Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hva mener dere om underhåndsgrep vs overhåndsgrep med foroverbøyd roing?

Selv foretrekker jeg underhåndsgrep da jeg får bedre holdning og kjenner det i ryggen bedre

 

Jeg har i en periode kjørt underhåndsgrep på roingen nettopp fordi jeg føler ryggen jobber bedre da, men er smak og behag.

 

 

Men Hex bar til mark, noen som har erfaringer der? :hmm:  Prøvde en slik fancy stang på gymmen, følte den var litt mer komfy for skuldrene, ikke minst leggene :tease:

Endret av Smooshball
Lenke til kommentar

 

Fordi det ikke er digg å fryse konstant? :p

 

Var ett forsøk på sarkasme ;)

Når jeg leste det forslaget om å drikke isvann ble jeg påminnet på et par øvelser jeg var på i førstegangstjenesten hvor alt drikkevann frøs til slush/is og vi ble nødt til å drikke slush ute i 20-35 minus i to uker for å holde oss hydrerte. 

(Var jo flytende vann tilgjengelig ett par ganger da, stort sett ved oppbevaring av isflaska på innerlommene i noen timers tid :p )

 

Selvfølgelig blir det annerledes når man ikke fryser konstant ellers men hørtes bare som en utrolig kjip måte og gå ned i vekt på, da springer jeg meg heller noen turer eller trapper tilbake på noen måltider for å si det sånn.

 

 

Edit:

Sitt i badstue og sug på is. Raser ned i vekt.

Vil ikke is-suginga bare være med og motvirke overoppheting også oppnår du mindre kaloriforbruk? :o 

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Markløft. Noen tips til en som føler at armer er for korte og bein er for lange? Prøver å kopiere andre jeg ser får det til, men føler at jeg enten må bøye meg altfor langt ned, eller krummer ryggen altfor mye når jeg skal løfte. Går det an å ha en kropp som ikke passer til vanlig markløft, eller er det et eller annet med teknikken?

Lenke til kommentar

Markløft. Noen tips til en som føler at armer er for korte og bein er for lange? Prøver å kopiere andre jeg ser får det til, men føler at jeg enten må bøye meg altfor langt ned, eller krummer ryggen altfor mye når jeg skal løfte. Går det an å ha en kropp som ikke passer til vanlig markløft, eller er det et eller annet med teknikken?

 

 

sumo markløft?

Lenke til kommentar

 

 

Hvis det er fler som spiser kylling hver dag, anbefaler jeg disse to

 

Hvor handler du de?

 

fant de i en sånn "importbutikk" aka innvandrerbutikk, heller på litt på kyllingen når jeg steker den. den soyasausen er genial i wokretter btw

 

edit - nvm, det sto der

Endret av General Bork Laser
Lenke til kommentar

 

Ja, jeg har tenkt å prøve. Men har ikke lyst å gi opp vanlig markløft sånn uten videre, derfor jeg ville høre om det kunne være slik at kroppen rett og slett ikke er dimensjonert for det.

Høres ut som du trenger litt tøying

 

Det kan nok være noen som har for lange ben og for korte armer til at man kan gjøre konvensjonelle markløft med god teknikk, men jeg tipper at Bork sitt tips gjelder for de fleste som ikke får det ordentlig til.

 

Varm/tøy gjerne opp med litt strakmark først. Vurder å løfte fra f. eks stepkasser en periode til mobiliteten din tillater å løfte fra bakken.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, jeg har tenkt å prøve. Men har ikke lyst å gi opp vanlig markløft sånn uten videre, derfor jeg ville høre om det kunne være slik at kroppen rett og slett ikke er dimensjonert for det.

Høres ut som du trenger litt tøying

 

Det kan nok være noen som har for lange ben og for korte armer til at man kan gjøre konvensjonelle markløft med god teknikk, men jeg tipper at Bork sitt tips gjelder for de fleste som ikke får det ordentlig til.

 

Varm/tøy gjerne opp med litt strakmark først. Vurder å løfte fra f. eks stepkasser en periode til mobiliteten din tillater å løfte fra bakken.

 

oppvarming med feks hopp til boks/bukk og så litt dynamisk tøying + skumrulling av lår og rumpe kan også funke bra

 

ser mange på gymmen bruker sånne wrist wraps til benk,klarer man løfte mer med de? er de lurt å brue for å unngå skader? de folka løfter ikke nødvendigvis så tungt heller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...