Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en misstanke om at grunnen til at du må bruke straps er fordi du får vondt i hendene og derfor ikke klarer å gjennomføre resten av øvelsene. Viss problemet er at du er sliten i grepet burde du drikke mer melk.

 

Dersom det er fordi du får vondt i hendene holder du ikke stangen på korrekt måte.

 

De fleste bruker bitchstraps for sitt egel velvære, noe som i og for seg er helt ok, men å bruke noen andre unnskyldninger enn akkurat det blir litt, dumt.

Lenke til kommentar

Jeg har en misstanke om at grunnen til at du må bruke straps er fordi du får vondt i hendene og derfor ikke klarer å gjennomføre resten av øvelsene. Viss problemet er at du er sliten i grepet burde du drikke mer melk.

 

Dersom det er fordi du får vondt i hendene holder du ikke stangen på korrekt måte.

 

De fleste bruker bitchstraps for sitt egel velvære, noe som i og for seg er helt ok, men å bruke noen andre unnskyldninger enn akkurat det blir litt, dumt.

 

Seriøst? :p

Lenke til kommentar

 

 

Man dør hvis man ikke har et sterkt grep?

 

Viss du henger i fra en bru og glepper taket gjør du gjerne det ja :-)

 

 

Flaks for meg at jeg sjelden pleier å dingle fra en bro da :)

 

 

Ikke jeg heller, men jeg har klatret og drevet med en del ugunstige andre ting som gjør at det å holde seg fast har vært en fordel.

 

Ett godt grep har nok utvilsomt reddet liv før :dremel:

Lenke til kommentar

De fleste bruker bitchstraps for sitt egel velvære, noe som i og for seg er helt ok, men å bruke noen andre unnskyldninger enn akkurat det blir litt, dumt.

 

Det utsagnet der er direkte idioti, svart på hvitt, og det vet du.

Jeg har aldri brukt straps fordi jeg føler jeg ikke trenger det, men jeg har snakket en del med folk som bruker det på feks Chins/Pullups, kabelnedtrekk, osv. Dette blir da brukt for å få ut di siste repsene og eventuelt skvise ryggmuskulaturen til failure.

Folk som marker hundrevis av kilo mer enn deg bruker straps, så å avfeie det som sludder blir i min bok helt feil.

Lenke til kommentar

Med tett teknikk så får man aldri presset ut de siste reppene i øvelser, da kommer skulderstabilitet og annet til å lide maks og skaderisikoen øker.

Nå har det ingen fordeler heller, mer myter fra før i tiden.

 

Det lar seg alikevel løse ved å legge inn myoreps, da får man fullaktiverte rep i den mengde man ønsker.

 

Såklart grept redder liv :evil:

Trur ikke klatrepartneren min hadde turt å bare binde tauet fast i meg da vi klatret 1200 meter sammen med mindre jeg kunne holde hans vekt hengenede i en hånd og samtidig finne en løsning.

Lenke til kommentar

Når du begynner å gå inn på at man bruker det for "egen velvære", altså at det ikke skal gjøre vondt i henda, så føler jeg at du er ute på litt tynn is. Akse er uansett inne på noe viktig, og jeg er enig i at det optimale såklart er om man terper på grepsstyrke, og kjører uten straps.

 

Men jeg ser uansett absolutt ikke problemet med å bruke straps på siste tunge settet, om det hindrer deg fra å glippe stanga. Jeg har hvertfall merka at når jeg begynner å miste taket, så blir teknikken dårligere også. Tar på straps, jeg klarer å holde grepet, og beholder teknikken.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Når du sammenligner deg selv med en dame må man nesten tåle å bli disset viss man bruker det som forsvar for bitchstraps.

Og hva er egentlig så galt med straps?

Det er prinsippielt galt, man burde klare det samme med straps som uten.

 

Det er litt det samme som å curle i squatracket, ta sånne fiskecrossfit pullups og ha 9 øvelser for biceps og en for bein.

Prinsipielt galt?

 

Tror kanskje du har en litt VEL religiøs tilnærming her..

 

:lol:

Endret av Doofen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

De fleste bruker bitchstraps for sitt egel velvære, noe som i og for seg er helt ok, men å bruke noen andre unnskyldninger enn akkurat det blir litt, dumt.

 

Det utsagnet der er direkte idioti, svart på hvitt, og det vet du.

Jeg har aldri brukt straps fordi jeg føler jeg ikke trenger det, men jeg har snakket en del med folk som bruker det på feks Chins/Pullups, kabelnedtrekk, osv. Dette blir da brukt for å få ut di siste repsene og eventuelt skvise ryggmuskulaturen til failure.

