Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fler en meg som synes det er direkte flaut å trene biceps blitt.

Nei, hvorfor i all verden skulle det være det. Folk får se på og le av meg om de vil, men biceps er en muskel som alle andre, den må trenes.

^Jeg syns det er flaut å trene biceps.

Det sier vel mer om deg enn om bicepcurls.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har økt mest i biceps det eneste halvåret jeg ikke trente biceps, det betyr vel egentlig at den får nok trening gjennom andre øvelser og at egen øvelse på den er overkill.

 

Pleier å ta en spansk en med 20 lette for pump, men det er flaut og alle tenker noob curlbro ser jeg for meg.

Det gjør jo ikkenoe, men når man liksom skal kunne mye om trening og hjelpe andre så burde man vel ikke bli sett med curling i knebøyracket.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fler en meg som synes det er direkte flaut å trene biceps blitt.

Jeg viser min avsky mot aestethics/zyzzbrahgjengen/singletmafian ved å aldri trene biceps direkte.

 

(Eller, en sjelden gang iblant om jeg tilfeldigvis har singlet under hettegenseren samtidig som jeg finner ut at det ble jævlig varmt akkurat idet jeg skulle kjøre litt triceps ext. Og som alle vet at når man står der, rød i trynet med og grunter med maxextreme tricepspump i singlet samtidig som man tar triceps ext, da MÅ man supersette det med enten kabel-curls eller ez-curls, er bare loven liksom.)

Lenke til kommentar

Hvis du bytter på hvilke øvelser du kjører først fungerer det nok greit!

 

 

Skjev hvis man ser på ryggen bakfra? Hvordan er det å bøye seg til sidene? Verre til den ene siden enn den andre?

Skjevheten kan forklares ved en overbelastning i quadratus lumborum. For det som skjer under akutt smerteperiode er at muskelen trekker seg sammen og har krampetrekninger. Hvis du ser på QL-muskelen går den fra hofta og fester seg direkte på ryggskivene + ribbena. Så om den ene siden står i helspenn vil du få en skjevhet. Men dette er halvkvalifisert gjetning, så ta det med en stor klype salt.

 

Skjevheten synes både bakfra og forfra, men har blitt litt bedre igjen idag. Litt vondt hvis jeg lener meg til ene siden, men som sagt, mye bedre enn torsdag og fredag. Så er nok bare en kraftig krampe som har ført til sammentrekning. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Halv boks cottage cheese, halv boks yoplait dobbel 0% yoghurt (den store 500ml boksen naturligvis). Dette utgjør 238kcal og 29,5g proteiner. Smaker godt som det er men blir enda bedre hvis du hiver på litt frukt, søtningsmiddel, essens eller hva du måtte ønske. Kjapt, enkelt, proteinrikt, mettende og kan varieres mye i smak så du ikke blir lei etter to dager.

 

Min variant består som regel av det ovenfor pluss en banan eller et beger blåbær, 20g havrenøtter og mye sukrin+. Da havner du som regel på en plass mellom 370-400 kcal

 

Det var faktisk sykt bra tips. At jeg ikke har tenkt på CC og yoghurtkomboen før. Har brødmat på jobben, så spiser ofte en boks cc på en skive brød med honning. Greit for vedlikehold / bulk, men på diett kan man spare litt på kcalsa ved å bytte ut brød og honning med yoghurt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...