Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Med 100 TB plutselig tilgjengelig på OneDrive hadde jeg ikke hatt noen problemer med å helt legitimt laste opp 20 GB på en dag. Om du klarer å argumentere for å slippe sperre? Tviler.

Det er et godt poeng, og noe man kan argumentere med overfor SiT. Jeg gikk hardt ut da sperren var en god del lavere (og symmetrisk), og foreslo blant annet at de kunne sette grensen høyere på trafikk ned enn opp. Det er ikke nødvendigvis en sammenheng at grensen senere ble asymmetrisk, men det skader ikke å si sin mening. Grensen var jo på et tidspunkt så lav at jeg vurderte å kontakte PT (nå Nkom) for å høre om måten de sperrer på i det hele tatt er lovlig.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig deres erfaringer med nettgrensene til SiT?

 

Jeg skulle laste ned nye Taylor Swift albummet for kjæresten en dag, glemte å fjærne torrenten etterpå og seeda 120GB Taylor Swift på et par timer. Mistet nettet et par timer etterpå, men så var det tilbake dagen etterpå. Har aldri vært borti å bli sperret i 48 timer, og jeg har blitt sperret en del ganger (sånn ca. hver gang jeg prøver å installere BF4).

Lenke til kommentar

Noen andre som har fått mail om bokontroll fra Lånekassen?

 

De skriver: "Vi gjennomfører derfor en bokontroll blant alle studenter som bor så nær lærestedet at de kunne bodd hjemme hos foreldrene sine". Jo da, jeg kunne jo ha bodd hjemme mens jeg studerte i Trondheim, men da måtte jeg ha pendlet 500 km hver vei hver dag. Nå er jeg i tillegg på utveksling, altså langt fra Norge. Ikke så praktisk å bo hjemme da

Endret av logaritmemannen
Lenke til kommentar

Noen andre som har fått mail om bokontroll fra Lånekassen?

 

De skriver: "Vi gjennomfører derfor en bokontroll blant alle studenter som bor så nær lærestedet at de kunne bodd hjemme hos foreldrene sine". Jo da, jeg kunne jo ha bodd hjemme mens jeg studerte i Trondheim, men da måtte jeg ha pendlet 500 km hver vei hver dag. Nå er jeg i tillegg på utveksling, altså langt fra Norge. Ikke så praktisk å bo hjemme da

Lånekassen gjennomfører storkontroll, så vil tro mange har fått mail fra Lånekassen.

 

http://www.nrk.no/norge/lanekassen-varsler-storkontroll-for-a-avslore-stipendsvindel-1.12160269

Lenke til kommentar

Bokontroll – laste opp dokumentasjon

  1. Gå til Status søknader
  2. Velg søknaden for enten 2013-2014 eller 2014-2015
  3. Last opp dokumentasjon for hele perioden du er bedt om å dokumentere. Du trenger bare å laste opp dokumentasjon på én av søknadene.

Er vel under "Ettersende dokumentasjon" man skal laste opp vedlegget.

Lenke til kommentar

Bokontroll – laste opp dokumentasjon

  1. Gå til Status søknader
  2. Velg søknaden for enten 2013-2014 eller 2014-2015
  3. Last opp dokumentasjon for hele perioden du er bedt om å dokumentere. Du trenger bare å laste opp dokumentasjon på én av søknadene.

Er vel under "Ettersende dokumentasjon" man skal laste opp vedlegget.

 

 

Men folk som gikk ut våren 2014 har jo ingen aktive søknader man kan laste opp dokumentasjon til?

Får bare ta å sende det i posten.

Lenke til kommentar

 

Bokontroll – laste opp dokumentasjon

  1. Gå til Status søknader
  2. Velg søknaden for enten 2013-2014 eller 2014-2015
  3. Last opp dokumentasjon for hele perioden du er bedt om å dokumentere. Du trenger bare å laste opp dokumentasjon på én av søknadene.

Er vel under "Ettersende dokumentasjon" man skal laste opp vedlegget.

 

 

Men folk som gikk ut våren 2014 har jo ingen aktive søknader man kan laste opp dokumentasjon til?

Får bare ta å sende det i posten.

 

Antar at du søkte støtte for perioden 2013-2014? Skal isåfall lastes opp der..

Lenke til kommentar

Hvordan er det å få innpass på SiT's studentbyer etter å ha gjennomført ett år som student her? Har en kontrakt som utløper i sommerferien, og har svært lyst å flytte... Jeg fikk ikke noe sted å bo sist boligrunde hos SiT da jeg flyttet her, og har rett og slett ikke økonomi til stedet jeg bor nå.

Noen tips? Jeg vet de prioriterer årets kull, men hvor vanskelig er det for meg som allerede bor her? (Burde jeg betale en ekstra månedsleie i forkant eller noe slikt, hvordan går jeg fram?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...