Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe man helt trenger å tenke over om det ikke gjør vondt heller (rent bortsett fra at knærne ikke "skal" klikke).

Jeg kjenner både klikking og små smerter i venstre kne når jeg tar Knebøy og benpress. Er det noe jeg burde være redd for? Jeg har aldri hatt noen skade i kneet, og jeg tror neppe at jeg har arvet en fotballskade i kneet fra min far.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner både klikking og små smerter i venstre kne når jeg tar Knebøy og benpress. Er det noe jeg burde være redd for? Jeg har aldri hatt noen skade i kneet, og jeg tror neppe at jeg har arvet en fotballskade i kneet fra min far.

 

Hvis det ikke gjør vondt, gjør det ingen ting. Knærne mine kraser til tider det også, men aldri hatt en eneste skade eller vondt i kneet. Men dersom du faktisk får små vondt i knærne under knebøy, er det selvfølgelig noe du gjør galt. Og hva du gjør galt er vanskelig og si uten og ha sett deg utføre benpress eller bøy.

 

Men de vanligste feilene for smerte i kne er:

 

1) Innover rotasjon i knærne (knærne dine presses mot hverandre fy fy fy!!)

2) Du kommer ikke dypt nok (og strekken kommer mest på knærne)

3) vekta ligger for mye frampå - og knærne kommer langt fram.

4) store styrkes forskjeller rundt hamstring og quadriceps.

5) stive og stramme muskler rundt knær ( spesielt hamstring og gluteus ).

 

Og rulle rundt beina, kan faktisk hjelpe stort, og det samme gjør tøye.

 

Ellers gjelder det og presse knærne ut!!! knærne skal følge vinklingen på føttene dine, du må komme dypt nok hofte under knær minst. Få vekta på HÆLENE/midt på, og skvis ræva på toppen av løftet. Rull, tøy, kjør dynamiske øvelser som oppvarming. Og du slipper og tenke på skader. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...