Gå til innhold

Black Mesa : Source


  

96 stemmer

  1. 1. Hadde du spilt det originale Half-Life 1 før du prøvde Black Mesa?

    • Ja
      91
    • Nei
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble akuratt imponert over ett parti i spillet. Uten å si noe som ødelegger for andre, måtte lade TOWen med raketter manuelt, altså bære de bort, i halflife 1?

 

Jeg ble overrasket over det selv... Det er visste ting og steder jeg husker i fra gamle HL1, men ikke akkurat dette. Tok et par "hit" fra den "store brune" på utsiden før jeg fant ut hvordan jeg skulle lade greia... Kom endel marines opp trappa der også en stund.

 

JohnDoe:

Altså, veien deler seg i to. Ene veien (til høyre) er der du finner vakten, og videre inn finner du forskeren. Heisen er også der.

Den andre veien, til venstre, der er det et basseng med en stor oransje kran eller ett eller annet. Eneste jeg har gjort hos forskeren er å snakke med han, eneste jeg har gjort ved krana er å dykke ned å trykke på en knapp.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Spillet er bra, ingen tvil der. Men det er noen få ting som irriterer. Først og fremst er det hvor sykt overlegen HECU er, seriøst, jeg blir truffet fra helt absurde avstander og de treffer så og si på alt. Reaksjonstiden deres er også helt ut av en annen verden. Dette bare normal vanskelighetsgrad. Jeg forstår at BM teamet hadde lyst å gjøre dette litt mere kravende enn i 1'ern, men jeg føler det ødelegger mye av spillegleden jeg hadde i HL1. Soldatene der var farlige fordi de flanket deg og spylte deg ut med håndgranater, ikke fordi de kunne plukke deg i fillebiter på 100 meters avstand med telepatiske superevner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Den andre veien, til venstre, der er det et basseng med en stor oransje kran eller ett eller annet. Eneste jeg har gjort hos forskeren er å snakke med han, eneste jeg har gjort ved krana er å dykke ned å trykke på en knapp.

Du har aktivert pumpene som fyller auxiliary coolant tank som gjør at du får lov til å trykke på knappen du nevner som åpner gangen fra den tanken inn mot kjernen. Med andre ord, rett til venstre for den knappen i bunnen av den tanken er det et stort hull som akkurat har åpnet seg, svøm inn der.

Lenke til kommentar

Jeg stortrives med dette spillet.

I gamle dager spilte jeg HL1 svært mye og det var det første spillet som virkelig fenget meg pga den utrolige historien som avdekkes utover i spillet.

 

I Black Mesa er detaljgraden helt utrolig i forhold til HL1, men jeg ser også designmessige forandringer i enkelte veier man må gå og liknende. At maks ammo på riflen/pistolen er senket fra 250 til 150 merker jeg også. (Samt at de militære har ganske god treffsikkerhet som også noen andre her påpeker).

 

Synes også at den "Syrespytteren" er blitt adskillig farligere nå enn før og at den tåler flere treff før den legger seg på magen. Rakettsiloen med de lyd-sensitive "hakkespettene" er også vanskligere nå enn før ettersom jeg føler de hakker mer intenst og bytter hakkeplass hyppigere. Det er også færre trekasser med powerups og jeg synes av og til det er et stykke mellom ammoen.

 

Videre elsker jeg de små detaljene; f.eks at det kommer syre/blod/gugg på våpnet man bruker og at det plasker relativt realistisk i vannet når man skyter i det og at presenningen på toppen av kassene daler ned som en fallskjerm når man ødelegger kassen under.

 

La ved noen bilder som er litt random og beskriver enkelte av tingene jeg har fremhevet over.

post-49706-0-09357500-1347828243_thumb.jpg

post-49706-0-38373300-1347828256_thumb.jpg

post-49706-0-48923300-1347828268_thumb.jpg

post-49706-0-40561500-1347828288_thumb.jpg

post-49706-0-53530400-1347828300_thumb.jpg

post-49706-0-07170800-1347828346_thumb.jpg

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Helt enig med deg @Twinflower! Jeg digger dette spillet, og det er utrolig hvor mye de har fått med! Jeg ser på dette spillet som et fullverdig spill, og ikke bare en mod da de tross alt bruke over 8 år på dette spillet! De har virkelig gjort en utrolig jobb, og jeg har så langt ikke møtt på noen svære bugs, som er utrolig positivt.

 

BTW. kan noen hjelpe meg? Jeg har blitt stuck igjen.. Dere som ikke har kommet hit, pliss ikke spoil noe for dere selv!

 

 

 

Hvordan kommer jeg meg ut fra dette lvl? Jeg finner ingen vei...

nDtca.jpg

 

 

 

Takk!

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Noko av det beste er at du ikkje har cutscenes. Etter nyleg erfaring med Max Payne 3 er dette ei sann glede! Samtidig er du heile tida i kontroll over Gordon. Ingenting er programmert og du kan gjere det akkurat som du sjølv vil. I staden for å bli leia rett fram heile tida må du gå litt fram og tilbake for å koma deg vidare.

 

Marines har god ammunisjon ja, men det er heilt greit. Speler på hard og det er ikkje noko problem med autosave. Hadde det vore sporadisk lagring utan autosave så ville det blitt hakket vanskelegare. Det krev ein anna spelestil når du ikkje kan springe rundt og ta imot hundrevis av kuler før du går i bakken.

Lenke til kommentar

Merkar godt at marines biter meir i frå seg no ja. Synest generelt spelet har fått eit lite løft på vanskegraden, spelar på hard så det blir jo litt loading, men det er utelukkande positivt. Nærmar meg sakte, men sikkert slutten no og blir stadig positivt overraska over småting. Brukte spesielt mykje tid på labben, måtte så klart lese alt som sto på alle whiteboards!

 

Siste FPS eg spelte gjennom på PC var Crysis 2, og sjølv om det ser veldig bra ut så blir eg meir fascinert av detaljane i Black Mesa. Kvifor lagar ingen sånt lenger?

Lenke til kommentar
Kvifor lagar ingen sånt lenger?
Det er jo klart at et singleplayer fokusert spill ikke kan bli en suksess. For det krever achievements, co-op, kreative multiplayer modus, mulighet for DLC's samt å monitize utleie av multiplayer-servere. Du kan ikke bare designe spillet for "mods" og håpe at fansen løser dette for deg.

 

(hlstats, sven co-op, team deathmatch, team fortress classic, counter-strike, sandpit, action half-life, won2, black mesa)

Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig. Utrolig fornøyd, gleder meg til avslutningen.

 

Er dette ikke hele spillet? Hvor mye er det som mangler?

 

den delen som er på en annen planet eller noe mangler

 

OK. Jeg har ikke spilt mer enn ca. 10 min av orginalen, ser du. Men når kommer den siste delen som mangler, da?

Det vet jeg faktisk ikke, sikkert andre her som har mer greie på det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...