blr en helt annen sak =P

Ellers er jo diskusjonen omkring samskipnaden, velferdstinget og student"demokratiet" interessant. Blir spennende å se hvordan det løses.

Lenke til kommentar

En slik fusjon er visstnok nødvendig for at NTNU skal bli internasjonalt fremragende. Problemet er vel heller at det ikke finnes nok høyskoler i landet (antar selvfølgelig at det er antallet - størrelsen - som teller) som NTNU kan fusjonere med til at NTNU skal kunne greie å bli det.

Når samtlige av representantene for de ansatte ved NTNU stemte i mot en fusjon (slik at styret er 6 mot 5) så mener jeg det er mer enn tilstrekkelig for å være skeptisk til gjennomføringen av en slik fusjon. Jeg stemmer i alle fall med de ansatte i denne saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er helt lol faktisk. Ingen som har tenkt på hvordan dette skal gjennomføres i praksis. Skal en byggstudent ved høgskolen i gokk søke seg inn på samme bygglinje som den ved NTNU? Samme pensum? Ikke klart.

 

Er vanskelig å se et bedre argument for "ja" enn at Bovim ønsker å bli sjef over enda flere.

 

</rant>

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Internasjonalt fremragende ja. Kanskje NTNU burde ta en titt internt før de begynner å slå seg sammen med andre. Antall studenter på NTNU er jo i samme område som foreksempel Cambridge, men det er kanskje for få og for dårlige forskere på NTNU?

 

Kanskje utdanningen på NTNU ikke er så god som vi liker å tro, kanskje man ikke trenger å bli større. Bare bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hva er egentlig formålet med å trykke "reservér tid" på SiT sine vaskeri?

 

Du får vaskemaskinen for deg selv i den timen du reserverer?

 

Ingenting som hindrer andre fra å sette på vask i det tidsrommet du har reservert.

 

Jeg reserverte nettopp to maskiner. Kom 25 minutter ut i min reservasjonstid. Og begge maskinene var satt i gang rundt 5 minutter tidligere (1:05 og 0:59 timer igjen).

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar

 

 

Hva er egentlig formålet med å trykke "reservér tid" på SiT sine vaskeri?

 

Du får vaskemaskinen for deg selv i den timen du reserverer?

 

Ingenting som hindrer andre fra å sette på vask i det tidsrommet du har reservert.

 

Jeg reserverte nettopp to maskiner. Kom 25 minutter ut i min reservasjonstid. Og begge maskinene var satt i gang rundt 5 minutter tidligere (1:05 og 0:59 timer igjen).

 

Reservasjonen slettes etter 10-15 minutter eller noe slikt, så du bør være mer presis neste gang.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva er egentlig formålet med å trykke "reservér tid" på SiT sine vaskeri?

 

Du får vaskemaskinen for deg selv i den timen du reserverer?

 

Ingenting som hindrer andre fra å sette på vask i det tidsrommet du har reservert.

 

Jeg reserverte nettopp to maskiner. Kom 25 minutter ut i min reservasjonstid. Og begge maskinene var satt i gang rundt 5 minutter tidligere (1:05 og 0:59 timer igjen).

 

Reservasjonen slettes etter 10-15 minutter eller noe slikt, så du bør være mer presis neste gang.

 

Men da kan det jo godt hende at maskinen er i bruk fra forrige bruker?

Lenke til kommentar

Du får vel ikke satt på maskin om vaskeprogrammet er så langt at det går ut i neste reservasjon.

Tror du kan forandre vaskeprogram etter du betaler. Men Sannsynligheten for at det ligger klær i vaskemaskinen fra forrige bruker er uansett størst i starten. Men jeg får komme presis og kaste klær i gjenglemthaugen fremover.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan arbeidsmarkedet er for marin tek. studenter? I prosent hvor mange ender opp med oljerelaterte jobber? Er usikker på hvor de ender opp, men vurderer å bytte.

Statistikker som denne hjelper heller ikke.

Hvilken undersøkelse var dette? Får vitterlig så mange jobb der på tross av den lave oljeprisen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...