Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt under 3000 er deff for min del ihvertfall. Selv spiser jeg et måltid med 100-130g havregryn og 50-60g rosin hver eneste dag. Det er mitt eneste "faste" måltid. Typiske måltider utenom er:

 

6 egg med et par skiver røkelaks.

 

125g (før det er kokt) ris med 300-400g svin/kylling eller 250g laks/ørret.

 

5-6 bananer, masse kål, 20g dadler, 30g linfrø, 4-5 pepperkorn, vaniljepulver, litt gurkemeie og en 3-4dl vann. Alt blendes til nydelig shake med masse karbs, vitaminer og mineraler.

 

2 toast (4 brødskiver) med 8 skiver skivet ost og et par skiver med hamburgerrygg (sjelden jeg spiser dette mot sommeren, men på vinteren er det nesten "go-to" lunchen min på jobb).

 

Typiske mellommåltider:

 

30g mandler, 30g 86% sjokolade og litt rosiner i ei skål.

 

30g mandler/nøtter alene.

 

Bananer

 

Eple

 

Kiwi

 

Kaffe med 10g kokosolje

 

Her har du ihvertfall mange måter å nå 2500++ kcal på uten problemer.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Og så mye kan man spise uten å bli chunky? Min verste frykt er å få pondus igjen.

Det første du kan gjere er å finne ut kor mykje du får i deg per dag. Gjerne snittet i løpet av ei veke. Då blir det ganske lett å sjå kor mykje meir du må få inn. 

Endret av archanios
Lenke til kommentar

Og så mye kan man spise uten å bli chunky? Min verste frykt er å få pondus igjen.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1685615838159926&id=747638918624294

 

Det er ganske kurant å rekne ut inntak, gitt at du lagar mykje mat sjølv. Forbrukt kan du estimere, men du må vurdere det opp mot vekta underveis. Utfordringa er å få i deg overskotet for å bygge, men samtidig ikkje meir enn nødvendig for å ikkje legge på deg unødig med feitt.

 

Difor brukar mange bulk-deff-metoden med eit overskot større enn nødvendig, fulgt av ein periode med underskot for å fjerne feitt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Og så mye kan man spise uten å bli chunky? Min verste frykt er å få pondus igjen.

 

http://www.acaloriecounter.com/calculator.php

 

Dette er en start, så veier du deg hver dag, og trekker gjennomsnittet i slutten av uken, og sammenligner med gjennomsnittet til neste uke. Du skal ikke øke mye, det er veldig lite vekt du legger på deg i form av muskler fra uke til uke. 

 

Bulk og cut er så harry og gammeldags, mest for late folk som ikke gidder ha litt kontroll på hva de eter, og med dårlig tålmodighet. De vil bli svæææær, foooort. Hvorfor ikke bare se bra ut hele tiden uten den pondusen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.acaloriecounter.com/calculator.php

 

Dette er en start, så veier du deg hver dag, og trekker gjennomsnittet i slutten av uken, og sammenligner med gjennomsnittet til neste uke. Du skal ikke øke mye, det er veldig lite vekt du legger på deg i form av muskler fra uke til uke. 

 

Bulk og cut er så harry og gammeldags, mest for late folk som ikke gidder ha litt kontroll på hva de eter, og med dårlig tålmodighet. De vil bli svæææær, foooort. Hvorfor ikke bare se bra ut hele tiden uten den pondusen?

 

Har du hørt... :fun:

 

Selv på deff føler jeg treningen som mer meningsfull enn ved vedlikehold.

Helårskropp og vedlikehold ville resultert i 300+ kjedelige treningsøkter for min del.

 

Hvorfor i all verden mener du at 80% av befolkningen i DST er harry, gammeldagse, late og har dårlig tålmodighet?

Hvor får du det fra?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du hørt... :fun:

 

Selv på deff føler jeg treningen som mer meningsfull enn ved vedlikehold.

Helårskropp og vedlikehold ville resultert i 300+ kjedelige treningsøkter for min del.

 

Hvorfor i all verden mener du at 80% av befolkningen i DST er harry, gammeldagse, late og har dårlig tålmodighet?

Hvor får du det fra?

