Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Matematikk for ikke-matematikere kan vel ikke være den største utfordringen.

Det kommer an på om man har anlegg for/liker matematikk. Det finnes faktisk folk der ute som sliter veldig med matematikken (selv om det nok ikke stimer av dem på Gløs). :)

 

Det er sant :) Men, siden overskriften lyder "VALG AV PERSPEKTIVEMNE I FØRSTE STUDIEÅR MEDISIN" regner jeg med at vedkommende har hatt tilstrekkelig matematikk i den videregående skolen til at det skal gå greit å ha Matematikk for ikke-matematikere ;)

Lenke til kommentar

Gjør det noe for meg om jeg mister plassen min på NTNU i år?

 

Problemet er at det ser ut til at jeg ikke rekker å søke om utsettelse pga. militæret pga. jeg har mistet innkallelsen og klarer ikke skaffe nytt i tide. Neste år har jeg jo også to poeng mer pga. fullført førstegangstjeneste, så har det egentlig noe å si?

 

 

Om du er i grenseland for å komme inn, slik at du sliter om poenggrensen går opp så kan det være en ide å betale semesteravgiften, slik at du er sikret plassen, og så ta kontakt med rådgiver og forklare situasjonen.

Lenke til kommentar

Gjør det noe for meg om jeg mister plassen min på NTNU i år?

 

Problemet er at det ser ut til at jeg ikke rekker å søke om utsettelse pga. militæret pga. jeg har mistet innkallelsen og klarer ikke skaffe nytt i tide. Neste år har jeg jo også to poeng mer pga. fullført førstegangstjeneste, så har det egentlig noe å si?

 

 

Om du er i grenseland for å komme inn, slik at du sliter om poenggrensen går opp så kan det være en ide å betale semesteravgiften, slik at du er sikret plassen, og så ta kontakt med rådgiver og forklare situasjonen.

Takker. Var noe sånt jeg tenkte, så jeg i detminste kan se om jeg får utsatt fristen for å sende inn papirene. Jeg ligger forresten relativt nært, men ikke helt i grenseland.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som har noen anbefalinger til "lette" perspektivemner på denne listen? http://www.ntnu.no/c/document_library/get_file?uuid=f539fa4d-9adb-449b-9198-3ac312755dd2&groupId=10268

Greit å titte her.

 

Ryktene på gata sier at psykologiemnene fra og med i høst skal ha flere vurderingsformer enn kun flervalgseksamen, så der må man nok også regne med litt større belastning enn siden gir uttrykk for.

 

Som lenken over indikerer, tok ca. halve kullet "Naturvitenskap og verdensbilde". Såvidt meg bekjent får man så og si eksamensoppgavene i hånda på forhånd av foreleser. Ellers er språk en gjenganger. Jeg for min del fikk Fysikk 2 godkjent som perspektivemne. Jeg tok en del fag ekstra slik at jeg ikke skulle oppleve problemer med lånekassen som følge av 'færre studiepoeng enn forventet'.

 

EDIT: Forøvrig kan det være informativt og/eller morsomt å lese denne.

Endret av Sanzu
Lenke til kommentar

Spørsmålsstilleren studerer på medisin. Og matematikk for ikke-matematikere står da vitterlig på listen som han linket til.

 

Av en eller annen syk grunn så jeg ikke at det stod medisin flere ganger lenger oppi her gitt.

 

Men da burde faget være plankekjøring, uansett om vedkommende har anlegg for matematikk eller ei. Går du medisin har du vel hatt 2MX og 3MX fra før så det burde være null stress.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg plutselig i tvil om jeg skal gå Humstart eller ikke.

 

Jeg har kommet inn på en bachelor i Antikkens kultur (som er et underemne av historie)

Jeg skal imidlertid tilpasse dette til et årsstudium, som jeg fikk bekreftet at var mulig.

 

Så leste jeg nå nettopp at for studenter som tar årsstudium i historie er ikke humstart obligatorisk. Regnes jeg som en student som tar årsstidum eller bachelor?

Jeg sendte også inn spørsmålet til NTNU, og vil ta kontakt med dem på mandag med mindre jeg får svar. Men tenkte kanskje noen av dere hadde en anelse.

Lenke til kommentar

Ring dem eller dra opp personlig på mandag. Ikke helt sikker på om det er hva du er registrert som, fagkombinasjonen eller poengfordelingen som avgjør om du skal på humstart. Den generelle linja er som du sier at bachelor skal på humstart og årsstudium ikke trenger, men kan velge det selv.

Lenke til kommentar

Net Meter for å holde styr på bruk av nettet her. Eller har noen andre noen gode tips?

 

Det første venninna mi klarte var nemlig å bli utestengt. :thumbup:

Jeg bruker BWmeter. Da kan jeg finne ut hvor mye jeg har lastet opp/ned de siste 48 timene, og det er det som er viktig, ikke de siste dagene. Vet ikke hvordan Net Meter er her, så bare det sto "Show bandwidth usages over last "X" days".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...