Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satser på at noen her kan hjelpe meg, da jeg ikke er så kjent i Tronheim selv:p Skal på Gløshaugen på immatrikulering på tirsdag, men er usikker på hvordan jeg skal komme meg dit med buss fra der jeg bor. Har funnet greit ut av buss til og fra sentrum til nå. Bor i Åkervegen på Tyholt og har et busstopp 200 m unna der 9'ern fra Dragvoll kjører forbi. Foreløpig ser det ut som om jeg ender opp med å ta bussen til sentrum, og hopper på en annen der videre til Gløshaugen, men ikke om det finnes et enklere alternativ. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Satser på at noen her kan hjelpe meg, da jeg ikke er så kjent i Tronheim selv:p Skal på Gløshaugen på immatrikulering på tirsdag, men er usikker på hvordan jeg skal komme meg dit med buss fra der jeg bor. Har funnet greit ut av buss til og fra sentrum til nå. Bor i Åkervegen på Tyholt og har et busstopp 200 m unna der 9'ern fra Dragvoll kjører forbi. Foreløpig ser det ut som om jeg ender opp med å ta bussen til sentrum, og hopper på en annen der videre til Gløshaugen, men ikke om det finnes et enklere alternativ. Noen som vet?

 

Tar deg tre minutter på sykkelen. :roll:

Lenke til kommentar

Satser på at noen her kan hjelpe meg, da jeg ikke er så kjent i Tronheim selv:p Skal på Gløshaugen på immatrikulering på tirsdag, men er usikker på hvordan jeg skal komme meg dit med buss fra der jeg bor. Har funnet greit ut av buss til og fra sentrum til nå. Bor i Åkervegen på Tyholt og har et busstopp 200 m unna der 9'ern fra Dragvoll kjører forbi. Foreløpig ser det ut som om jeg ender opp med å ta bussen til sentrum, og hopper på en annen der videre til Gløshaugen, men ikke om det finnes et enklere alternativ. Noen som vet?

 

Tar deg tre minutter på sykkelen. :roll:

 

Har ikke fått med sykkelen til Trondheim enda, pluss at det blir upraktisk å sykle i og med at jeg skal direkte videre til Dragvoll med buss etterpå. Hadde ikke gjort meg noe å sykle om jeg hadde hatt sykkelen her og visst hvor jeg skulle, men i og med at jeg er null kjent kan det fort bli trasig ;)

Endret av Cinque
Lenke til kommentar

Har ikke fått med sykkelen til Trondheim enda, pluss at det blir upraktisk å sykle i og med at jeg skal direkte videre til Dragvoll med buss etterpå. Hadde ikke gjort meg noe å sykle om jeg hadde hatt sykkelen her og visst hvor jeg skulle, men i og med at jeg er null kjent kan det fort bli trasig ;)

Meh, da ble det verre. Tror jeg ville satset på å gå ned i ditt tilfelle, buss blir nok tungvindt. Skulle prøv med bussorakelet til team-trafikk, men tror de la ned nå forrige mandag. :hmm: Finnes sikkert noe tilsvarende hos AtB (nye busselskapet i byen). Men for all del, skaff deg sykkel raskt.

 

Å ikke ha sykkel i Trondheim er som å gå til Sydpolen uten vanter.

- Går nok ann i teorien, men er jævla unødvendig.

Lenke til kommentar

Satser på at noen her kan hjelpe meg, da jeg ikke er så kjent i Tronheim selv:p Skal på Gløshaugen på immatrikulering på tirsdag, men er usikker på hvordan jeg skal komme meg dit med buss fra der jeg bor. Har funnet greit ut av buss til og fra sentrum til nå. Bor i Åkervegen på Tyholt og har et busstopp 200 m unna der 9'ern fra Dragvoll kjører forbi. Foreløpig ser det ut som om jeg ender opp med å ta bussen til sentrum, og hopper på en annen der videre til Gløshaugen, men ikke om det finnes et enklere alternativ. Noen som vet?

Å skulle bytte buss i sentrum ville vært akseptabelt om du bodde på motsatt side av byen, men er noe herk når du bor så nært Gløs som du gjør.

 

Gå heller ned til kjøpesenteret som ligger på høyre side av de seks-syv høye boligblokkene du helt sikkert ser fra huset ditt, og ta buss nummer 20 mot Dronningens gate derfra. Denne bussruten går forbi Realfagbygget. Busstoppet heter Valentinlyst.

 

Når du skal tilbake igjen fra Gløs må du ta buss 60, det fordi buss 20 og 60 går samme rute men motsatt vei av hverandre.

 

Buss nummer 60 går også videre til sentrum fra Valentinlyst, men går motsatt vei og gjennom andre deler av byen.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Å skulle bytte buss i sentrum ville vært akseptabelt om du bodde på motsatt side av byen, men er noe herk når du bor så nært Gløs som du gjør.

 

Gå heller ned til kjøpesenteret som ligger på høyre side av de seks-syv høye boligblokkene du helt sikkert ser fra huset ditt, og ta buss nummer 20 mot Dronningens gate derfra. Denne bussruten går forbi Realfagbygget. Busstoppet heter Valentinlyst.

 

Når du skal tilbake igjen fra Gløs må du ta buss 60, det fordi buss 20 og 60 går samme rute men motsatt vei av hverandre.

 

Buss nummer 60 går også videre til sentrum fra Valentinlyst, men går motsatt vei og gjennom andre deler av byen.

 

Supert=) Handler fast på senteret på Valentinlyst, så da finner jeg nok fint fram ;) Trenger mest sannsynlig ikke tenke så mye på bussturen tilbake da det går egen buss for alle som er på immatrikulering direkte til Dragvoll. Skal gå på Dragvoll, så trenger forhåpentligvis ikke styre med å komme meg til Gløshaugen så ofte :p

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått noe brev fra NTNU enda med pinkoder osv slik at jeg kan betale semesteravgift, men jeg har fått velkomstbrev fra det medisinske fakultet. Burde jeg ringe og høre?

Jeg fikk aldri noe brev jeg heller, men skrev inn fødselsnummeret mitt her og fikk PIN-koden sendt til meg via e-post. Det tok noen minutter, men jeg fikk koden.

Lenke til kommentar

Altså. Team har nektet i årevis for at det er mulig å henge opp rutetabeller med riktig ankomsttidspunkt på busstoppene.

 

Så kommer det noen nye folk (AtB) til. Og hva er det første de gjør? Jo, å henge opp rutetabeller som forteller når bussen faktisk kommer til busstoppen.

 

Herlig.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Altså. Team har nektet i årevis for at det er mulig å henge opp rutetabeller med riktig ankomsttidspunkt på busstoppene.

 

Så kommer det noen nye folk (AtB) til. Og hva er det første de gjør? Jo, å henge opp rutetabeller som forteller når bussen faktisk kommer til busstoppen.

 

Herlig.

 

Åh, Oslo-style? Ikke verst!

 

Må benytte anledningen til å gratulere Holger med den flotte premien! :fun:

 

Premie?

Lenke til kommentar

Kanskje et interssant forslag, men hva politikere uten utdannelse tror er en god plan driter jeg egentlig i.

 

Så elitistisk du var da. Ikke at jeg likte forslaget, men den holdningen du har kan da umulig være sund.

Og kloffsk har for vane å utvise en sunn holdning i denne tråden ellers?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...