Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er verdt alle timene med trening når man stifter nytt bekjentskap og han blir stående rett opp og ned og GLANE hver gang det er litt hud synlig :green: .

Død over Jante!

Fuck yes.

 

Lurer på en firedags push/pull. Kritiser!

 

Push:

Squat 5x5 (ALternating front/back)

BB Flat Bench 5x5

DB Incline Bench 3x10

OHP 5x5

Skullcrushers 3x8

Triceps Pushdown 3x10

Abs

 

Pull:

DL 5x5

Rows 5x5 (alternating T-Bar/Bent Over BB)

Face Pulls 3x10

Chinups 3xF

Alternating DB seated curls 3x10

Concentration curls 3x10

Obliques

Endret av Broseph
Lenke til kommentar

Fuck yes.

 

Lurer på en firedags push/pull. Kritiser!

 

Push:

Squat 5x5 (ALternating front/back)

BB Flat Bench 5x5

DB Incline Bench 3x10

OHP 5x5

Skullcrushers 3x8

Triceps Pushdown 3x10

Abs

 

Pull:

DL 5x5

Rows 5x5 (alternating T-Bar/Bent Over BB)

Face Pulls 3x10

Chinups 3xF

Alternating DB seated curls 3x10

Concentration curls 3x10

Obliques

Hvis du skal ha den over fire dager kan du kanskje splitte ut noen av øvelsene over flere dager istedenfor å kjøre alle på samme dag? OHP etter benk blir ofte jævlig svakt. Hos meg i alle fall. Samme med chins etter mark og roing.

 

Det er verdt alle timene med trening når man stifter nytt bekjentskap og han blir stående rett opp og ned og GLANE hver gang det er litt hud synlig :green: .

Død over Jante!

Haha. Gratulerer? :)

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha den over fire dager kan du kanskje splitte ut noen av øvelsene over flere dager istedenfor å kjøre alle på samme dag? OHP etter benk blir ofte jævlig svakt. Hos meg i alle fall. Samme med chins etter mark og roing.

Du har et poeng. Tenkte kanskje å alternere BB benk og OHP som første øvelse hver gang. Har i utgangspunktet lyst til å ha alle øvelsene hver gang for volumet/frekvensen, men jeg får se på det. Er denne å anbefale i forhold til en 4-split? Jeg har jobbet med en split også, men jeg føler jeg fremdeles har noe å hente av å trene samme øvelser flere ganger i uka.

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig muskulært. Vondt å bøye seg fremover? Hvis ja. Ta det med ro til det ikke dreper deg å gå en tur. Gå en tur, få blodsirkulasjon (badstu, dusj) så går det sikkert over til neste uke.

 

Ja, tror det er krampe eller noe i ryggen, bedre idag (torsdag det skjedde) men igår var ryggen min helt skjev... :S

Lenke til kommentar

Du har et poeng. Tenkte kanskje å alternere BB benk og OHP som første øvelse hver gang. Har i utgangspunktet lyst til å ha alle øvelsene hver gang for volumet/frekvensen, men jeg får se på det. Er denne å anbefale i forhold til en 4-split? Jeg har jobbet med en split også, men jeg føler jeg fremdeles har noe å hente av å trene samme øvelser flere ganger i uka.

Hvis du bytter på hvilke øvelser du kjører først fungerer det nok greit!

 

Ja, tror det er krampe eller noe i ryggen, bedre idag (torsdag det skjedde) men igår var ryggen min helt skjev... :S

Skjev hvis man ser på ryggen bakfra? Hvordan er det å bøye seg til sidene? Verre til den ene siden enn den andre?

Skjevheten kan forklares ved en overbelastning i quadratus lumborum. For det som skjer under akutt smerteperiode er at muskelen trekker seg sammen og har krampetrekninger. Hvis du ser på QL-muskelen går den fra hofta og fester seg direkte på ryggskivene + ribbena. Så om den ene siden står i helspenn vil du få en skjevhet. Men dette er halvkvalifisert gjetning, så ta det med en stor klype salt.

Lenke til kommentar

Finnes det noen dokumentasjon på at jo mer man trener jo raskere blir man sterkere ? Selvføligelig finnes det veldig mange variabler.

Da mener jeg at man trener sånn at man ikke tar samme muskelgruppe to dager på rad og sånn du har et program som funker.

Endret av Looke
Lenke til kommentar

Jeg har driti meg ut og fått skade! Har folket noen ide om hvor lenge jeg må vente med trening?

 

Tok håndbak med masse folk i påsken og var støl som F i dagene derpå, kjørte benkpress 60kg i går for oppvarming så gjorde det litt vondt. Så la jeg på 100 kg som jeg pleier varme opp videre (idiot som jeg var) og bad kameraten spotte i tilfelle det funka dårlig. Det funka dårlig og gjorde helt grisevondt i noen timer.

 

Jeg lurer på om jeg har revnet en bitteliten del av muskelfestet/sener ? Smerten er i høyre arm ved albueleddet\biceps og området rundt. Benkpressen gjorde grisevondt på vei ned, fikk ikke løftet opp igjen.

 

Har jeg herpa armen? Gjør ikke så vondt nå, bare når jeg strammer armen eller bruker biceps

Lenke til kommentar

Noen som har tips til billige (og gode) måltider som er lette å lage? (400 kcal, 20g protein) Jeg sliter med et å finne et godt kveldsmåltid til en grei sum, Jeg har ikke så veldig lyst til å spise egg mer enn én gang om dagen.

 

En boks cottage cheese. Suppler med ønsket snacks av type syltetøy, nøtter, honning, bær whatevz.

Lenke til kommentar

Jeg har driti meg ut og fått skade! Har folket noen ide om hvor lenge jeg må vente med trening?

 

Tok håndbak med masse folk i påsken og var støl som F i dagene derpå, kjørte benkpress 60kg i går for oppvarming så gjorde det litt vondt. Så la jeg på 100 kg som jeg pleier varme opp videre (idiot som jeg var) og bad kameraten spotte i tilfelle det funka dårlig. Det funka dårlig og gjorde helt grisevondt i noen timer.

 

Jeg lurer på om jeg har revnet en bitteliten del av muskelfestet/sener ? Smerten er i høyre arm ved albueleddet\biceps og området rundt. Benkpressen gjorde grisevondt på vei ned, fikk ikke løftet opp igjen.

 

Har jeg herpa armen? Gjør ikke så vondt nå, bare når jeg strammer armen eller bruker biceps

 

Høres ut som akkurat samme problem jeg har hatt første, også etter håndbak. For min del gikk det over etter kanskje en uke eller to, og løsningen er å ikke ta håndbak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...