Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testet noen muscle ups i dag. Tidligere klarte jeg såvidt på en veldig god dag å vrikke den ene hånden rundt og komme meg opp. Har så ikke gjort det på ei stund, og i dag prøvde jeg for gøy, fikk ingen skikkelige til, men fikk relativt greit vrikket en hånd rundt og dradd meg opp 6-7 ganger uten nevneverdige problemer, var ikke langt unna en skikkelig en. Så det var morro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

(Ellers tenkes det mye på studievalg om dagen. Vet ikke om jeg vil ha NHH eller NTNU på førsteplass. NTNU har bedre idrettsforeninger,, men vet jo ikke om jeg egentlig vil gå en siving/lektor-linje. Ikke at det har så mye med trening å gjøre; utenom trening rundt det å ta beslutninger, da.)

Den gang da jeg studerte i Trondheim var det absolutt ingen nødvendighet å være NTNU-student for å være med i en av treningsgruppene via NTNUi så lenge man var student i byen. Kjente flere som var med på rugbylaget til NTNU mens de studerte ved det som da ha var Høgskolen i Sør Trøndelag for eksempel. Ville sjekka om det fortatt er mulig om det er sånt det står på. Med forbehold om at jeg ikke er ung lenger, riktignok.

Lenke til kommentar

At tilskudd for folk som får næringsstoffene gjennom mat ikke vil få eeeenda mer effekt er ikke så oppsiktsvekkende..

Fortsatt anbefaler de feks vit D tilskudd til alle nordmenn i vinterhalvåret, så da har det tydeligvis effekt dersom man har mangler (altså at det ikke må komme gjennol sol/matvarer.)

 

Uansett usikker hvorfor jeg spurte, har jo lest akkurat det samme før.. >_>

Er sliten, pardon me.

 

Ellers takk for svar :)

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Enig, veldig bra skrevet. Normalvektig er bedre enn å være overvektig i absolutt alle tilfeller, det tror jeg alle som har vært begge deler er enig i. De eneste som mener det er ok å være skikkelig overvektig er folk som enten ikke har vært normalvektig siden de var liten (eller aldri) eller ikke får til å gå ned i vekt. 

Jeg er i mot "fatshaming" som de selv er, men det er kun fordi de ikke hjelper saken. Akkurat som det ikke hjelper å legge skam på alkoholikere eller gamblere. Man må bare få de til å innse at de er syke og trenger hjelp og forandring. Man blir ikke 130kg+ uten å ha et åpenbart matproblem.

Lenke til kommentar

Synspunkter på multivitaminer?

Tas de opp i det hele tatt, noen produkter du anbefaler?

 

Annet enn det du finner i frukt og grønt mener jeg da ;)

 

Edit, fjernet Dukien fra quote stakkar.

De fleste er like biologiske aktive som i maten vi spiser, og hva som anbefales ville komme an på kosten din. I USA hvor multivitaminer er big business, så viser blodprøver at dem har høyere nivåer av flere næringstoffer, men har en høyere risiko for livstilsykdommer, sammenlignet med europeere.  

 

Med andre ord om det av diverse grunner skulle være vanskelig å dekke behovet via mat, så vil tilskudd av multivitaminer ha en rolle. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...