Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Testboosters. Bare piss eller er det noe i det? Noen som har prøvd? For min egen del så trenger jeg nok ikke dette, men tenker mer i forhold til om dette bare er enda et forsøk i fra fitness-industrien på å villede folk i å kjøpe dyre produkter uten noen hensikt. Tanker? 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testboosters. Bare piss eller er det noe i det? Noen som har prøvd? For min egen del så trenger jeg nok ikke dette, men tenker mer i forhold til om dette bare er enda et forsøk i fra fitness-industrien på å villede folk i å kjøpe dyre produkter uten noen hensikt. Tanker?

Bare piss. Kjør test-e ?
Lenke til kommentar

Rundt 2000. 

Spiser mye fett så det fyller ikke så mye som f.eks. bakevarer. Spiser til å begynne med to skiver med havrebrød med en boks makrell i tomat på den ene og brieost med nøtter på den andre med 1/2 liter melk til. Det blir ca 1000kcal. Så spiser jeg hovedmaten, det som andre kaller middag. Bruker mye kokosmelk, smør osv.

2000 uansett aktivitetsnivå?

Hva slags fottøy løfter folk her i? Har til nå brukt noen relativt flate joggesko selv, men merker at det er for mye under hælene nederst i knebøyene nå.
Vanlige joggesko, tror jeg kjøpte dem mens jeg fremdeles gikk på ungdomsskolen, nå er jeg nesten 28 år
Lenke til kommentar

Igjen, JEG ser ikke etter å bruke noen form for testbooster, jeg er ikke sååå gammel enda :wee:  Jeg lurte mer på om det er noen seriøse studier rundt dette, det finnes jo folk som har lavt test-nivå og som trenger mer, men har de fått resultater ved brukt av slike kosttilskudd - gjerne før/etter og blodprøver? Når jeg søker f.eks Testofen, så er det mye folk som sier "ja, jeg fikk bra effekt", men veeeldig lite bra data på det :)

Det har vært mye reklamer om disse produktene i pausene i PL-sendingene til TV2, så dette er et etikk-spørsmål mer enn noe annet, vi veit jo hvem som sitter å se på fotball stortsett. Funker det så er jo det bra, men om det bare er dritt så er det jo litt gråsone ala det hudpleie-bransjen har brukt i åresvis, der de finner opp diverse sjargonger og ingredienser som høres bra ut for å lokke inn kunder

Lenke til kommentar

Fair enough, men så har det vært tilfeller der enkelte "legemidler" har vært lovlige og etterhvert blitt gjort ulovlige også, så helt svart-hvitt syns jeg ikke man skal se på det. Men poenget ditt forstår jeg veldig godt, jeg trenger ikke å diskutere det videre, det var mer for interessens-skyld, har litt dødtid her og der :)

Hvordan er turen så langt btw? 

Lenke til kommentar

Er det normalt å rase ned i vekt selv om du trener styrke 5-6 dager i uka? Jeg har gått ned ca 16 kilo siden februar, og målet mitt var jo gå litt ned i vekt før jeg skulle begynne med å bygge muskler i mars, og jeg spiser masse om dagen også, men føler jeg bare blir tynnere allikevel i stedet for å få muskelmasse. Folk spør meg t.o.m. om jeg hele tatt spiser mat. Skulle heller likt om folk spurte meg

om jeg trener liksom. Ser jeg sykelig tynn ut? Hva gjør jeg galt?

 

 

xKNc.jpg

 

Lenke til kommentar

Du er ikkje sjukeleg tynn. At du går ned i vekt med mykje trening er ikkje unaturleg dersom du er i underskot. 16 kg på 10 dagar er 0.178 kg per dag, ca. 1200 kcal underskot per dag. Første spørsmål då er kva du faktisk får i deg. Det er ofte eit avvik mellom det enkelte faktisk et og det dei trur dei et.

 

Med mindre du har noko tilstand der du går ned i vekt utan underskot, så er det for lite mat.

 

Kan du skrive opp kva du et ein typisk dag? Alle måltid.

 

Korleis trener du? Kun med vekter eller andres former òg? Får du nok søvn og synest du du er i noko lunde mental balanse? Ingen større psykologiske påkjenningar?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Om det fungerer, så er det ulovlig. Om det ikke fungerer, så er det lovlig. Det er tilfelle for hhv steroider og testo-boost.

Er det egentlig noe ulovlig i testosteron-boost? Blir ikke det litt som å forby sex, en god natts søvn, og et fysisk trening?

 

 

Ellers, årets tough viking gjennomført.

Plass 192 av de 1298 som gjennomførte, alle klasser inkludert.

I min klasse "Male 25-29" plass 28 av 202 som gjennomførte.

Ikke så galt må jeg si, ettersom jeg aldri jogger/løper og ikke mer en 4 timer på øyet. Godt fornøyd.

post-74970-0-98098000-1527968278_thumb.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du er ikkje sjukeleg tynn. At du går ned i vekt med mykje trening er ikkje unaturleg dersom du er i underskot. 16 kg på 10 dagar er 0.178 kg per dag, ca. 1200 kcal underskot per dag. Første spørsmål då er kva du faktisk får i deg. Det er ofte eit avvik mellom det enkelte faktisk et og det dei trur dei et.

 

Med mindre du har noko tilstand der du går ned i vekt utan underskot, så er det for lite mat.

 

Kan du skrive opp kva du et ein typisk dag? Alle måltid.

 

Korleis trener du? Kun med vekter eller andres former òg? Får du nok søvn og synest du du er i noko lunde mental balanse? Ingen større psykologiske påkjenningar?

 

På en typisk dag spiser jeg dette;

 

Frokost; 2 egg, 2 skiver fullkornsbrød med kyllingpålegg og cottage cheese, 50gram havregrøt og en banan

Lunsj;  noe frukt eller 2-3 skiver skiver fullkornsbrød med peanøttsmør og banan (kan hende noen ganger jeg dropper lunsjen hvis jeg ikke er sulten)

Middag; 200g fisk eller kylling, 3-200g salat/grønnsaker eller 50g fullkornsris/fullkornspasta med cottage cheese

Kvelds; noe frukt/grønnsaker med mager kesamdip eller naturell yoghurt med musli

 

Når jeg trener så starter jeg alltid med 10min kardio, så er det vekter, longpull, benkpress, skuldertrening 4 ganger uka. Og 2 ganger i uka trener jeg bein med knebøy og lunges med kettlebell, beinpress med tung vekt + litt vekter eller longpull.

 

Søvnen min har forandret seg etter jeg startet å trener. Før kunne jeg sove 8 timer i strekk + 1-2 timer blund, men nå sover jeg kanskje max 5-6 timer i strekk, og da er jeg oppe helt til jeg skal legge meg igjen. Her vet jeg at jeg ikke får i meg nok søvn, men våkner opp automatisk etter 5-6 timer.

 

Ellers har jeg blitt mye, mye mer lykkeligere, fått masse selvtillit enn før og smiler hver dag, så vil ikke påstå jeg har noe psykologiske plager, nei. Det hadde jeg litt av før jeg begynte med trening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...