Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grensen er 10GB opp eller 10GB ned per døgn (opplasting påvirker ikke nedlasting og vica versa), men kontrollen er 20GB opp eller ned på 48 timer. Hvordan den måles er ikke helt sikkert. Har tidligere hørt om folk som har hatt to PCer koblet til et uttak og utnyttet grensen fullt på begge maskinene, men dette kan jeg ikke gå god for. Så om det går på uttak eller MAC vet jeg ikke.

 

I påsken lastet jeg forresten opp 150GB på 12 dager (hvis jeg husker rett). Kanskje ITEA hadde tekniske problemer?

Lenke til kommentar

Nei. 10gb opp og 10gb ned om dagen. Det du gjør på skolen påvirker ingen ting.

 

Det du gjør på skolen påvirker ikke grensen hjemme; men skulle du bli tatt (astronomisk liten mulighet selvsagt) for noe ulovligheter på campus så mister du tilgangen hjemme også hvis du bor på hybel fra SiT.

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig sjansen på å gå over 10 gb opp eller ned ved normal bruk? Altså facebook, diskusjon.no, nettaviser, spotify og kanskje litt streaming ala youtube osv. Evt litt gaming. (laster ned hjemme så det er ikke noe problem)

 

Med mindre du streamer ekstremt mye musikk og video skal det en god del til for å generere mer enn 10GB trafikk med normal surfing. Det er min oppfatning i alle fall. ;)

Lenke til kommentar

Flott side, bra jobba :)

 

edit: Hva med en samleside med lenker til ntnu sine mange samlesider for informasjon? Eller en slags guide til å finne frem på ntnu.no? Viktig informasjon fra NTNU kommer stort sett via innsida, infoweb, it's learning, fagsidene, instituttsidene, e-post, fakultets time osv... Egentlig så sprer det seg bare som rykter.

Noe slikt?

http://nyitrondheim.no/guide/andre-tjenester-i-trondheim/viktige-lenker/

Lenke til kommentar

Jeg har samme erfaring som operg. Dessuten får jeg gratis ettersending i en måned, så jeg slipper å stresse med å varsle alt og alle. Jeg skummet dog over vilkårene, og der sto det at post til min gamle adresse vil bli returnert når ettersendingsperioden utløper. Siden min gamle adresse er hjemme hos foreldrene mine, så ville jeg ikke hatt så mye imot om diverse som ikke er så viktig havnet der, men jeg får heller ta en skikkelig e-post-runde så alt kommer til Trondheim.

Lenke til kommentar

Det kan være lurt å melde til posten, da jeg flyttet til Trondheim for første gang hadde jeg navnet på postkassa, men allikevel skrev postbudet en lapp og hang på postkassarekka om noen visste hvor *** *** bodde. Vet ikke om de er like firkanta alle steder, men jeg fikk ihvertfall ikke noe post før jeg hadde meldt fra om adresseendring.

Lenke til kommentar

Jeg har bodd en uke på SiT-hybel, og mandag i forrige uke ble det sendt et brev til meg, som ennå ikke har kommet frem. Jeg har satt navn på postkassen. Jeg sendte mail til SiT og spurte om det var noe mer jeg måtte gjøre, og de svarte:

 

Hei

 

Nei, det er ikke mer du kan gjøre. Vi sender lister til posten hver uke, og informerer om hvem som bor hvor. Dette kan ta litt tid.

Lenke til kommentar

Jeg skal begynne på Bygg- og Miljøteknikk til høsten. Det er blant annet satt opp fire forelesninger i uka med f.eks. TMT4100. Jeg trenger bare møte opp på en av de forelesningene i uka, sant? De underviser ikke i forskjellige ting hver forelesning i løpet av en uke?

 

.

Endret av Tegocalderon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...