Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Likte denne jeg

"- Ikke kast vektene i bakken når du er ferdig (nei, dette får IKKE deg til å se tøff og sterk[ere] ut... "

 

Ruller med øynene når 80kg-manualer slippes i bakken så alle trur det er dommedag.

Du er tydligvis ikke sterk nok for vektene da så fin deg noe annet :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte denne jeg

"- Ikke kast vektene i bakken når du er ferdig (nei, dette får IKKE deg til å se tøff og sterk[ere] ut... "

 

Ruller med øynene når 80kg-manualer slippes i bakken så alle trur det er dommedag.

Du er tydligvis ikke sterk nok for vektene da så fin deg noe annet :roll:

 

En ting er dem som slipper dem fordi det gjerne ble for tungt med sisten reppen - Det er på en måte mulig å akseptere.

 

Det værste er dem som gjerne kaster manualene uansett, og man ser faktisk at de kaster dem.

Jeg pleier å spørr om at viss dem synes vektene dem bruker er for tunge så kan jeg gladelig hjelpe dem. De fleste forstår da at det er en smule uøndvendig det dem driver med.

Lenke til kommentar

Skal jeg manualpresse 2x 80kg og jeg vet det blir supertungt på siste reppen og vektene kommer til å klaske i gulvet så hadde jeg spurt noen randoms om de kunne ta i mot, støtte.

 

Vektene går i stykker, hjelper ikke å si at det bare er tungt, da får man finne seg en annen øvelse eller ta det tunge i benken.

 

Hva med benkpress, ingen som slipper 200kg rett ned på kassa der pga de var sliten, hvorfor? pga den lander på seg selv, her spør man om hjelp av spotter ja.

 

Så i teorien burde det bli, så lenge jeg bare ødelegger andres utstyr og ikke meg selv er det greit?

blir fortsatt feil.

 

Brukter til og med "mykskivan" i mark jeg for å ikke skremme nye når vektene deiser i gulvet.

Kun når ingen andre skal trene olympisk jalla da og faktisk trenger de, for rulle med øyne nr to er folk som bruker mykskivan i benken ol, mens kast vektene fra over hodet og ned i gulvet-gjengen bruker hardskivan :dremel:

Endret av War
Lenke til kommentar

På vei hjem fra trening gikk jeg forbi et annet trenings-senter, dere vet, et slikt som er midt i byen med vinduer ut til fortauet.

 

Det ser jeg en står med en kettlebell ihver arm, bøyer seg ned til høyre, for så å bøye seg til venstre.

Hva skal en slik øvelse være godt for?WEB_Image%20Reebok%20Studio%20Kettlebell

Lenke til kommentar

På vei hjem fra trening gikk jeg forbi et annet trenings-senter, dere vet, et slikt som er midt i byen med vinduer ut til fortauet.

 

Det ser jeg en står med en kettlebell ihver arm, bøyer seg ned til høyre, for så å bøye seg til venstre.

Hva skal en slik øvelse være godt for?WEB_Image%20Reebok%20Studio%20Kettlebell

Kjernemuskulaturen?

Lenke til kommentar

 

Aktiveres hamstrings ved sumo DL?

Lite, det anbefales å trene NordicH eller tilsvarende utenom

 

Gymmen min har ikke klatrevegg, så jeg vet ikke hvordan jeg får gjort det uten. Jeg gjør også hamstring curls, og gjorde romanian deadlift en periode, men jeg har ikke peiling på andre hamstring øvelser utenom de.

Lenke til kommentar

Kjøre en core-øvelse som inkluderer å rotere eller bøye magen er helt fail, da har man lært via se og hør..

 

Det finnes en rett måte å gjøre det på, benkstanga i bakken evt i egnet feste og andre siden med evt skive på over hodet , det blir da ca 45 grader opp. Så har man solid core mens man med strake armer tar den til begge sidene og ned, dvs venstre nede så med strake armer opp over hodet og ned høyre.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...