Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Er nedtrekk med tau en god øvelse for tricep?

Pleier å gjøre det, og der jeg lener meg framover og drar tauet over hodet og fram. På tricep dagene. Dips tar jeg annen dag i uken.

Du mener vel triceps push down?

 

Jeg synes det er bedre med sånn liten V-stang.

Endret av Mladic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

En ting du kan kutte ut er karb rett etter trening.

Proteinen blir omgjort til glukose uansett så da blir det bare veldig dyre karbohydrater.

 

Promært skjer dette med all protein etter 3g pr kg.

Vet ikke hvor du har hentet det tallet så skulle gjerne hatt en kilde på det. Det kommer selvfølgelig ann på hvor stor andel av glykogenlagrene som er tømt, men glukosen er det viktigste og derfor vil proteinet bli omgjort til det inntil lagrene er fulle, deretter vil det resterende bli brukt til muskeloppbygning og eventuelle rester lagret som fett.

 

Tallet på at protein primært omdannes til glukose fra 3g pr fettfrie kg?

Kilder på det er vel i alle artikler om protein som finnes.

Har iallefall aldri sett noe annet.

 

Inntar man en blanding av myse og kasein (som man burde) så snakker vi 4-5 timer med opptak, sammen med mat før en evt trening og i de neste 5 timene så må det vel være noe karb glykogenlagrene kan fylle seg opp med.

 

Når det ikke er kcal-overskudd uansett, og massen ikke skal økes så vil det heller ikke være kjøtt man skal forsterke. Litt av poenget med den økte proteinmengden på deff er jo ikke bare å bli mettere, men også gi kroppen nok protein så den kan ta ev det og ikke av massen man har for å skaffe seg aminoryrer.

Lenke til kommentar

Isolere de med 15kg eller la de jobbe i 100kg baseøvelse?

Det skal ikke være nødvendig å trene de før man vil rette på symmetri.

 

Kikk litt på gymmet, hvem har størst armer, markløftegjengen eller de som er i maualrommet mest.

Faktisk så er det curlbros som har de største armene på gymmet mitt.

Men hva med de som hovedsakelig jobber for hypertrophy og ikke styrke? Vil ikke isolering være mye mer effektivt?

 

Jeg ser heller ikke hvordan bicepsene blir brukt under et markløft.

4SCfs.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De blir brukt på alle skivene man setter på :rofl:

Og hormonboosten i baseøvelsene hjelper også til på biceps.

 

Rep er relativt, fullaktiverte rep er de som teller og med 10RM er det kanskje de siste 4-5 reppene som er det.

 

Dvs 10 - 10 -10 vil ha aktiverte rep slik

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 pause 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 pause 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Dvs 16 aktiverte rep av 30.

 

Velger man myoreps som blir aktiveringssett så påfølgende sett med 4 pusts pause blir det slik

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 ,4 sek pause 1-2-3-4-5-6 , 4 sek pause 1-2-3-4-5 ,4 sek pause 1-2-3-4-5, 4 sek pause 1-2-3-4 Dvs 24 aktiverte rep av 30

 

Myoreps skalerer dårligere nærere 10Rm man kommer, men siden volum krever en progresjon pga bindevevet vil man måtte kutte 30%ish og i uke 1 vil vektene da være for eks 7kg på 10RM på 10kg.

 

Da vil fullaktiverte reps komme senere og bli slik

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 pause 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 pause 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

3 aktiverte rep av 30

 

Med myorep og aktiveringssett

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15 , 4 sek pause 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10, 4 sek pause 1-2-3-4-5 (evt fortsette pga lav vekt)

21 aktiverte rep av 30

 

Det som betyr aller mest for volum er hvor mange aktiverte rep man får inn i settene med en belastning over dagens bindevev. Har man kalorioverskudd oppå dette har man en sikker vinner.

 

Tips utover dette blir å løfte opp og senke saktere ned, det er ned hvor man hele tiden vil måtte holde igjen vekten skadene i fibre skjer, ikke på veg opp.

Det er ned som teller, det kan også "jukses til " med ez-stang og "kaste vekta opp" med momentkraft, for å så senke den kontrollert ned.

Hele gymmet vil tru man er noob, men egentlig er man avansert vidrekommen.

Det anbefales ikke, overtrening kan man garantere om man ikke vet hva man gjør da nervesystemet ikke blir utslitt på veg opp og man kan lett 3x doble treningen og havne på sykehus sammen med CF-failere.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...