Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dere noen tips å trene opp lats? Jeg har trent med nedtrekk og chinups i en stund nå, lite fremgang og jeg kan ikke føle noe særlig etter trening. Da tenker jeg på støl og sånt. Jeg tror at jeg har dårlig kontakt med lats, så har dere kanskje bra tips hvordan jeg kan få bedre kontakt med lats-musklene?

Lenke til kommentar

Har dere noen tips å trene opp lats? Jeg har trent med nedtrekk og chinups i en stund nå, lite fremgang og jeg kan ikke føle noe særlig etter trening. Da tenker jeg på støl og sånt. Jeg tror at jeg har dårlig kontakt med lats, så har dere kanskje bra tips hvordan jeg kan få bedre kontakt med lats-musklene?

En ting man burde legge inn uansett hva man vil.

Bred stang i nedtrekk, og kroppen går bakover kun så man får stanga ned forbi hodet, ikke kastes bak så man ror (les 99,99% av alle jeg har sett siste 30 år)

 

Skuldre ned og bak som i benken, ikke hev de når stanga er oppe.

Så "knekker"du stanga (for å få skulderstabilitet) og drar ned så albuene havner noen mm forran stanga, da får du kontakt med latsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bred roing føler jeg er tingen for å aktivere lats. Bruker av og til den kabel-trekk versjonen, og av og til den maskin-versjonen. Varierer litt.


Ellers, må jeg si det er utrolig gøy å trene markløft. De siste to øktene er igrunn første gangene jeg har prøvd det. Vært litt skeptisk mtp å få riktig teknikk (hører jo om flere som fucker ryggen på slikt). Tror jeg gjør det riktig. Starter med lav vekt for å jobbe sakte opp heller.

Lenke til kommentar

Har igrunn ikke trent skikkelig nei. Kjørt de andre store øvelsene, men unngått markløft litt. All trening de siste to årene har igrunn vært for å vedlikeholde/minimere muskeltap mens jeg har gått ned i vekt.

 

 

Gleder meg til å kunne komme i god nok form til å ta noen gode "før/etter"-bilder angående vekttapet. Stor forskjell allerede nå, men ikke vits å poste før jeg blir noenlunde definert :p.

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på hva folk tenker om treningsøkter bestående av f.eks. 3 supersets sammenlignet med det vanlige? Vil bulk/deff avgjøre hvor bra utbytte man har av slike økter?

 

Prøvde to supersets i går. Det blir jo veldig intenst, lite pause, utmattende for musklene og tidsparende. Følte meg zapped i ryggen etterpå. Noen som har erfaringer med muscle/strengthgainz og slik trening, eller er det vanlig med 3 min pause som er best? Eller variasjon kanskje? :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på hva folk tenker om treningsøkter bestående av f.eks. 3 supersets sammenlignet med det vanlige? Vil bulk/deff avgjøre hvor bra utbytte man har av slike økter?

 

Prøvde to supersets i går. Det blir jo veldig intenst, lite pause, utmattende for musklene og tidsparende. Følte meg zapped i ryggen etterpå. Noen som har erfaringer med muscle/strengthgainz og slik trening, eller er det vanlig med 3 min pause som er best? Eller variasjon kanskje? :)

Crossfit...
Lenke til kommentar

I begynnelsen kan du gjøre nesten hva du vil og få gode gains.

 

Jeg anbefaler i grunn standard oppsett i begynnelsen. 5x5 og 3x3 med tilleggsøvelser som kabelroing, dips, chins.. For å få inn basic styrke og teknikk.

 

Også lurt å legge inn strekke- og støtteøvelser for å forbedre kroppsholdning. Dette blir viktig senere når man løfter tyngre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...