Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Noen her som er medlem av Programvareverkstedet NTNU? Har aldri hørt om det før/trodde det var en intern greie men ser nå at alle kan melde seg inn til en rimelig penge.

 

Kjenner folk som er del av PVV, virker som et ganske tett sosialt miljø, masse hyggelige folk!

 

Takk for svar, det er jo nesten verdt det for en datasal og et oppholdsrom. Hvor høy er nerdefaktoren? (Ref animeklubb ;) )

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

 

 

Noen her som er medlem av Programvareverkstedet NTNU? Har aldri hørt om det før/trodde det var en intern greie men ser nå at alle kan melde seg inn til en rimelig penge.

 

Kjenner folk som er del av PVV, virker som et ganske tett sosialt miljø, masse hyggelige folk!

 

Takk for svar, det er jo nesten verdt det for en datasal og et oppholdsrom. Hvor høy er nerdefaktoren? (Ref animeklubb ;) )

 

 

Ganske høy :p

Lenke til kommentar

Noen her som kan si noe om overgang fra andre universiteter til NTNU. Ikke misforstå meg nå, men noen fra NTNU liker å "disse" andre universiteter, og har fått høre flere ganger at hvis jeg ikke har de og de karakteren er det ikke vits å prøve.

 

Jeg er fult klar over at NTNU holder en høyere standard generelt enn andre universiteter i Norge. Jeg lurer bare på om det er noen her inne som fks har gått 3 års ingeniørutdannelse et sted, så tatt de 2 siste årene på NTNU, og hvordan det føltes.

 

Jeg blir ferdig med 3 årig bachelor i petroleum nå i høst, og har søkt inn på petroleumsfag på NTNU (2årig master)

Lenke til kommentar

Noen her som kan si noe om overgang fra andre universiteter til NTNU. Ikke misforstå meg nå, men noen fra NTNU liker å "disse" andre universiteter, og har fått høre flere ganger at hvis jeg ikke har de og de karakteren er det ikke vits å prøve.

 

Jeg er fult klar over at NTNU holder en høyere standard generelt enn andre universiteter i Norge. Jeg lurer bare på om det er noen her inne som fks har gått 3 års ingeniørutdannelse et sted, så tatt de 2 siste årene på NTNU, og hvordan det føltes.

 

Jeg blir ferdig med 3 årig bachelor i petroleum nå i høst, og har søkt inn på petroleumsfag på NTNU (2årig master)

Med en bachelor i lomma har du mer enn nok kunnskap til å takle de to siste åra. Kjenner folk som har gjort det, og de har ihvertfall gjort det veldig bra. Min erfaring med fagene i fjerdeklasse er at de går mer på motivasjon enn noe annet.

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal selv begynne på toårig master etter sommeren, og forbereder meg mentalt på et fokusskifte bort fra det praktiske og mot den dype teorien.

Jeg har også en følelse av at vi som velger 3+2 blir sett på som "half bloods" av mange som tar hele utdannelsen hos NTNU :roll:

 

Jeg tror ikke det, men kanskje det er annerledes blant 4.-klassingene man havner med som masterstudent. Fikk en del hjelp fra masterstudentene under opptaksprøvene i fadderuka, de kunne jo tross alt en del fra før.

Lenke til kommentar

 

Skal selv begynne på toårig master etter sommeren, og forbereder meg mentalt på et fokusskifte bort fra det praktiske og mot den dype teorien.

Jeg har også en følelse av at vi som velger 3+2 blir sett på som "half bloods" av mange som tar hele utdannelsen hos NTNU :roll:

 

Jeg tror ikke det, men kanskje det er annerledes blant 4.-klassingene man havner med som masterstudent. Fikk en del hjelp fra masterstudentene under opptaksprøvene i fadderuka, de kunne jo tross alt en del fra før.

 

 

Jeg tror den linjen jeg starter på ikke har noen 4.klassinger fra før (electrical power engineering).

Og siden linjen er internasjonal så er vi sikkert en gjeng med svært ulik bakgrunn som starter mer eller mindre fra scratch.

 

(Rett meg om jeg tar feil)

Lenke til kommentar

 

I og med at NITO og Tekna tilbyr nesten de samme tjenestene, er det liten grunn for å gå tekna når NITO er så mye billigere.

 

 

Nå har vel ikke NITO like mange kurs som Tekna. Også er det billigere forsikringer i sistnevnte. Hadde tenkt å melde meg inn i NITO i tillegg for å få innboforsikring, men den kosta jo 400-500 kr i året.

 

Greit nok når det kommer til forsikring (dog jeg mener at det er ganske bra hos NITO også?), men det er null stress med å gå på tekna kurs uten å være medlem. Tror de kun sjekker medlemskap hvis det er fult, noe det aldri er.

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Skal selv begynne på toårig master etter sommeren, og forbereder meg mentalt på et fokusskifte bort fra det praktiske og mot den dype teorien.

Jeg har også en følelse av at vi som velger 3+2 blir sett på som "half bloods" av mange som tar hele utdannelsen hos NTNU :roll:

Jeg tror ikke det, men kanskje det er annerledes blant 4.-klassingene man havner med som masterstudent. Fikk en del hjelp fra masterstudentene under opptaksprøvene i fadderuka, de kunne jo tross alt en del fra før.

Jeg tror den linjen jeg starter på ikke har noen 4.klassinger fra før (electrical power engineering).

Og siden linjen er internasjonal så er vi sikkert en gjeng med svært ulik bakgrunn som starter mer eller mindre fra scratch.

 

(Rett meg om jeg tar feil)

Det du sier er feil. Du kommer inn sammen med 4. året Energi og Miljø med retning Elektrisk Energiteknikk..
Lenke til kommentar

Skal vi gå inn på denne diskusjonen igjen?

 

Er forsåvidt ikke ute etter noen omfattende diskusjon, det er bare interessant hvordan noen er "fullt klar over" at NTNU > resten av norske universiteter.

 

Men, jeg har ikke noe behov for å forpeste tråden noe videre med en diskusjon som denne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Skal selv begynne på toårig master etter sommeren, og forbereder meg mentalt på et fokusskifte bort fra det praktiske og mot den dype teorien.

Jeg har også en følelse av at vi som velger 3+2 blir sett på som "half bloods" av mange som tar hele utdannelsen hos NTNU :roll:

Jeg tror ikke det, men kanskje det er annerledes blant 4.-klassingene man havner med som masterstudent. Fikk en del hjelp fra masterstudentene under opptaksprøvene i fadderuka, de kunne jo tross alt en del fra før.

Jeg tror den linjen jeg starter på ikke har noen 4.klassinger fra før (electrical power engineering).

Og siden linjen er internasjonal så er vi sikkert en gjeng med svært ulik bakgrunn som starter mer eller mindre fra scratch.

 

(Rett meg om jeg tar feil)

Det du sier er feil. Du kommer inn sammen med 4. året Energi og Miljø med retning Elektrisk Energiteknikk..

Javel?

Så EMIL-gjengen som velger Elektrisk Energiteknikk går over i en engelskspråklig studieretning?

Eller vil norske søkere komme i en norsk gruppe med 4.klassingene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...