Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Har itgk kont imorgen. Men har fått jobbet ganske lite i sommer så trur jeg må ta den i høst semesteret. Må jeg møte opp på eksamen for og kunne ta den igjen til jul?

Har lite lyst til og stå opp imorgen.

 

 

du bidrar til negativ statistikk hvis du ikke møter opp da :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hvis man stryker på konten, får man ny mulighet neste gang det avholdes ordinær eksamen i faget?

Det er ingen begrensning for hvor mange ganger du kan stryke på ordinær eksamen. Hvorvidt du tar konteeksamen eller ikke har ingenting å si på det.

 

Da roes nervene litt foran torsdagen! Selv om jeg prøver å stå igjen, er ikke følelsen den beste.....

Lenke til kommentar

Bryter litt inn i fagdiskusjonen med nok et spørsmål om datatrafikkbegrensingen hos SiT:

Ettersom jeg har fått med meg har man en opp/nedlastingsgrense på 10 gig i SiTs studentbyer, men hvordan fungerer dette i praksis?

 

For slik det er her på Berg har vi et stikk i hver hybel, samt et stikk i fellesstua, hvor vi har planer om å plassere en trådløs ruter. Det jeg da lurer på, er om datatrafikken hver enkelt nytter måles gjennom mac-adresser eller noe, eller om de måler datatrafikk gjennom de enkelte stikkene?

Lenke til kommentar

Bryter litt inn i fagdiskusjonen med nok et spørsmål om datatrafikkbegrensingen hos SiT:

Ettersom jeg har fått med meg har man en opp/nedlastingsgrense på 10 gig i SiTs studentbyer, men hvordan fungerer dette i praksis?

 

For slik det er her på Berg har vi et stikk i hver hybel, samt et stikk i fellesstua, hvor vi har planer om å plassere en trådløs ruter. Det jeg da lurer på, er om datatrafikken hver enkelt nytter måles gjennom mac-adresser eller noe, eller om de måler datatrafikk gjennom de enkelte stikkene?

Dette er selvfølgelig ikke noe NTNU har skrevet side opp og side ned om og gitt ut så alle kan se hvordan man best utnytter begrensningene, men basert på den informasjonen som ligger ute har jeg gjort opp min mening. Jeg tror at begrensningene ligger på hvert enkelt uttak, men når et uttak først blir sperret så bruker de MAC-adressen for å sikre seg at man ikke får nett gjennom et annet uttak. Prøver man på det, så blir også det uttaket sperret.

Lenke til kommentar

wendel: nå skriver han jo faktisk at de vil sette opp en felles router, så å dra frem torrent-kortet blir for dumt.

 

Noe som uansett er greit å huske på: hvis du bruker router-funksjonaliteten i routeren, altså bruker WAN-porten mot NTNU, så samles dere under én felles IP-adresse. Hvis dere dropper nevnte funksjonalitet, ved å bruke en LAN-port i stedet, så vil alle få tildelt hver sin IP fra NTNU - så sant de ikke har noen begrensninger på hvor mange som kan koble seg til ett uttak (det har jeg ikke sjekket selv).

Lenke til kommentar

 

Matte 4K var nevnte fag. Laplace-transformering og Fourier-rekker er vel ikke akkurat uaktuelt ved kretsanalyse og signalbehandling?

 

Nå vet jeg ikke hva de jeg refererte til synes var vanskelig i pensum; ingen jeg kjenner, bare på hils. Men jeg vil tippe at Laplace- og Fourier transform, samt Fourierrekker er blant den delen av pensum som kanskje ikke bydde på problemer.

 

Ellers er jeg enig i at det er latterlig å bruke så mange forsøk på et fag, egentlig uansett fag. Går det så langt er det nok heller et spørsmål om motivasjon for å gidde å lære seg det fremfor å faktisk ha problemer med å forstå stoffet - min teori i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...