Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Målte fettprosenten min for et par måneder siden, ligger på 10.5%.

Formen har begynt å ta seg opp (kronisk utmattelsessyndrom), og får behandling i april/mai.

Blir mye styrketrening framover, nå som jeg endelig kan trene litt hardere igjen.

Når det gjelder protein er det ikke så mye å tenke på, 1.7-1.8g protein per kg kroppsvekt, (overskudd får du i deg med karbs og fett)

 

kan for eksempel regne grovt ut hva du får i deg igjennom dagen på en side som diett.no eller myfitnesspal for så å se hvor mye du eventuelt mangler for og nå 1.7/1.8. (også kan du ta det du evt. mangler iform av proteinpulver.)

 

Ellers må du spise myye mer enn det du har gjort til nå om du har fettprosent på 10,5%, ikke sunt for jenter å ligge så lavt.

 

Edit:

Omformulering

 

Edit:

Snip

Så ganske ille ut på den videoen, synd om han får problemer på grunn av det da jeg er liker Anthony Johnson som en fighter, potensiale til å gjøre det bra som Light Heavyweight etterhvert nå.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Hva målte du fettprosenten med?

 

Treningsstudio.

 

 

Når det gjelder protein er det ikke så mye å tenke på, 1.7-1.8g protein per kg kroppsvekt, (overskudd får du i deg med karbs og fett)

 

kan for eksempel regne grovt ut hva du får i deg igjennom dagen på en side som diett.no eller myfitnesspal for så å se hvor mye du eventuelt mangler for og nå 1.7/1.8. (også kan du ta det du evt. mangler iform av proteinpulver.)

 

Ellers må du spise myye mer enn det du har gjort til nå om du har fettprosent på 10,5%, ikke sunt for jenter å ligge så lavt.

 

Edit:

Omformulering

 

Har alltid vært slank med rask forbrenning. Spiser veldig mye, jevnlig, men klarer ikke å legge på meg. Derfor jeg tenker å begynne med proteinpulver. Har ikke noen spiseforstyrrelse, for de som tror det. Tror i tillegg det at jeg har hypoglykemi spiller litt inn og.

 

Har vært aktiv hele barndommen. Drev aktivt på med svømming, i svømmeklubb i ca 4 år.

 

Kom gjerne med flere tips, tas imot med glede.

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia....lar_attachments

Som du ser er det ganske mange muskler som fester seg på skulderbladet, så det å skulle stabilisere skulderbladet (i hvilken som helst retning) krever at enkelte av disse musklene jobber. Noen går på å trekke skulderbladene lateralt (inn) mot ryggen, andre medialt (ut). Noen stabiliserer så skulderbladet holder seg i "riktig høyde", osv osv. I markløft jobber musklene isometrisk (det er ikke bevegelse i selve scapula) og det kan godt hende det er noe som ligger der. Poenget er at det er ekstremt sammensatt og kompleks. Umulig for meg å si, egentlig. Hvor gjør det vondt? Når begynte det? Hvordan er mobiliteten i skulderleddet? Gjør du noe for dette? Varmer du opp?

 

 

Markløft gikk helt problemfritt i dag og det var ikke der det gjorde mest vondt før påska heller. Kjente det en 2-3 treninger før påskeferier og tenkte det var pga. jeg nærmet meg maks i mange øvelser etter å ha trent siden jul, men kjente det altså i dag igjen etter nesten to uker fri.

 

Oppvarming består av 2 km roing og begynner på lette vekter i øvelser der jeg kan dette f.eks. markløft: bare stang, 80x8 før 100 5x5. Det skal sies at jeg har noen oppvarming på hang-ups da jeg går rett på her, det hadde vært lettere hvis jeg tok nedtrekk, men det er uansett ett stykke fra maks belatsning når jeg greier tre set a åtte reps.

 

Det er når jeg er nesten nede eller akkurat har startet veien opp jeg merker smertene mest.

