Gå til innhold

Black Mesa : Source


  

96 stemmer

  1. 1. Hadde du spilt det originale Half-Life 1 før du prøvde Black Mesa?

    • Ja
      91
    • Nei
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imponerende mod; jeg trodde at denne moden aldri kom til å se dagens lys. Men selv med bedre grafikk og alt, er gameplayet til hl1 litt typisk slutten av 90-talls fps, på godt og vondt. Mye hopping og spretting med krav til god presisjon (her ble det mye quickloading og quicksaving gitt), mange permanent låste dører, absurde hinderløyper for å komme fra punkt A til punkt B og jevnt over lineært gameplay (med mange puzzles vel og merke).

 

Jeg har ingenting negativt å si om modden foruten av den har kræsjet litt av og til, men det er vel heller min egen spillsmak som har forandret seg siden hl1 opprinnelig kom ut. Jeg har pløyd meg gjennom nesten hele spillet nå, men har ikke klart å ha det like gøy og bli like oppslukt som når jeg spiller f.eks. Deus Ex.

Lenke til kommentar

Tror jeg har kommet ganske langt og merker at jeg hele tiden sitter og lurer på hvorfor ingen lager slike spill lenger. Det er trossalt få nyere spill som fanger den same atmosfæren og drar deg såpass inn i spillet, samtidig som det hele tiden lar deg utforske det spennende miljøet. Håper de som har laget moden blir tatt inn under vingene til Valve og får muligheten til å lage nye spill selv med samme "ånd".

Lenke til kommentar

Jeg er stuck igjen jeg...

 

Er i et basseng, som er som en halvsirkel. Jeg var i andre siden (den andre delen av sirkelen), men kom meg vekk derfra ,når jeg gikk over en plattform langs kanten datt den sammen og jeg falt uti. Nå kommer jeg meg ikke ut.

 

Kan svømme under vann i en gang til et annet rom, men der er det heller ingenting å gjøre. Hjelp?

 

edit:

Hjelper alltid å spør her, for da finner jeg ut av det selv med en gang etterpå... Takk :)

Endret av jale
Lenke til kommentar

Teknikken er å hoppe først, så dukke.

 

Greia er at om du hadde sett Gordon i tredjeperson så ville du sett at det ikkje er overkroppen som bøyer seg ned, men beina som trekker seg opp. Når du hopper rett opp og trykker på Ctrl i lufta, så drar han beina til seg og kan lande på ein kasse.

Lenke til kommentar

Det vi opplever nå er et kulturkræsj. "Dagens ungdom" er vokst opp med run & gun-spill som til en hver tid sluser deg den veien du skal med minimalt tenking. Bare du har reflekser og er kjapp nok med musa klarer du deg.

Her derimot møter de plutselig et spill fra en helt annen æra. Man skal sette seg fast fra tid til annen. Man skal bli nødt til å tenke. Du skal ikke runne det på tre kvarter på første gjennomkjøring slik du kan med mange nye spill.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Det er noko med styringa i HL-serien som fungerer så bra. Den er så presis samanlikna med ein del andre spel.

Det kommer nok av ting som mangel på motion blur, at ting på avstand ikke blir uklare, direkte input fra mus, 100+ FPS, lite sikte og en motor som går på 100 tics som default. En del av konsolifiseringen er å fjerne de tingene over slik at du ikke stadig tenker "skulle ønske jeg styrte med mus og ikke denne kontrolleren". Quake har også denne egenskapen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...