 

Vedlikehold? Skulle han ikke opp i vekt uten å legge på seg mye unødvendig fett? Kjedelig treningsøkter kommer av feil kosthold eller noe hakkende gale med treningen. Sier seg selv at du må spise annerledes om du trener som marit bjørgen, enn om du vil jevnt og trutt legge på deg noen kilo i året, og da muskler og ikke fett som du må bruke mye tid på før sommeren

Lenke til kommentar

http://www.acaloriecounter.com/calculator.php

 

Dette er en start, så veier du deg hver dag, og trekker gjennomsnittet i slutten av uken, og sammenligner med gjennomsnittet til neste uke. Du skal ikke øke mye, det er veldig lite vekt du legger på deg i form av muskler fra uke til uke.

 

Bulk og cut er så harry og gammeldags, mest for late folk som ikke gidder ha litt kontroll på hva de eter, og med dårlig tålmodighet. De vil bli svæææær, foooort. Hvorfor ikke bare se bra ut hele tiden uten den pondusen?

Og så... Snakker vi periodisk faste. Så kan man bulke OG kutte samtidig som man er alpha AF...

Hvem er det NÅ som er gammeldags? :lol:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og så... Snakker vi periodisk faste. Så kan man bulke OG kutte samtidig som man er alpha AF...

Hvem er det NÅ som er gammeldags? :lol:

 

Nei, kanskje lesetrening er det du trenger mest av nå. Han skal øke vekten sin, men er ikke nødvendig med det tullet fra gamledager å bulke som en idiot, spise 1000 mer kalorier enn du trenger daglig. Like dumt som å si at en gravid dame skal spise for 2 personer (og da mener de nesten alltid voksne uten å si det). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, kanskje lesetrening er det du trenger mest av nå. Han skal øke vekten sin, men er ikke nødvendig med det tullet fra gamledager å bulke som en idiot, spise 1000 mer kalorier enn du trenger daglig. Like dumt som å si at en gravid dame skal spise for 2 personer (og da mener de nesten alltid voksne uten å si det). 

Joda, jeg forstår jo hva du vil frem til. Men med PF kan man spise laaangt løsere enn om man skal holde seg bare 500kcal over.

Lenke til kommentar

Er det egentlig sant? Det er svært lite forskning rundt det der, mest bare brukererfaringer. Jeg driver PF nå faktisk, ikke helt med vilje, men fordi det bare passer seg sånn (som vi snakket om før). Merker ikke forskjell i det hele tatt egentlig. Men nå har jeg et spisevindu på 8 timer. Spiser lunch kl 12:00 og har siste måltid i 19-20 tiden. Nei, jeg tror mest på "kalorier inn - brukt" fortsatt jeg, sånn, når regningen skal gjøres opp til slutt  :hmm:

Lenke til kommentar

Joda, jeg forstår jo hva du vil frem til. Men med PF kan man spise laaangt løsere enn om man skal holde seg bare 500kcal over.

 

Bare 500kcal over? Eg ville anbefalt 200-300kcal over vedlikehold, det er nok. Problemet til mange folk, er at med engang de hører noe som ligner på å bremse matinntaket, så går de på lavkarbo, og treningen blir et helvete. Alt det løser seg om du pent bare spiser nok proteiner, og så fett og karbo etterpå. Du kan gjerne svinge litt også, mer på noen dager, og vedlikehold andre dagen, så lenge ukentlige kalorimål er holdt.

 

I praksis så veier eg ikke alt eg eter, det gjør man bare en liten periode til man klarer det mer på øyemål. De "følerene" eg setter ut, er å veie meg hver dag, og hvordan eg presterer på trening. Går du for fort opp i vekt, reflekterer eg litt over det, gjør noen små grep. 

 

Vil si det er ganske løst og pent, og du slipper unødvendig mye deffing, og du ser bedre ut lengre. Du må uansett deffe litt på et tidspunkt, men tiden det tar er langt mindre. 

 

PS: For han fyren på bildet som så veldig slank og liten ut, så er nok 500kcal å anbefale. Men jo lengre du har trent, dess mindre trenger du å ete over vedlikehold siden veksten uansett bremser opp med mer muskler

Endret av hatredFan911
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...