Folk som marker hundrevis av kilo mer enn deg bruker straps, så å avfeie det som sludder blir i min bok helt feil.

 

 

Dersom du har riktig teknikk får du ikke noe mer utbytte enn grepet ved bruk av straps, det finnes dem som løfter hundrevis av kilo mer enn både meg og mange andre uten straps også, så poenget ditt faller litt igjennom. Det er bare å så på IPF løftere, der er ikke straps brukt (ei heller tilatt)

Dersom du ser på Strongman ville det vært rart om det var forbudt, siden alt annet er tilatt.

Dersom det er grept som glipper så er grepet for dårlig, det finnes ikke noe unnskyldninger som går rundt dette. Som sagt, er teknikken riktig så vil du ikke få noe utbytte, har du grepsstyrken noe du burde ha og om ikke annet trene opp uten straps.

Dersom man bruker det for å klare å pushe seg lengre så øker også skaderisikoen deretter, da spesielt i øvelser som markløft. Bruke bitchstraps for å få bedre grep på løft du ellers ikke klarer er en indikasjon på at du trener på mye tyngre belastning enn du egentlig behersker.

 

Drop bitchstraps og tren som en mann.

Lenke til kommentar

Med tett teknikk så får man aldri presset ut de siste reppene i øvelser, da kommer skulderstabilitet og annet til å lide maks og skaderisikoen øker.

Nå har det ingen fordeler heller, mer myter fra før i tiden.

 

Det lar seg alikevel løse ved å legge inn myoreps, da får man fullaktiverte rep i den mengde man ønsker.

 

Såklart grept redder liv :evil:

Trur ikke klatrepartneren min hadde turt å bare binde tauet fast i meg da vi klatret 1200 meter sammen med mindre jeg kunne holde hans vekt hengenede i en hånd og samtidig finne en løsning.

Du sikrer uten otto eller autobrems?

Jeg tror ikke på at du har vært på klatretur...

 

Edit: nvm, burde jo skjønt at du trolla :p

Endret av Doofen
Lenke til kommentar

 

Dersom du har riktig teknikk får du ikke noe mer utbytte enn grepet ved bruk av straps, det finnes dem som løfter hundrevis av kilo mer enn både meg og mange andre uten straps også, så poenget ditt faller litt igjennom. Det er bare å så på IPF løftere, der er ikke straps brukt (ei heller tilatt)

Dersom du ser på Strongman ville det vært rart om det var forbudt, siden alt annet er tilatt.

Dersom det er grept som glipper så er grepet for dårlig, det finnes ikke noe unnskyldninger som går rundt dette. Som sagt, er teknikken riktig så vil du ikke få noe utbytte, har du grepsstyrken noe du burde ha og om ikke annet trene opp uten straps.

Dersom man bruker det for å klare å pushe seg lengre så øker også skaderisikoen deretter, da spesielt i øvelser som markløft. Bruke bitchstraps for å få bedre grep på løft du ellers ikke klarer er en indikasjon på at du trener på mye tyngre belastning enn du egentlig behersker.

 

Drop bitchstraps og tren som en mann.

 

 

Først og fremst er det utsagnet ditt vi diskuterer: "De fleste bruker bitchstraps for sitt egel velvære." Jeg motargumenterte dette med bla. failure-training. Selv er jeg en fan av å "tømme meg" (ikke tenk koffert nå) når jeg trener og da kan en rygg-økt fort se slik ut: Markløft - Chins - Pull Ups - T-bar-row - kabelroing. Da ser jeg absolutt et behov for straps, selv om jeg ikke bruker det... Kanskje jeg kunne kabelroet 80 kg istedenfor 75 kg?

 

Å bruke skaderisiko som argument i det hele synes jeg blir for dumt, spesielt ettersom vi driver med en sport der hele målet er å pushe sine egne barrierer lenger og lenger. Å bruke straps for å pushe igjennom en barriere synes jeg er helt ok.

Lenke til kommentar

Jeg tar aldri ut alt under en trening, jeg ser det som lite hensiktsmessig og gir meg utrolig lite utbytte overtid. Det å ha litt overskudd igjen gir meg progresjon over tid, jeg har prøvd å nevne dette før men igjen for døve ører. Ikke at det er relevant, men siden det blir brukt som ett argument.

