Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Ref. treningslogg:


Problemet (?) mitt nå er at denne uka når jeg har bestemt meg for å ikke gafle i meg mat, for å få en liten vektnedgang mot jul, så RASER jeg ned i vekt. Eneste forskjellen er at jeg har kuttet peanøttsmør, nugatti og peanøtter (som jeg spiste ganske mye av for å gå opp i vekt). Nå har jeg gått ned nesten 3-4kg på denne uka. Er dette for fort? Jeg spiser sunt og mye proteiner mens jeg trener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje de ser større ut pga kroppen ellers er så liten.

 

Biceps kan trenes som på forrige side, trener man baseøvelser også og spiser nok er resten opp til genene.

 

Den totale frekvensen vil være på 100% uansett, alt man legger inn vil måtte trekkes et annet sted.

For mye islolasjonsøvelser, vil gå utover styrkeøvelsene osv.

 

Så stor man kan bli, samtidig så sterk man kan bli og så rask man kan bli og så ribba man kan bli skjer ikke, selv om det ser ut til å være mangets mål.

 

Husk at det er mye dop i omløp. minst 9 pr 1 man ser.

 

Jeg sammenligner bare med meg selv og gjør det beste ut ifra det jeg kan få til selv.

Lenke til kommentar

Base / bygge hele kroppen opp til 95ish med 12% fett selv som random mål ville jeg ha valgt også.

Begynne å forme biceps og fokusere på hesteskoa og markere leggene med 70-80kg kropp og man har som mål å bli større og sterkere blir som å klappe og lage mønster i et sandhus man uansett skal bygge større.

 

Hiv på sand først (basebasert program med mat) , klapp og pynt etterpå ( mer isolasjon, basevedlikehold og symmetri) for eks sommerform / konkurranse ol.

Lenke til kommentar

Base / bygge hele kroppen opp til 95ish med 12% fett selv som random mål ville jeg ha valgt også.

Begynne å forme biceps og fokusere på hesteskoa og markere leggene med 70-80kg kropp og man har som mål å bli større og sterkere blir som å klappe og lage mønster i et sandhus man uansett skal bygge større.

 

Hiv på sand først (basebasert program med mat) , klapp og pynt etterpå ( mer isolasjon, basevedlikehold og symmetri) for eks sommerform / konkurranse ol.

 

Forlsag til program? Kjører selv SL 5x5 nå, men for å bygge mer må en kjøre mer reps?

Bygger selvsagt med 5x5 men går man ikke raskere opp i vekt med 6-8 reps ish?

Lenke til kommentar

Det er litt mer komplisert, styrkebaserte oppsett mangler deloaden for å bygge, kun en deload på 10% for å så fortstsette da man egentlig bare vil hvile nervesystemet for å kunne øke i styrke igjen.

 

Det er mange måter å løse det på, isoler ut alle øvelser som ikke er rene baseøvelser og kjør volumdeload på de så de hele tiden vil bryte bindevev, da er man godt igang.

Man kjører neppe 5x5 på de uansett, så det blir ikke store forskjeller.

 

 

 

Som jeg alltid har ment, skal man ikke konkurrere eller bli best i en spesifik del så er ikke hybrid så dum. Hybrid som i baseøvelser med styrkedeload/fokus og resten som byggedeload/fokus..

Pose og sekk får ingen, men hybriden er ikke så dum for de som vil litt av alt.

 

 

Edit: rettet graf

 

post-64596-0-18597200-1418578114_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Du går for fort ned og på de 2-3 siste løftene så jobber ikke bein og rygg sammen som gjør at ryggen får høyere belastning (du ser at du strekker ut beina mens stangen fremdeles står i ro og stangen kommer foran tåballene dine)

 

Takk for tilbakemelding :) Det med farta har jeg fått kommentar på før, skal være mer obs på det fremover! Hvordan forhindrer jeg at beina og ryggen ikke samarbeider? Trener bøy til boks en periode som oppvarming? Føler vekten er tyngre enn det den burde være og hadde en anelse om at noe ikke hang helt sammen :p

 

Noen som har tips til forbedringer?

 

Ikke kikk ned hver gang du kommer i den øverste delen på løftet. Det fører til at du kommer frempå. Vanskelig å si fra denne vinkelen, men det kan hende du kan stå litt bredere, og huske å vinkle føttene og tærne litt ut.

 

 

Det er vel ikke helt optimalt å titte rett frem heller? Så et sted midt i mellom. Her er speilet rett inntil stativet foran, på det andre senteret jeg trener på er speilet så langt unna at det ikke har noen funksjon og føler blikket er enklere å feste der. Har failet et par ganger i det siste ved å tippe fremover (med høyere vekt) de siste ukene.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Det er vel ikke helt optimalt å titte rett frem heller? Så et sted midt i mellom. Her er speilet rett inntil stativet foran, på det andre senteret jeg trener på er speilet så langt unna at det ikke har noen funksjon og føler blikket er enklere å feste der. Har failet et par ganger i det siste ved å tippe fremover (med høyere vekt) de siste ukene.

 

Kikk frem eller litt opp. Det gjør at hodet får en bedre posisjon og du blir litt mer oppreist i overkroppen. Skyv albuene frem som vil oppnå det samme. Stå litt bredere og skyv knærne ut så du får mer plass til å sette deg ned, samt får flyttet tyngdepunktet ditt litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kikk frem eller litt opp. Det gjør at hodet får en bedre posisjon og du blir litt mer oppreist i overkroppen. Skyv albuene frem som vil oppnå det samme. Stå litt bredere og skyv knærne ut så du får mer plass til å sette deg ned, samt får flyttet tyngdepunktet ditt litt.

 

 

Mitt største ankepunkt på Squatten er nok det du skriver der, skyv albuene frem. Føler hele balanseområdet mitt forflytter seg når jeg prøver på det. Har fått tilbakemeldinger på at spennet ser bra ut, men stiv som en stokk i albuen, si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...