Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få til å gå ned i vekt samtidig gaine muskler. Jeg har fett rundt magen som burde gå bort - ellers vil alle mageøvelsene jeg har tatt siden september ikke være til noen nytte.

 

Er det slik at jeg må fullføre det ene for å gjøre det andre? Jeg hadde planer om å gaine fram til sommeren, se bra ut da, er det først da jeg kan løpe på mølla flere ganger i uken?

Lenke til kommentar

Man må velge, du kan ligge i overskudd nå til februar eller noe.

Så deffe fram til sommeren:)

Har ligger i underskudd siden jeg begynte, og fortsatt merket økelse i både muskelstørrelse og kraft. Jeg veier 1 kg mer enn det jeg veide når jeg begynte. Er det blanding av vekttap og muskeløkning da kanskje.

 

Men ja, da får jeg bare gaine mer og deffe når det nærmer seg sommeren. Jeg vil ikke gå ned i muskelmasse da :p

Vil tur på mølla/sykkel gi vekttap overalt på kroppen eller kun noen steder? Tenker litt mindre fett rundt armene og.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

 

Man må velge, du kan ligge i overskudd nå til februar eller noe.

Så deffe fram til sommeren:)

Har ligger i underskudd siden jeg begynte, og fortsatt merket økelse i både muskelstørrelse og kraft. Jeg veier 1 kg mer enn det jeg veide når jeg begynte. Er det blanding av vekttap og muskeløkning da kanskje.

Men ja, da får jeg bare gaine mer og deffe når det nærmer seg sommeren. Jeg vil ikke gå ned i muskelmasse da :p

Vil tur på mølla/sykkel gi vekttap overalt på kroppen eller kun noen steder? Tenker litt mindre fett rundt armene og.

Ja kan være slik i starten.

 

Ja over hele kroppen:)

Lenke til kommentar

Så det var grepsdiskusjon igjen et par sider tilbake. Greit at dere mener andre gutter/menn ikke trenger hansker e.l., men det virker lite gjennomtenkt med "bitchstraps lol"-kommentarer når vi gjerne har en god del lengre hender enn det motsatte kjønn. Sammenligner jeg hånda mi med dama si, så blir jo hennes grep på vanlig stang nesten tilsvarende mitt grep rundt en halvlitersflaske. Da må det nesten være lov med både det ene og det andre, imo.

 

Over til noe annet: Hva er forskjellen mellom glute bridge og hip thrust? For meg ser det ut som at sistnevnte har mye større ROM, og dermed burde vel den være å foretrekke?

Endret av Bushmann
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Når du sammenligner deg selv med en dame må man nesten tåle å bli disset viss man bruker det som forsvar for bitchstraps.

Og hva er egentlig så galt med straps?

 

 

Det er prinsippielt galt, man burde klare det samme med straps som uten.

 

Det er litt det samme som å curle i squatracket, ta sånne fiskecrossfit pullups og ha 9 øvelser for biceps og en for bein.

Lenke til kommentar

Mulig jeg har feiltolka, men er enkelte i denne tråden jeg trodde var damer, som var med i grepsdiskusjonen. Selv bruker jeg bare magnesium.

 

Når du sammenligner deg selv med en dame må man nesten tåle å bli disset viss man bruker det som forsvar for bitchstraps.

 

Mener du at de med halvparten av dine hender bør klare samme grepsstyrke som deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er prinsippielt galt, man burde klare det samme med straps som uten.

 

Det er litt det samme som å curle i squatracket, ta sånne fiskecrossfit pullups og ha 9 øvelser for biceps og en for bein.

 

Kan du forklare litt nærmere? Hvordan er det å bruke litt støtte på et tungt løft, fordi man sliter med grepsstyrken, det samme som å ha 9 øvelser for biceps og en for bein?

Endret av ergal
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Det er prinsippielt galt, man burde klare det samme med straps som uten.

 

Det er litt det samme som å curle i squatracket, ta sånne fiskecrossfit pullups og ha 9 øvelser for biceps og en for bein.

 

Kan du forklare litt nærmere? Hvordan er det å bruke litt støtte på et tungt løft, fordi man sliter med grepsstyrken, det samme som å ha 9 øvelser for biceps og en for bein?

 

 

Du løser ikke problemet med grepet, du burde heller trene på vekter du klarer å løfte.

 

Du bruker ikke støtte, du bruker bitchstraps, det gir deg absolutt ingenting annen enn at du stropper stangen fast i hånden fremfor å faktisk bruke hendene dine til å løfte den.

Lenke til kommentar

Tar jeg rumensk markløft bruker jeg straps på de siste settene for å unngå å fucke opp resten av treningen. Jeg klarer ikke gjennomføre f.eks. nedtrekk overhodet etterpå om jeg ikke bruker straps. Heldigvis bryr jeg meg ikke så mye om hva noen på diskusjon.no måtte mene om det, og anbefaler andre her inne til å gjøre litt research om straps på utsiden av dette fora.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...