 

De fleste bruker bitchstraps for sitt eget velvære, kan være dem får mindre vondt i armene, kan vær dem klarer å løfte litt mer men dem ignorerer faktisk ett viktig element i styrken sin, grepet sitt.

 

Men selvfølgelig, er det grepet det er noe galt med og ikke styrken så er det bare å kjøre på med bitchstraps. Så tar vi det som om det var løst igjennom staten, vi finner en løsning som gir samme effekten som på ett statlig nivå, vi finner noe som fungerer fremfor å flytte grepet sitt (som gjerne er det eneste som skal til) og problemet er løst.

 

Løfter du 350kg+ kan jeg forstå at belastningen kan være greit å fordele litt utover, men noe før det mener jeg er tull.

 

Så kan dere være uenige dersom dere ønsker.

 

Hva du driver med og hva jeg driver med virker veldig sjeldent å samsvare, mitt mål er å bli så sterk som mulig innenfor en del gitte forutsetninger. Hadde jeg pushet meg selv så langt at jeg ikke nesten ikke har noe igjen etter en økt hadde jeg nok løftet ca halvparten av det jeg gjør.

Lenke til kommentar

Jeg tar aldri ut alt under en trening, jeg ser det som lite hensiktsmessig og gir meg utrolig lite utbytte overtid. Det å ha litt overskudd igjen gir meg progresjon over tid, jeg har prøvd å nevne dette før men igjen for døve ører. Ikke at det er relevant, men siden det blir brukt som ett argument.

 

De fleste bruker bitchstraps for sitt eget velvære, kan være dem får mindre vondt i armene, kan vær dem klarer å løfte litt mer men dem ignorerer faktisk ett viktig element i styrken sin, grepet sitt.

 

Men selvfølgelig, er det grepet det er noe galt med og ikke styrken så er det bare å kjøre på med bitchstraps. Så tar vi det som om det var løst igjennom staten, vi finner en løsning som gir samme effekten som på ett statlig nivå, vi finner noe som fungerer fremfor å flytte grepet sitt (som gjerne er det eneste som skal til) og problemet er løst.

 

Løfter du 350kg+ kan jeg forstå at belastningen kan være greit å fordele litt utover, men noe før det mener jeg er tull.

 

Så kan dere være uenige dersom dere ønsker.

 

Hva du driver med og hva jeg driver med virker veldig sjeldent å samsvare, mitt mål er å bli så sterk som mulig innenfor en del gitte forutsetninger. Hadde jeg pushet meg selv så langt at jeg ikke nesten ikke har noe igjen etter en økt hadde jeg nok løftet ca halvparten av det jeg gjør.

Ok, nå gikk du full retard...

 

Staten... Ååååååkeeeeeij....

 

 

Det at du har nevnt for døve ører at man bør ha litt futt igjen er falt for døve ører fordi det er tøv.

Jeg tar meg helt ut på trening og en halvtime etterpå er jeg klar igjen.

Er bare å spise og hvile nok så går det helt fint.

Er også bare å la være å bitctrene :D

Endret av Doofen
Lenke til kommentar

 

Med tett teknikk så får man aldri presset ut de siste reppene i øvelser, da kommer skulderstabilitet og annet til å lide maks og skaderisikoen øker.

Nå har det ingen fordeler heller, mer myter fra før i tiden.

 

Det lar seg alikevel løse ved å legge inn myoreps, da får man fullaktiverte rep i den mengde man ønsker.

 

Såklart grept redder liv :evil:

Trur ikke klatrepartneren min hadde turt å bare binde tauet fast i meg da vi klatret 1200 meter sammen med mindre jeg kunne holde hans vekt hengenede i en hånd og samtidig finne en løsning.

Du sikrer uten otto eller autobrems?

Jeg tror ikke på at du har vært på klatretur...

 

Edit: nvm, burde jo skjønt at du trolla :p

 

Som man setter i sprekkene ja og den bakerste tar ut, så får man håpe de sitter da om man faller :rofl:

Dessverre ingen trolling

Klatre er god kardio

 

post-64596-0-31533700-1418136161_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

Disse to, tau og sæle.

Hva er vitsen med å klatre om man ikke kan falle ned.

 

Den forran festet der man måtte finne, den bakerste tar de med seg.

Så er det bare til å krysse fingrene.

 

I klatrehall blir det noe annet, da fester jeg hele vegen opp og tar de av på veg ned.

Hvis noen klatrer i Trondheim, sign me up.

 

 

post-64596-0-20208600-1418136803_thumb.png

post-64596-0-74814900-1418136803_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...