Lenke til kommentar

Har alltid vært slank med rask forbrenning. Spiser veldig mye, jevnlig, men klarer ikke å legge på meg. Derfor jeg tenker å begynne med proteinpulver. Har ikke noen spiseforstyrrelse, for de som tror det. Tror i tillegg det at jeg har hypoglykemi spiller litt inn og.

For min del så har dette gjort underverker på vekta, spiser somregel 2 skikkelige måltid iløpet av dagen med ren mat (fisk, poteter, havregryn, ris/kylling etc.) dette utgør ca. 1500-2000kcal

 

Så teknikken min for å holde meg i overskudd er å drikke 2liter helmelk samt. ett par mellommåltider med ostesmørbrød/omelett/frossenpizza etc.

 

Jeg gidder ikke telle kalorier men vet at jeg ligger mellom 3500-4000 daglig og Resultatet er at jeg går opp noen hundre gram i uka.

Lenke til kommentar

 

For min del så har dette gjort underverker på vekta, spiser somregel 2 skikkelige måltid iløpet av dagen med ren mat (fisk, poteter, havregryn, ris/kylling etc.) dette utgør ca. 1500-2000kcal

 

Så teknikken min for å holde meg i overskudd er å drikke 2liter helmelk samt. ett par mellommåltider med ostesmørbrød/omelett/frossenpizza etc.

 

Jeg gidder ikke telle kalorier men vet at jeg ligger mellom 3500-4000 daglig og Resultatet er at jeg går opp noen hundre gram i uka.

 

Du går opp noen hundre gram i uka på 4000kcal? Hva er din BMR?

Lenke til kommentar

Du går opp noen hundre gram i uka på 4000kcal? Hva er din BMR?

BMwhat?

 

Poenget mitt er at det ikke er vits i å hugge seg kostholdsplan i stein, en dag kan jeg plutselig kombinere 3000kcal, 8 timer fysisk jobbing og fjelltur og den neste ligger jeg på ræva og spiser 4000, men har gått opp 2 kg på 2 mnd så sier ruffly noen hundre gram.

 

Skulle jeg gått ned i vekt hadde jeg siktet meg på ruffly 2000-2500 og mer proteiner. Blir bare gal av overtenking.

Lenke til kommentar

Er litt enig her, teller kanskje proteinene for å se at det blir ca litt mer og setter kcaltak på laveste og treffer jeg ca der +500kcal så blir det uansett deff.

 

Inni der spiser jeg alt jeg kommer over og er kcal brukt opp er de brukt opp.

 

Går like mye ned i vekt som den værste telleren , men mye friere følese.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

BMwhat?

 

Poenget mitt er at det ikke er vits i å hugge seg kostholdsplan i stein, en dag kan jeg plutselig kombinere 3000kcal, 8 timer fysisk jobbing og fjelltur og den neste ligger jeg på ræva og spiser 4000, men har gått opp 2 kg på 2 mnd så sier ruffly noen hundre gram.

 

Skulle jeg gått ned i vekt hadde jeg siktet meg på ruffly 2000-2500 og mer proteiner. Blir bare gal av overtenking.

 

Trur han mener energiforbruk elns. Uten å trene så mye, bare litt småøvelser hjemme fikset jeg å gå opp 1kg i uka med rett rundt 3000 kcal

Lenke til kommentar

 

BMwhat?

 

Poenget mitt er at det ikke er vits i å hugge seg kostholdsplan i stein, en dag kan jeg plutselig kombinere 3000kcal, 8 timer fysisk jobbing og fjelltur og den neste ligger jeg på ræva og spiser 4000, men har gått opp 2 kg på 2 mnd så sier ruffly noen hundre gram.

 

Skulle jeg gått ned i vekt hadde jeg siktet meg på ruffly 2000-2500 og mer proteiner. Blir bare gal av overtenking.

 

Basal Metabolic Rate. Hvor høyt energiforbruk har du hver dag? Og hva er overskuddet ditt i forhold til det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...