Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avslutter bulking 31.12.2014. Kommer nok til å ligge på ca 90 kg da. Er 185 høy. Har tenkt å kutte for første gang. Noen som har tips om hvor mye i kaloriunderskudd jeg skal ligge, og hvor mye jeg burde satse på å gå ned?

 

Mitt beste tips er å heller øke aktivitetsnivået, istendenfor å kutte dramatisk på kaloriene. Feks. så la jeg inn 30-60 minutter kardio pr. økt i vår, i tillegg til styrketreningen.

Samtidig gikk jeg turer/kardio på tom mage om morgenen når jeg hadde senvakt (hver tredje uke). Med denne framgangsmåten gikk jeg ned 15 kg.

 

Hvor mye du har tenkt å gå ned, må du neste vite selv. Men en 5-8 kg er vel innafor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ikke vits å hive innpå med gainer osv bare for å trene mer, men ja ikke kutt ned i 1500 osv, tren heller mer da.

 

Bare proteiner alene står jo nesten for 1000 av de kcal.

 

Du ligger vel på 3600-4000 nå, ville kuttet ned til 2500 først , ikke nok til å bygge, men ikke for drastisk kutt heller.

ALL styrketreningen du gjør i den perioden vil være teknikklørende og for å beholde muskelmassen og være energibrennere. Så man kan typisk halvere treningsfrekvensen også og heller fylle på med annen aktivitet.

 

Det beste er jo å bevege seg nyttig som turer osv, ikke bare løpe på 3Dmølla.

Vaske noe osv, nyttig .

 

Kardio eller ikke har 0 å si på selve fett%resultatene.

 

En ting du kan kutte ut er karb rett etter trening. Proteinshake eller en middag/ måltid holder.

Lenke til kommentar

En ting du kan kutte ut er karb rett etter trening. Proteinshake eller en middag/ måltid holder.

 

Er ikke dette rådet helt imot di fleste restistusjonsrådene som finnes der ute?

Rett etter trening skal du ha karbohydrater, kroppsvekt omgjort til gram, (eks. 90 kg = 90 gram karb), og jo høyere glykemisk indeks jo bedre.

Dette for å å fylle opp glykogen-lagrene i musklene som igjen stimulerer restitusjon.

Lenke til kommentar

På bulk ja, på deff tømmer man lagrene på trening så vil karben i neste måltid gå til glykogenlagrne.

Win-win.

 

Låpe på 3dmølla en time og 90g-karbe etterpå, kunne like godt bli hjemme da.

 

snakker 2 sett på 5 rep 2x uka er treningen som en nødvendig på deff, resten vil kun være for å ikke kjede seg og bruke energi.

Lenke til kommentar

Tror Dukien er uenig der War... ;)

Hakke fått kjeft ennu, men så er jeg selvutnevnt deffekonge her da.

Hvem ellers kan 3 ganger på rad sette 20-30kg ned som et mål og på like mange uker treffe det på grammet uten kardio og uten å miste muskelmasse :closedeyes:

 

enten vet jeg hva jeg gjør, ellers har jeg sykt flaks.

Lenke til kommentar

 

Tror Dukien er uenig der War... ;)

Hakke fått kjeft ennu, men så er jeg selvutnevnt deffekonge her da.

Hvem ellers kan 3 ganger på rad sette 20-30kg ned som et mål og på like mange uker treffe det på grammet uten kardio og uten å miste muskelmasse :closedeyes:

 

enten vet jeg hva jeg gjør, ellers har jeg sykt flaks.

 

Jeg gjør vel lett det samme, bare ikke med så altfor mye overskudd av fett ;)

(Hvem som helst med tålmodighet kan forsåvidt...)

Forøvrig:

Endret av Doofen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har jo en liten hjemme gym her med max 135 kg, så prøvde jeg på artig å tape på 2 17kg manualer bare for å se. skal dra på XXL til uka og handle ihvertfall 40 kg til

 

Ble litt lurt av at grepet svikter nå jeg nermer meg 5 reps, så tenkte at jeg ville ha grepet med når jeg skulle økel. får se hva jeg finner på, er mest mosjonist :)

Lenke til kommentar

Avslutter bulking 31.12.2014. Kommer nok til å ligge på ca 90 kg da. Er 185 høy. Har tenkt å kutte for første gang. Noen som har tips om hvor mye i kaloriunderskudd jeg skal ligge, og hvor mye jeg burde satse på å gå ned?

Hvorfor deffe med 90kg@185? Er ikke mye igjen når du er ferdig da. Gikk på samme smellen selv. Kommer selvfølgelig av på mål da.
Lenke til kommentar

 

En ting du kan kutte ut er karb rett etter trening.

Proteinen blir omgjort til glukose uansett så da blir det bare veldig dyre karbohydrater.

 

Bare for å være litt ekstra pirkete så blir dette avgjort hvor i metabolismen aminosyrene går inn. Disse intermediatene kan videre metaboliseres til CO2, H2O, glukose, fettsyrer eller ketonlegemer. Dette skyldes at noen av amino-gruppene utelukkende er glukogene, andre kun er ketogene (eks leucine) mens resten kan være begge deler. Og i tilfelle noen skulle lure, så er proteiner en mindre effektiv kilde til energi sammenlignet med KH og fett. :)

Lenke til kommentar

 

En ting du kan kutte ut er karb rett etter trening.

Proteinen blir omgjort til glukose uansett så da blir det bare veldig dyre karbohydrater.

 

Promært skjer dette med all protein etter 3g pr kg.

 

Mindre effektiv som energi? Ja med TEF på 25% mot 2% på karb og fett.

Dvs 1 kcal brukes til å behandle proteinet = kroppen "får" 3 kcal pr gram :green: #deffbooster

 

Til den knebøyvideoen, finner ikke snippingtool i win 8 :rofl:

 

Trykk pause i bunn, lag en strek fra stanga og ned, er denne midt under foten? Nei, den er langt frem.

Dvs hadde jenta tatt 200kg nå hadde hu stupt forover.

 

Hva med føttene bredere og mer ut så man får satt seg bakover som om man setter seg på en stol som er for langt bak?

Bøyen begynner med at knæra skytes fremover, man skal begynne bøyen med å sette baken ut bak

Lenke til kommentar

 

 

En ting du kan kutte ut er karb rett etter trening.

Proteinen blir omgjort til glukose uansett så da blir det bare veldig dyre karbohydrater.

 

Promært skjer dette med all protein etter 3g pr kg.

Vet ikke hvor du har hentet det tallet så skulle gjerne hatt en kilde på det. Det kommer selvfølgelig ann på hvor stor andel av glykogenlagrene som er tømt, men glukosen er det viktigste og derfor vil proteinet bli omgjort til det inntil lagrene er fulle, deretter vil det resterende bli brukt til muskeloppbygning og eventuelle rester lagret som fett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...