Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok ment for å spare styrken til resten av programmet.

Sier vel litt om programmet.

 

Hadde jeg brukt reimer hadde jeg aldri kunne løftet over 4x min egen kroppsvekt et halvt minutt.

 

Fikk bruk for grepet i dag, har en 170kg-henger , parkerte litt sjevt på en trang plass, bare til å hoppe ut det og løfte hengeren på plass.

Lever lappen til biltilsynet. Kuletrykket skal ikke være mer enn 75kg! ;):p
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan ikke reimer brukes for å komme forbi et stagneringspunkt? Og så trene grepet separat? Å bevisst avvise all form for rimebruk virker litt for bastant. Virker rart hvis det ikke har noe bruksområde.

 

Jo eller for å avlaste hender og underarmer hvis du har et treningsprogram med høyt volum og frekvens. I en konkurranse er det tross alt snakk om kun tre enkle reps hvor grepet skal gjøre jobben sin. Og da gjerne avlastet med tommellås eller mikset grep uansett.

Lenke til kommentar

Spørsmål angående omega 3 og 6:

 

Solsikkekjerner inneholder mye omega 6.(?) Burde jeg da unngå å spise for mye av det? Jeg spiser det så og si hver dag i en havregryn mix jeg lager, ca 30-40g.

 

Isåfall, hvor mye er for mye?

Det er ikke noe grunnlag for å gi en gitt ratio for anbefaling rundt w3: w6. Leverens fettmetabolisme er latterlig kompleks og innholdet av w-3 og w-6 fra matvarer behøver heller ikke å gjenspeile innholdet i cellemembranene. (Selv om inntak av w-3 kan måles siden vi ikke produserer dette selv.) Hva angår inflammasjon så har nyere studier har demonstrert at hva som skjer i animalske modeller ikke er overførbart for humane studier.

 

Det vil være mer hensiktsmessig å øke inntaket av W-3 istedenfor å fokusere på å senke W-6. For når man fokuserer på førstnevnte så vil jo det også gå på bekostning av sistnevnte.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut at det var på tide å dele opp treningsplanen min i to deler når treningen etter hvert tar to timer, men er usikker på om jeg dekker bein godt nok. Skal trene helkroppsprogram begge dagene, men med litt forskjellige øvelser.

 

Tenkte å gjøre det slik:

Dag1
Markløft
Dips
Benkpress
Militærpress eller skulderpress med manualer

 

Dag2
Knebøy
Chins
Stående roing
Skråbenk med manualer

Trener tre ganger i uken, og tror jeg dekker kjernemuskulaturen.

Endret av Irrasjonell
Lenke til kommentar

 

Er nok ment for å spare styrken til resten av programmet.

Sier vel litt om programmet.

 

Hadde jeg brukt reimer hadde jeg aldri kunne løftet over 4x min egen kroppsvekt et halvt minutt.

 

Fikk bruk for grepet i dag, har en 170kg-henger , parkerte litt sjevt på en trang plass, bare til å hoppe ut det og løfte hengeren på plass.

Lever lappen til biltilsynet. Kuletrykket skal ikke være mer enn 75kg! ;):p

 

Han mente nok å løfte på baksiden av hengeren, der verktstangprinsippet tilsier vekten er høyere.

Man kan regne mye på dette, men alt etter hva slags henger det er kan man annta at kuletrykket er langt under 75kg.

 

Har pleid parkere hengeren ved å løfte den selv ved et par anledninger, men hva den veier vet jeg ikke, jeg vet bare at jeg greier løfte den, men det er ikke kjempelett liksom.

 

Lenke til kommentar

Man løfter ikke hele hengervekten nei, regnet ikke inn vaskemaskin , 3 oljeovner, pulverapperater , juletrær , micro og støvsuger heller.

 

 

Istedet for å bruke reim i all fremtid, hva med å trene grepet?

Legg inn holde stang 30 sek og øk vekt ettersom tiden går over dette.

 

Det burde da være lett å måle fremgang, god øvelse er det også.

Stanga kan for eks begynne i et rack 3-4 cm under håndhøyden, så man bare løfter den så vidt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Istedet for å bruke reim i all fremtid, hva med å trene grepet?

Legg inn holde stang 30 sek og øk vekt ettersom tiden går over dette.

 

Det burde da være lett å måle fremgang, god øvelse er det også.

Stanga kan for eks begynne i et rack 3-4 cm under håndhøyden, så man bare løfter den så vidt.

 

Omhandler egentlig ikke essensen i denne reim-debatten om man vil løfte Raw eller ikke?

Har man lov til å klage på at folk bruker reimer hvis man bruker belter på hvert løft?

Eller hvis man bruker sterke PwO, lovlig eller ei, har man da lov å sutre over at andre bruker reimer?

 

Ikke noe personlig imot deg War, og er helt enig i det du sier: tren grepet. Men føler enkelte maler ganske svart/hvite bilder her. Alle hjelpemidler har et bruksområde, det kan forbedre og det kan forverre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...